Mitä lapsesi sai rippilahjaksi kummiltaan, entä muilta?! (ov)
Jos sai rahaa, paljonko sai esim. kummeilta? Oliko lapsi/sinä tyytyväinen summaan?
Minun pitäisi antaa kummilapselle rahaa rippilahjaksi. Saa ristin toiselta kummilta. Ristien hinta ei ole kummoinen, jonkun hopeisen saa muutamalla kympillä, mutta tuntuu, että rahaa pitäisi sitten ainakin av-raadin mielestä antaa ainakin satasia. Ainakin he ovat antaneet...
Kysynkin näin päin, että mikä on oikea totuus eli millaisia summia lapsenne ovat saaneet?
Kommentit (22)
vastatkaa hei tähän.. mitä ruukataan ostaa rippilahjaksi!? Mun pitää just piakkoin mennä yksiin rippujuhliin ja ei mitään käsitystä mitä viedä.. viimeks omissa rippijuhlissa ollut, n.20v sitten..
Paljonko sitä rahaa pitää antaa?
Me olemme antaneet kirjoja, koruja, astioita, pyyhkeitä, taloustavaraa ja jollekin rahaakin. Tais olla 20 euroa kun on viety.
Jokainen antaa sellaisen lahjan mihin on varaa. Pätee myös rahaan.
Kummilapselle on annettu uniikki vartavasten teetetty risti. Toinen kummilapsi ei enää kuulukaan kirkkoon, kävi protuleirin ja annoimme muistaakseni 20 euroa ja kivan, aika edullisen korun, jota toivoi.
En tiedä, mitä muut anoitvat, mutta rahaa sai. Omat lapset eivät ole vielä rippikouluiässä, mutta vastasin nyt kuitenkin.
Risti ei paljoa maksanut, mutta ketjun kanssa hintaa tuli 90 euroa. Jos olisin tiennyt ennen ostolupausta hinnan, olisin vienyt rahana 50 euroa. Oli reippaasti yli meidän budjetin.
..ei halunnut rippikouluun, koska ajatteli, että sinne mennään kavereiden ja LAHJOJEN vuoksi. Hän ei pitänyt itseään kykenevänä pättämään kristillisestä kannastaan siinä iässä. Tavaranhamuajat ovat sitten asia erikseen. Aikamoinen feikki koko toimitus!
ruusun ja 50 e.
Kummilapsia on aika liuta...
Mutta itse sain hopeisen kalevalakoru medaljongin. Ja jonkun toisen kalevalakorun. Kolmannelta kummilta.... en muista kyllä mitä sain.
Mutta itse tulen aikanaan antamaan varmastikin korun, joka tapauksessa jotain pysyvää. En halua antaa pelkkää rahaa.
Ja astioita rippilapselle tuntuu hassulta antaa; niiden käyttö edessä mahdollisesti vasta vuosien päästä.
Käyttääkö joku nuori mukamas niitä ristejä?
Ihan turhia nykyään!
itse asiassa aika monikin.
T: lukion ope, joka ihmetteli tässä taannoin, kun näki ristejä monenkin kaulassa.
Ja omat lapsemme ovat saaneet kutakuinkin saman verran rahaa kummeilta tai suunnilleen viidenkympin arvoisen korun (tytär). Kun olemme olleet muiden sukulaislasten rippijuhlissa, olemme vieneet ruusun ja 20€. Ja sama juttu on ollut omien lastemmekin juhlissa. Lahja ei ole ollut tärkein lapsenkaan mielestä, vaikkakin kiva juttu tietenkin. Onhan rippikoululaisissa paljon niitäkin, joille koko rippikoulun idea on saada lahjoja.
Me olemme vieneet ruusun ja 50 e.
Kummilapsia on aika liuta...
muilta vierailta 50 e ja mummilta 150 e.
Jokainen antaa juuri sen summan, jolla rippilasta haluaa ilahduttaa. Jos ei pidä lapsesta, antaa vähän ja jos pitää, antaa enemmän.
Mun lapsi ei sanut keneltäkään mitään. Ajattele! Kun ei siihen 'näytelmään' halunnut osallistua. Emme ole pienen rahan ja romun tarpeessa.
Jokainen antaa juuri sen summan, jolla rippilasta haluaa ilahduttaa. Jos ei pidä lapsesta, antaa vähän ja jos pitää, antaa enemmän.
enkä menen juhliin.
ja jos pidän annan sen verran mihin sillä hetkellä on varaa.
onko tuo aikuisen ihmisen ajatus oikeasti, vaiko vain provonaattorin?
Käyttääkö joku nuori mukamas niitä ristejä?
Ihan turhia nykyään!itse asiassa aika monikin.
T: lukion ope, joka ihmetteli tässä taannoin, kun näki ristejä monenkin kaulassa.
onneksi tykkäsikin. Perhe on varakas ja halusin antaa jotain just siihen päivään kuuluvaa. Se raha, jonka olisin voinut antaa, olisi ollut hänelle tosi vähän.
enkä menen juhliin. ja jos pidän annan sen verran mihin sillä hetkellä on varaa. onko tuo aikuisen ihmisen ajatus oikeasti, vaiko vain provonaattorin?
tullaan pihaan, perheen lapsilla vermeet vimpan päälle ja lahjaksi annetaan 10 e, kun "ei meillä ole varaa enempään", niin kyse ei ole rahasta vaan siitä, että lahjan antaja ei kykene ottamaan muita huomioon. Henkisesti köyhä.
rippikouluiässä, mutta minusta 50 euroa kummilta ihan ok. Itse tykkään antaa lahjan yleensä muuna kuin rahana. Kaksi rippilahjaa olen ollut ostamassa miehen kummilapsille. Tyttö sai maljakon ja poika puukon.
ketju tuplaa helposti korun hinnan tai maksaa enemmänkin. Myös kummipoika sai ristin ja sen lisäksi kirjan. Viimeksi vietiin yhdelle pojalle kello.
Kaikenlaista näkyy lahjapöydillä olevan, hyvin erihintaisia asioita.
enkä menen juhliin. ja jos pidän annan sen verran mihin sillä hetkellä on varaa. onko tuo aikuisen ihmisen ajatus oikeasti, vaiko vain provonaattorin?
tullaan pihaan, perheen lapsilla vermeet vimpan päälle ja lahjaksi annetaan 10 e, kun "ei meillä ole varaa enempään", niin kyse ei ole rahasta vaan siitä, että lahjan antaja ei kykene ottamaan muita huomioon. Henkisesti köyhä.
bemarihenkiköyhän.
kulissinsa ylläpitoon, eikä rippilahjomisiin jää rahaa.
Sekä minä, että kummilapsen perhe ollaan keskituloisia, palkat 2500,- paikkeilla.
Ap.