Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua kohta sata kiloa rikki! Siis miten paljon kaloreita

Vierailija
23.04.2012 |

mun saa syödä, jos haluan laihtua puoli kiloa kilon viikossa. Mä ek tajua miksi, mutta olen kolmessa kuukaudessa viime syksynä lihonnut 10 kiloa ja nyt vielä erään laihdutusyrityksen tuloksena kolme. Siis mä laihduin kaksi kiloa, sorruin parina iltana herkkuihin, lihoin kolme. Mä urheilen, oon urheillu aina, 4-6 kertaa viikossa. Kuntosali, sauvakävely, vesijuoksu, spinning, circuit. Mä oon aika epätoivoinen, en tajua miten vähän oikein voin syödä, etten liho. Nyt oon syönyt 2000 kcal päivässä ja oikein tunnen, miten mun keho vaan jumittaa. Ihan ku sen kulutus ois miinusmerkkinen. Lihon ja leivän näkemisestä. Oikeesti. Ja pituus on 173 cm ja painoni järkyttävät 93 kiloa. Ja ikää on 37 vuotta. Mä oon niin lannistunut, että en tiedä uskallanko ees laihduttaa, kun lihon kaikki triplana takasin. Mä inhoan mun kroppaani. Urheillu oon 12 vuotta tällä tahdilla. Ja juu, lihasta tää ei oo. Läskiä on. Mun keho ei tuota muuta kuin läskiä.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen mahtuu paljon tavallista ruokaa. En edes laske varsinaisesti kaloreita, mutta tämä malli toimii mulla: Aamulla syön leivän/banaanin tms. n. 200 kcal. Lounaalla ja päivällisellä syön ison lautasellisen ruokaa: 1/2 lautasta raakoja kasviksia (salaattia, raasteita, kurkkua tms.). 1/4 lautasta lämpimiä kasviksia ja riisiä/pastaa 1/4 lautasta lihaa/kalaa tms. Ei välipaloja. Iltapalaksi jotain pientä (sinulle suosittelen jotain protskupitoista, kun olet selvästi siihen tottunut: rahkaa, raejuustoa tms.)

Minulla samanlainen malli kuin tällä vastaajalla. Aamupala tee + 2 ruisleipäpalaa

Lounas samalla lautasmallilla

Iltapala pari leipää tai jotain muuta saman verran.

Tällä pysyn kuosissa, mutta jos sorrun useammin syömään kuten mieheni (esim. lomalla) niin painoa tulee lisää välittömästi. Nyt olen ajautunut +3 kg kurssille ja ainoa pakotie on jättää tuo iltapalakin pois ja korvata rooibos-teellä.

Näin se vain menee. Läski on ikuista ja ruoka pahasta... ;)

175 / 72 kg

Vierailija
22/57 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

makeutusjauheelleKIN kaloreita jos niitä käyttää.

lisäksi kun oppii olemaan ilman keinotekoista makeutusta niin pääse irti makeanhimosta ja sokerista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se vähemmän kuin sokeriss sitä en kiistä.

mutta ihan turhia kaloreita

Vierailija
24/57 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasyömisellä on merkitystä koska punnitsen itseni joka aamu... Ihan selkeä asia =)

No eipä sillä kyllä niin merkittävää vaikutusta ole, kyllä se päivän kokonaisenergiansaanti ratkaisee.

Vierailija
25/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaus sulle, syö vähemmän kaloreita.

1500 enintään!

jo alkaa tippua

Vierailija
26/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalorilaskuri.fi

Vierailija
27/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 2000 on sinun peruskulutuksesi, näet sen siitä että paino ei muutu.

T: 92,8kg, joka on laihtunut 20kg viime kesästä

Vierailija
28/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy mittauttaa kilpirauhasarvot. Mulla sama homma, yhtenä iltana söin vähän enemmän ku normaalisti, silti jäi alle 3000 kcal ja paino nous 1,5 kiloa. Eikä oo lähteny mihinkään millään. Taustalla olikin sit kilpirauhasen vajaatoiminta, joka aiheuttaa tommosta.

Vierailija
29/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se varmaan oiski hyvä laihdutuskeino. Mutta sata kiloa vyörymässä tuolla tien päällä... Mun jalat ei kestä. Spinningkin tekee tiukkaa. Siis ei kunnon puolesta. Vaan painon, kun istut siinä pyörän päällä. Voisiko mulla olla joku sairaus, joka on pysäyttäny mun aineenvaihdunnan? ap

Vierailija
30/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö 1200kcal. Piste. Älä juo alkoholia.

Vierailija
31/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi, et ole huono ihminen, vaikka olet lihonut. Olet sisältä sama ihminen kuin ennenkin.

Tärkein vinkkini olisi, nuku enemmän. Itse lihoin kahdessa vuodessa 10 kiloa, kun en työn vuoksi saanut nukuttua riittävästi Kun vaihdoin työpaikkaa, lihominen loppui. Enkä silloin lihomisenkaan aikana syönyt mitään viinereitä, pizzaa tai muuta roskaruokaa, vaan yksinkertaisesti aineenvaihdunta hidastui ja hormonitoiminta meni sekaisin liian vähästä unesta. Toki siinä myös on koko ajan passiivisempi, jos nukkuu liian vähän. Aloita siis siitä, että nukut riittävästi.

Vierailija
32/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ei ole kappalejakoja. ap

Vierailija
33/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen tankki tuollaisella isolla ruokamäärällä laihdu, eikä todellakaan ole kyse sairaudesta *tirsk*

Mieti nyt missä on vika, jos syöt aivan tavallisen ihmisen peruskulutuksen verran etkä laihdu..

Vierailija
34/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä siihen voi edes syödä? Keittoa ja puuroa? Hirvittää alkaa elää niin pienellä ruualla, mutta kai se on pakko. Aamupalalla jos menee 200 kcal ja lounaalla 500 kcal, niin illaksi jää hulppeat 500 josta siis välipala, päivällinen ja iltapala??? Ja sitten tällä ruokamäärällä vetästä tunnin spinning? Mä en tajua miten hidas aineenvaihdunta voi olla :-( ap

Vierailija
35/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljällä niistä 300kcal= 1200 ja jos se ei riitä, otat viidenneksi ihan pienen välipalan 100-200kcal. Sillä se toimii.

Vierailija
36/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaiko vasta nyt viime aikoina?

Kerro tyyppilliset ateriat, myöt määrät.

Vierailija
37/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollainen tankki tuollaisella isolla ruokamäärällä laihdu, eikä todellakaan ole kyse sairaudesta *tirsk*

Mieti nyt missä on vika, jos syöt aivan tavallisen ihmisen peruskulutuksen verran etkä laihdu..

Mä urheilen 4-6 kertaa viikossa. En käytä ollenkaan alkoholia. Oon ajatellu, että mun kulutus ois enemmän kuin 2000 kcal päivässä tälläsena tankkina ainakin, siis eikö kulutus ole suurempi mitä enemmän painaa? No, olen siis väärässä. ap

Vierailija
38/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos painosi pysyy ennallaan 2000 kcalilla, niin mikä tahansa pudotus siitä alaspäin alkaa sitä pudottaa. Jos tiputat 500 kcal eli 1500 kcal päivässä syöt, alat laihtua puolisen kiloa viikossa. Se on ihan ok tahti etkä vielä todennäköisesti joudu kovaa nälkääkään kärsimään.

Sinänsä kyllä aika hidasta aineenvaihdunta on kun kokoisesti paljon liikkuva ihminen ei laihdu jo 2000 kcalilla. Itse olen keski-ikäinen, en harrasta liikuntaa lainkaan, 53-kiloinen, ja syön noin 1800 kcal päivässä enkä liho enkä laihdu.

Vierailija
39/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla maitokahvi siis latte ja banaani. Lounaaksi kanaa, riisiä, papuhöystettä, naanleipää. Mangolassi. Välipalana vadelmia. Ja myslijogurtti. Sitten tunnin treeni. Sen päälle proteiinijuoma. Ja illalla kaksi ruisleipää, juustoa ja maitoa. Okei. Mä syön siis liikaa. Lisättäköön, ettei minulla ole istumatyö. Vinkkejä, että mitä voisi syödä eri tavalla? Lounaaksi keitto tai salaatti? Ja mangolassi pois. Ja latte tavalliseen kahviin. ap

Vierailija
40/57 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä jotain 500 kalorin lounaita. Laihduttaessa pitääkin syödä vähän, sit vasta kun olet tavoitepainossasi, voit syödä kulutuksesi verran.

Aloita vaikka annoskokojen pienentämisestä, äkkiä huomaat, että vähempikin ruoka riittää vallan mainiosti. Urheilu ei myöskään välttämättä kuluta niin paljon kaloreita kuin mitä se lisää ruokahalua...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä