Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua kohta sata kiloa rikki! Siis miten paljon kaloreita

Vierailija
23.04.2012 |

mun saa syödä, jos haluan laihtua puoli kiloa kilon viikossa. Mä ek tajua miksi, mutta olen kolmessa kuukaudessa viime syksynä lihonnut 10 kiloa ja nyt vielä erään laihdutusyrityksen tuloksena kolme. Siis mä laihduin kaksi kiloa, sorruin parina iltana herkkuihin, lihoin kolme. Mä urheilen, oon urheillu aina, 4-6 kertaa viikossa. Kuntosali, sauvakävely, vesijuoksu, spinning, circuit. Mä oon aika epätoivoinen, en tajua miten vähän oikein voin syödä, etten liho. Nyt oon syönyt 2000 kcal päivässä ja oikein tunnen, miten mun keho vaan jumittaa. Ihan ku sen kulutus ois miinusmerkkinen. Lihon ja leivän näkemisestä. Oikeesti. Ja pituus on 173 cm ja painoni järkyttävät 93 kiloa. Ja ikää on 37 vuotta. Mä oon niin lannistunut, että en tiedä uskallanko ees laihduttaa, kun lihon kaikki triplana takasin. Mä inhoan mun kroppaani. Urheillu oon 12 vuotta tällä tahdilla. Ja juu, lihasta tää ei oo. Läskiä on. Mun keho ei tuota muuta kuin läskiä.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on paljon vaatimattomampi kuin ruokavaliosi

Vierailija
42/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos painosi pysyy ennallaan 2000 kcalilla, niin mikä tahansa pudotus siitä alaspäin alkaa sitä pudottaa. Jos tiputat 500 kcal eli 1500 kcal päivässä syöt, alat laihtua puolisen kiloa viikossa. Se on ihan ok tahti etkä vielä todennäköisesti joudu kovaa nälkääkään kärsimään.

Sinänsä kyllä aika hidasta aineenvaihdunta on kun kokoisesti paljon liikkuva ihminen ei laihdu jo 2000 kcalilla. Itse olen keski-ikäinen, en harrasta liikuntaa lainkaan, 53-kiloinen, ja syön noin 1800 kcal päivässä enkä liho enkä laihdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä jotain 500 kalorin lounaita. Laihduttaessa pitääkin syödä vähän, sit vasta kun olet tavoitepainossasi, voit syödä kulutuksesi verran.

Minä kyllä söin ihan kunnon lounaita laihduttaessani 1200 kcal:illä päivä. Valintani oli jättää välipalat kokonaan pois, koska minulle ne olivat turhia ja se etten saanut syödä pääaterioilla kunnolla jätti tympeän nälkäisen olon. Päädyin rytmiin jossa aamulla söin 200 kcal, lounaalla 400 kcal ja päivällisellä 600 kcal. Iltanälkäkään ei vaivannut kun söin sen tukevimman ruoan illalla.

Toisille voi sopia erilaiset rytmit mutta jos nykyinen ei toimi kannattaa kokeilla rohkeasti erilaisia eikä uskoa että kaikille on paras että syödään välipaloja ja että aamupala ja lounas pitää olla tukevia.

Vierailija
44/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljällä niistä 300kcal= 1200 ja jos se ei riitä, otat viidenneksi ihan pienen välipalan 100-200kcal. Sillä se toimii.

Vierailija
45/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla maitokahvi siis latte ja banaani. Lounaaksi kanaa, riisiä, papuhöystettä, naanleipää. Mangolassi. Välipalana vadelmia. Ja myslijogurtti. Sitten tunnin treeni. Sen päälle proteiinijuoma. Ja illalla kaksi ruisleipää, juustoa ja maitoa. Okei. Mä syön siis liikaa. Lisättäköön, ettei minulla ole istumatyö. Vinkkejä, että mitä voisi syödä eri tavalla? Lounaaksi keitto tai salaatti? Ja mangolassi pois. Ja latte tavalliseen kahviin. ap

kun et puhu määristä mitään. Maidossa on paljon kaloreita. Eikö leipää riittäisi yksi pala? Lounas myös kuulostaa raskaalta. Lisää kasviksia, vähennä leipää.

Vierailija
46/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounaasi voi olla joko ok tai liian iso, lautasta näkemättä vaikea sanoa.

Latte rasvattomaan maitoon. Katso jukurteiden kalorit (sokerit). Juuston kalorit? Montako siivua, kaksi, neljä, kahdeksan..?

Aamulla maitokahvi siis latte ja banaani. Lounaaksi kanaa, riisiä, papuhöystettä, naanleipää. Mangolassi. Välipalana vadelmia. Ja myslijogurtti. Sitten tunnin treeni. Sen päälle proteiinijuoma. Ja illalla kaksi ruisleipää, juustoa ja maitoa. Okei. Mä syön siis liikaa. Lisättäköön, ettei minulla ole istumatyö. Vinkkejä, että mitä voisi syödä eri tavalla? Lounaaksi keitto tai salaatti? Ja mangolassi pois. Ja latte tavalliseen kahviin. ap

Vierailija
47/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onolemassa ihmisiä, jotka rummuttavat jatkuvasti takajalakaa ja hypähtelevät milloin minnekin ja on ihmisiä, jotka istuvat rauhallisesti aloillaan. Jo se tekee suuren eron. Perinnölliset tekijät vaikuttavat myös paljon, jopa satojenkilokaloreiden eroja onperuskulutuksessa.

Olet nyt todennut, että tuossa painossa, tuolla liikuntamäärällä ja tuolla energiansaannilla et laihdu. Sinun on vähennettävä syömistä. Yksinkertaisesti näin.

Vierailija
48/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohimennen kourallinen rusinoita suuhun tai pähkinöitä? Illalla karkkia telkan ääressä? Limuja?

Vierailija
49/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmainen, kokeile!

Vierailija
50/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla: tavallista kahvia rasvattomalla maidolla (ja makeutusaineella), maitorahkaa korkeintaan yksi purkki + vattuja + makeutusainetta, omena.

lounas: kanaa/kalaa, höyrytettyjä kasviksia, salaattia, pari pottua/desi-kaksi riisiä.

välipala: omena/banaani/2satsumaa/pari desiä viinirypäleitä.

päivällinen: suurinpiirtein sama kuin lounas.

iltapala tarvittaessa: pari palaa ruisleipää, levitettä, kasviksia ja kinkkua + maustamatonta jugurttia marjoilla (makeutusainetta).

Juo vettä päivässä noin kaksi litraa. Hommaa tätä varten kannu, jonka tyhjennät kaksi kertaa päivässä.

Jätä palautusjuomat ym. pois kokonaan.

Jos juot kahvia päivässä enemmän kuin kupillisen aamulla, muista juoda jokaista kahvikupillista kohden yksi lasi vettä.

Tsemppiä!

Vierailija
51/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppasin. Lisäksi saat muutaman ihan selvän ateriakokonaisuuden ketjusta, jonka otsikko on ENE/VLCD

Vierailija
52/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin pisteitä 22-27 päivässä. Paino tippui kilon viikossa. Ja sitten hups... Paino tuli tuplana takasin, kun aloin syödä normaalisti. Sitten laihdutin 5 kg karppaamalla. Ja tuplat takasin. Ja sitten lopetin kaiken alkoholinkäytön. Ja olin masentunut, elämässä vaikeaa. Ja lihoin tähän painooni, tuntuu että yhdessä yössä paino nousi. :-( Tää on kauheeta :-( Pakko mun on alkaa laihduttaa, koska tässä painossa on vaikea olla ja ihmiset tulee kysymään, että olenko mä raskaana. Oon aina ollu niin ns normaalipainoinen tai vaan vähän pyöreä BMI 23-27 on aiemmin ollut. ap

Vierailija
53/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla: tavallista kahvia rasvattomalla maidolla (ja makeutusaineella), maitorahkaa korkeintaan yksi purkki + vattuja + makeutusainetta, omena.

lounas: kanaa/kalaa, höyrytettyjä kasviksia, salaattia, pari pottua/desi-kaksi riisiä.

välipala: omena/banaani/2satsumaa/pari desiä viinirypäleitä.

päivällinen: suurinpiirtein sama kuin lounas.

iltapala tarvittaessa: pari palaa ruisleipää, levitettä, kasviksia ja kinkkua + maustamatonta jugurttia marjoilla (makeutusainetta).

Juo vettä päivässä noin kaksi litraa. Hommaa tätä varten kannu, jonka tyhjennät kaksi kertaa päivässä.

Jätä palautusjuomat ym. pois kokonaan.

Jos juot kahvia päivässä enemmän kuin kupillisen aamulla, muista juoda jokaista kahvikupillista kohden yksi lasi vettä.

Tsemppiä!

Mutta mitä palautusjuoman tilalle? Treenistä kun tulee, niin nälkä on, aivan pyörryttää, pakko saada jotain suuhun. Hedelmä juu... Mutta eikö pitäisi olla proteiiniakin treenin päälle? ap

Vierailija
54/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lihon 5kg jo jääkaapin ohi kävelemisellä ja viikon paastolla lähtee maksimissaan puoli kiloa.

Noh, totuus on toinen, kun rupesin syömään yli 500g kasviksia päivässä ja juomaan tarpeeksi vettä.

En todellakaan ole enää samaa mieltä :)

Vierailija
55/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sun mahdollista syödä päivällinen vasta treenin jälkeen? Tällöin voit hyvin vaihtaa iltapalan ja päivällisen paikkoja.

Tiedän ton, että treenin jälkeen on ihan sikakova nälkä.. Mun kohdalla se meni kyllä parissa viikossa ohi, kun sinnittelin.

Toki voit sen palautusjuomankin pitää, tuskin se niin kauhean paha juttu on :)

T: se joka listasi päivän ruokia :)

Vierailija
56/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla: tavallista kahvia rasvattomalla maidolla (ja makeutusaineella), maitorahkaa korkeintaan yksi purkki + vattuja + makeutusainetta, omena. lounas: kanaa/kalaa, höyrytettyjä kasviksia, salaattia, pari pottua/desi-kaksi riisiä. välipala: omena/banaani/2satsumaa/pari desiä viinirypäleitä. päivällinen: suurinpiirtein sama kuin lounas. iltapala tarvittaessa: pari palaa ruisleipää, levitettä, kasviksia ja kinkkua + maustamatonta jugurttia marjoilla (makeutusainetta). Juo vettä päivässä noin kaksi litraa. Hommaa tätä varten kannu, jonka tyhjennät kaksi kertaa päivässä. Jätä palautusjuomat ym. pois kokonaan. Jos juot kahvia päivässä enemmän kuin kupillisen aamulla, muista juoda jokaista kahvikupillista kohden yksi lasi vettä. Tsemppiä!

Mutta mitä palautusjuoman tilalle? Treenistä kun tulee, niin nälkä on, aivan pyörryttää, pakko saada jotain suuhun. Hedelmä juu... Mutta eikö pitäisi olla proteiiniakin treenin päälle? ap

ja jätä tästä nämä makeutusjauheet pois. niissäkin on kaloreita!

Vierailija
57/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla: tavallista kahvia rasvattomalla maidolla (ja makeutusaineella), maitorahkaa korkeintaan yksi purkki + vattuja + makeutusainetta, omena. lounas: kanaa/kalaa, höyrytettyjä kasviksia, salaattia, pari pottua/desi-kaksi riisiä. välipala: omena/banaani/2satsumaa/pari desiä viinirypäleitä. päivällinen: suurinpiirtein sama kuin lounas. iltapala tarvittaessa: pari palaa ruisleipää, levitettä, kasviksia ja kinkkua + maustamatonta jugurttia marjoilla (makeutusainetta). Juo vettä päivässä noin kaksi litraa. Hommaa tätä varten kannu, jonka tyhjennät kaksi kertaa päivässä. Jätä palautusjuomat ym. pois kokonaan. Jos juot kahvia päivässä enemmän kuin kupillisen aamulla, muista juoda jokaista kahvikupillista kohden yksi lasi vettä. Tsemppiä!

ja jätä tästä nämä makeutusjauheet pois. niissäkin on kaloreita!

kuin ehkä 1 kalori... niitä ei voi käyttää paljon, koska on niin makeaa. Tai ainakaan näissä makeutusaineissa mitä itse käytän ei ole lähes ollenkaan kaloreita.

T: 1tyypin diabeetikko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän