Uimahallissa tapahtui eilen :O
Olin eilen uimassa tytön 4v ja pojan 1v kanssa. Olin heidän kanssaan lastenaltaassa ja poislähtiessä olisin kaivannut apua. Altaan vieressä seisoi nuori nainen peilaillen itseään bikineissään ikkunalasista. Pyysin häneltä, että ottais yksivuotiaan syliin siksi aikaa, että auttaisin toisen lapsen pois altaasta.
Mitä tapahtui? Nainen vain käänsi pään pois, eikä sanonut edes mitään. Peilaili vain edelleen kroppaansa lasiseinästä, eikä elettäkään tehnyt auttaakseen.
Onneksi kauempana seisoi vanhempi mieshenkilö, kenelle huusin, että tulisitko auttamaan minua. Mies tuli heti paikalla.
Millainen nainen ei tule auttamaan toista naista vaan tylysti vain tuijottelee muualle. Olin kyllä todella tyrmistynyt.
Kommentit (27)
mitenkään helppo ottaa syliin uimahallissa. Miksi se 4-vuotias ei osannut itse kävellä altaasta?
Ihan normaalia teinin käytöstä
1 v:n voi nostaa hetkeksi altaan reunalle jos 4v tarvitsee kiipeysapua.
miksi 4-vuotias ei pääse itse altaasta?
Sitä en nyt ymmärrä, en minäkään mielläni olisi auttanut. Vieras ihminen 1-vuotiaalle voi olla kauhistus, liukkaana uimahallissa saa hepulin ja tippuu lattialle, kenen syy?
ihmeessä tarvitset apua altaasta poistuloon? Siis ei millään pahalla, ihan vilpittömästi vaan ihmettelen? Itse uinut helsingin eri halleissa omien lasten kanssa eri ikäisinä vauvoista lähtien (pojat vuoden ikäerolla) enkä ikinä ole mihinkään apua tarvinnut.
Mutta siis onhan se kohteliasta vastat kun puhutellaan, vaikkei nyt auttamisvelvollisuutta tietenkään ole, itse olisin kyllä auttanutkin.
ensin lentokoneprovot ja nyt sitten uimahallissa...minkä provon seuraavaksi tehtailet? Olisko tapahtumapaikkana vaikka kauppa, ravintola tai museo?
väänetty siitä ratikkajutusta.
Jo silläkin, et lastenaltaat on sellaisia, et sieltä' 4v pääsee kyllä pois itsekin tai äiti pitää kädestä kiinni ja toisella 1 vuotiasta.
Keksi parempia.
Sä olet outo ja ihmeellinen ja kaikenlisäksi toivottavasti provo.
Kyllä hävettää olla suomalainen kun ollaan näin juntteja. Totta kai äitiä olisi pitänyt auttaa. Nelivuotiaalle on vaikeaa nousta altaasta kun reunat on liukkaat.
Suomalaiset nuoret naiset ovat itsekkäitä. Antakaas kun omalle kohdalle kalahtaa niin sitten on toinen ääni kellossa.
tapahtuu niin lentokoneissa kuin ratikoissa ja nyt ihan uimahallissakin, on se kurjaa tuo lapsiperheen arki..
Tosiaan paljon on vielä paikkoja, joissa voi vieä sattua yhtä sun toista.
ensin lentokoneprovot ja nyt sitten uimahallissa...minkä provon seuraavaksi tehtailet? Olisko tapahtumapaikkana vaikka kauppa, ravintola tai museo?
En peilaillut itseäni, mutta minua ei vain kiinnostanut auttaa. Auttaminen ei ole mikään velvollisuus. Minua ei vain eilen haluttanut auttaa ja ei kiinnostanut selittää, miksi.
Joskus autan, toisinaan en. Miksi aina pitäisi olla kaikkia auttamassa.
Miltä itsestäsi tuntuisi jos sinua ei autettaisi? Seisoa möllötit vain siinä, etkä viitsinyt auttaa apua tarvitsevaa lasta.
Teikäläiset saisi viedä saunan taakse ja ampua.
En peilaillut itseäni, mutta minua ei vain kiinnostanut auttaa. Auttaminen ei ole mikään velvollisuus. Minua ei vain eilen haluttanut auttaa ja ei kiinnostanut selittää, miksi.
Lapsia on helpompi valvoa jos on kaksin. Lisäksi lapset eivät säikähdä kun on tuttu ihminen lähellä.
Kyllä hävettää olla suomalainen kun ollaan näin juntteja. Totta kai äitiä olisi pitänyt auttaa. Nelivuotiaalle on vaikeaa nousta altaasta kun reunat on liukkaat.
Suomalaiset nuoret naiset ovat itsekkäitä. Antakaas kun omalle kohdalle kalahtaa niin sitten on toinen ääni kellossa.
Pitää sitä naisen sentään jotakin pystyä tekemään ihan itsekin!
Annatko sinä rahaa aina kaikille kerjääjille ja pysähdyt auttamaan jokaista avuntarvitsijaa ja maksat kehitysmaille kaivot jne..
Auttaminen ei ole mikään kansalaisvelvollisuus. Kun kysytään, autatko niin silloin pyynnön kohteelle jää mahdollisuus miettiä, kieltäytyykö vai ei.
Miltä itsestäsi tuntuisi jos sinua ei autettaisi? Seisoa möllötit vain siinä, etkä viitsinyt auttaa apua tarvitsevaa lasta.
Teikäläiset saisi viedä saunan taakse ja ampua.En peilaillut itseäni, mutta minua ei vain kiinnostanut auttaa. Auttaminen ei ole mikään velvollisuus. Minua ei vain eilen haluttanut auttaa ja ei kiinnostanut selittää, miksi.
edes katua yli vaan peilailisit mahalihaksiasi kaupan ikkunaan.
Auttaminen on meidän kansalaisvelvollisuus ja varsinkin jos on kyse äideistä ja lapsista. Missään muussa maassa kuin Suomessa ei voi tällaista tapahtua.
Annatko sinä rahaa aina kaikille kerjääjille ja pysähdyt auttamaan jokaista avuntarvitsijaa ja maksat kehitysmaille kaivot jne..
Auttaminen ei ole mikään kansalaisvelvollisuus. Kun kysytään, autatko niin silloin pyynnön kohteelle jää mahdollisuus miettiä, kieltäytyykö vai ei.
Teikäläiset saisi viedä saunan taakse ja ampua.En peilaillut itseäni, mutta minua ei vain kiinnostanut auttaa. Auttaminen ei ole mikään velvollisuus. Minua ei vain eilen haluttanut auttaa ja ei kiinnostanut selittää, miksi.
jos et siellä niiden kanssa pärjää? Lastenaltaat on niin matalia, että sieltä pääsee pois vaikka kaksi lasta kainalossa.
jos sieltä ei 4- vuotias pääse pois ilman apua.