Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäinen lapsesi saa juoda Coca Colaa?

Vierailija
23.04.2012 |

Arkena tai juhlissa?

Meillä alaikäraja on 12 vuotta molempiin!

ap

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitä on parivuotiaan maistettu. nykyään kaikki 4-10 v lapset saa silloin tällöin yhden lasillisen, mutta se tapahtuu pääosin päiväkahviaikaan, ei iltaisin. Tietävät itsekin, etätä se voi valvottaa. 10v lasillinen voi olla 2-3dl, 4v:n lasillinen on reilun desin

Vierailija
22/39 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolitoista vuotias juo välillä, juhlissa tai kun sattuu olemaan vieraita. Ei se siihen kuole, puoli lasillista kuitenkin sitä max. menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-vuotias ei juo limsoja, sattuu kuullema suuhun. Fine by me, on tuo reikiä saanut aikaiseksi hampaisiinsa ilman limujakin.

Vierailija
24/39 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kouluikä on se raja kun saa cokista juoda ja silloinkin juhlissa tai muuten ns. erikoistilaisuuksissa, eikä esim. kotona ruuan kanssa. Yläasteella voi sitten ihan omilla rahoilla ostaa sitä cokista jos haluuaa, mutta en koe, että vanhempien pitäisi ostaa kotiin valmiiksi cokista juotavaksi. Eli kohtuus tässäkin  :)

Vierailija
25/39 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7v ei juo mitään hiilihapollista. Ei ole kielletty, mutta juo vain maitoa, mehua, vettä.

Vierailija
26/39 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei semmosia paskalitkuja juoda ollenkaan. Limsat eivät ole millään tavalla välttämättömiä. Juomme kaikki vallan vettä ja maitoa.

Vierailija
27/39 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2014 klo 10:35"]Meillä ei semmosia paskalitkuja juoda ollenkaan. Limsat eivät ole millään tavalla välttämättömiä. Juomme kaikki vallan vettä ja maitoa.

[/quote]

No sepäs vallan esimerkillistä, tapu tapu.

Vierailija
28/39 |
29.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka hitto juo Coca Colaa muutenkaan, kun Pepsi Max on keksitty? Tai, no syöhän monet jotain margariinejakin, vaikka terveellisempiä ja paremman makuisia vaihtoehtoja on siinäkin.

Vierailija
29/39 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä nuo kovia limujen ystäviä ole, meillä 5v ei vielä osaa juoda hiilihapotettua juomaa kun sitä niin harvoin tarjoillaan, pyytää aina vettä lisäämään lasiinsa.

eipä tuo haittaa

Vierailija
30/39 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen herkkä kofeiinille (en juo kahvia). Jo puoli litraa kolajuomaa tekee mulle sellaisen "hypen" etten meinaa paikallani pysyä. Ei ole pikkulasten juoma tosiaankaan.

Vierailija
31/39 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlatun vanhemmat juottavat 3 vuotiaalle täällä Jyväskylässä päivittäin kokista vähintään sen puoli litraa minkä poika jaksaa juoda. Paiskoo vedet ja maidot lattialle ja kiljuu "Haluan olaa haluan olaa!" Sairasta.

Vierailija
32/39 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten, kun osaavat harjata hampaansa itse hyvin. Sama juttu karkin ym. sokerin kanssa. Päiväkodissa toki juottavat sitten mehuja lapsille, mutta minkäs sille voi...

Vierailija
33/39 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4v saa kyllä synttäreillä tai muualla jos on tarjolla. 1-vuotiaalle en ehkä antaisi... Kotona ei juoda limsaa ollenkaan, kun ei vanhemmat halua sitä juoda, eikä lapsikaan sitten tajua edes pyytää. Vichyä kyllä juodaan melkein päivittäin, ainakin näin kesällä.

Vierailija
34/39 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saavat juoda, jos on kyläpaikassa tarjolla. Tähän menessä ei ole colat eikä jaffat oikein uponneet kuin muutaman hörpyn verran. Kotiin ei limsoja ostella. Itse en pidä lainkaan limsoista ja mieskään ei vissiin jaksa kuunnella "mäkätystä", niin on melkein kokonaan lopettanut colan juonnin. Lapset siis 3 ja 6.

Vierailija
35/39 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa! Suositus on, ettei alle 15 vuotiaille!

Vierailija
36/39 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join itse limppareita jo 3 -vuotiaana, kahvia jo 4 -vuotiaana ja maistoin viiniä jo 15-vuotiaana ja koska sukulaiseni ovat antaneet omien lastensa tehdä niin olen ajatellut että teen omien lasteni kohdalla samoin. Ja koska en ole nähnyt että siitä on mitään vikaa lapsille. Suvussamme ei ole alkoholismia, reikiä eikä ylilihavuutta.

Vierailija
37/39 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka hitto juo Coca Colaa muutenkaan, kun Pepsi Max on keksitty? Tai, no syöhän monet jotain margariinejakin, vaikka terveellisempiä ja paremman makuisia vaihtoehtoja on siinäkin.

Pepsi Max käyttää aspartaamia jota ollaan kieltämässä sen takia että sen käyttö aiheuttaa ihmisille syöpää

https://yle.fi/a/74-20039146

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tuttu-makeutusaine-mahdollisesti-sy…

Vierailija
38/39 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virvoitusjuomien, hiilihapotettujen juomien, energiajuomien mehutiivisteiden ja tuoremehujen suositeltu ikäraja on 15-vuotta.

Vierailija
39/39 |
01.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on 16 ja alkanut juoda kokista joskus ja energiajuomia