Apua kohta sata kiloa rikki! Siis miten paljon kaloreita
mun saa syödä, jos haluan laihtua puoli kiloa kilon viikossa. Mä ek tajua miksi, mutta olen kolmessa kuukaudessa viime syksynä lihonnut 10 kiloa ja nyt vielä erään laihdutusyrityksen tuloksena kolme. Siis mä laihduin kaksi kiloa, sorruin parina iltana herkkuihin, lihoin kolme. Mä urheilen, oon urheillu aina, 4-6 kertaa viikossa. Kuntosali, sauvakävely, vesijuoksu, spinning, circuit. Mä oon aika epätoivoinen, en tajua miten vähän oikein voin syödä, etten liho. Nyt oon syönyt 2000 kcal päivässä ja oikein tunnen, miten mun keho vaan jumittaa. Ihan ku sen kulutus ois miinusmerkkinen. Lihon ja leivän näkemisestä. Oikeesti. Ja pituus on 173 cm ja painoni järkyttävät 93 kiloa. Ja ikää on 37 vuotta. Mä oon niin lannistunut, että en tiedä uskallanko ees laihduttaa, kun lihon kaikki triplana takasin. Mä inhoan mun kroppaani. Urheillu oon 12 vuotta tällä tahdilla. Ja juu, lihasta tää ei oo. Läskiä on. Mun keho ei tuota muuta kuin läskiä.
Kommentit (57)
käy tutustumassa pakkotoisto.com punttimimmit-osioon, sieltä (ja muualtakin forumilta) löytyy kattavasti tietoa laihdutuksesta ja treenistä ja mukavia tyyppejä joilta voi kysyä asiantuntevaa apua.
Ja kävisin testauttamassa kilpirauhasarvot, ihan vain varmuuden vuoksi, kuulostaa nimittäin vähän oudolta että liikut noin paljon, syöt aika vähän ja paino silti nousee.
gofatgo-dieettiä. Löytää netistä ohjeet. Ei tartte miettiä, mitä pitäisi syödä, kun on selkeä, muuttumaton ohje joka päivälle. Ainakin minulle oli vaikeata laska kaloreita. Suosittelen, jos todella sitoudut dieettiin. Ruuan lisäksi juo 3 litraa vettä päivässä, syö 2-4 tunnin välein, ei saa jättää ruokia pois eikä muuttaa niitä ja treenaa ahkerasti. Dieetin jälkeen pysyttele samalla linjalla, voit lisätä sitten hedelmiä, terveellistä leipää jne, mutta ei kohtuuttomasti, niin paino ei tule takaisin.
En muuten jaksa uskoa, että kilot olisivat syy siihen, ettet pysty juoksemaan. Itse olen juossut ihan kevyesti, kun on ollut aiemmin paljon ylipainoa.
on kilpirauhasen vajaatoiminta ja lisäksi on todettu, että perusenergiankulutukseni on huomattavasti keskimääräistä alhaisempi. Itse pidän kilot kurissa todella runsaalla liikunnalla, mutta silti joudun tarkkailemaan syömisiäni. Ja tunnen todellakin sen tunteen, kun pelkkä "leivän näkeminen" lihottaa. Käy tsekkaamassa kilpirauhasarvot, ainakin se on hyvä sulkea pois.
Olet ap saanut monia hyviä neuvoja, en osaa neuvoa paremmin. Rytmitä syömiset mm. liikkumisten mukaan ja ota tosiaan ne puurot ja sosekeitot ruokavalioon. Vaikka itse en edes puurosta pidä, auttaa pussipuuro-mehukeitto -yhdistelmä pitämään näläntunteen poissa, eikä kaloreita tule liikaa.
Tsemppiä taisteluun!
Itse olen ollut aina langanlaiha ja sain syödä ihan mitä vaan mutta 35 täytettyäni alkoi aineenvaihdunta heiketä radikaalisti.Annoskoko sai olla oman nyrkin kokoinen maksimissaan ja ruokaa vain 3x päivässä.Herkut pois,muuten syön ihan perus ruokaa. Annoskoko ja aterioiden määrä oli se mikä ratkaisi.
Muista sitten että jos syöt vähemmän niin et välttämättä jaksa liikkua niin paljon.
Ainut millä voit laihtua on iltasyömiset pois kokonaan. En syö koskaan klo 18 jälkeen mitään, juoda pitää. Aineenvaihdunta hidastuu juuri sun iässä =)
Terkuin 167cm/57kg
"sairaus" "ikä"
seliseli.
ap kertoo syövänsä 2000 kcal
sillä ei laihdu. se ei ole mahdollista
Tuo klo 18 on ihan ikivanhaa legendaa vaan
Siksi ei ole kappalejakoja. ap
Voihan kännykälläkin tehdä kappalejaot!
Kas näin!
Mutta aiheeseen: uskon, että syöt liikaa. Laitapa kaikki, siis ihan kaikki, mitä suuhusi laitat, tuonne kalorilaskuriin. Saatat yllättyä. LAsten jämät, ruuan maistelu, juustopala silloin tällöin, kourallinen namuja, pähkinöitä, kahvimaito ym.. ym...
mutta niin mättää saamissasi ohjeissakin.
1) et ole mikään valas -- lopeta heti moinen rypeminen
2) liikut riittävästi, mutta syöminen on todennäköisesti huonoa ja lasketkin syömisiäsi alakanttiin tai sitten olet sairas, esimerkiksi kilpirauhanen ei toimi tai sinulla on jokin muu hormonaalinen (?) ongelma
3) voit kyllä juostakin -- sinun painosi ei ole niin korkea, että estäisi hyppelyn tms. Luulet vaan ;)
Nyt napakka ote itseäsi niskasta ja keskityt seuraaviin:
- positiivinen asenne, hymy peilin edessä!
- riittävästi puhdasta vettä! Ainakin 2 litraa päivässä ihan sitä itseään!
- proteiineja peliin vaikket karppaakaan -- katso, että syöt niitä tarpeeksi
- kaloritaulukot hiiteen ja valtaosa herkuista vaihdetaan marjoihin ja hedelmiin. Joskus vaan sitten vähän tummaa suklaata tai pieni kippo herkkujäätelöä
- keskity hyvään kaikessa, itsessäsi, liikunnassa, ruoassa ja elämässä yleensä -- unohda paniikkitunnelmat ja negatiiviset ajatukset.
Käy mittauttaa kilpirauhasarvot. Mulla sama homma, yhtenä iltana söin vähän enemmän ku normaalisti, silti jäi alle 3000 kcal ja paino nous 1,5 kiloa. Eikä oo lähteny mihinkään millään. Taustalla olikin sit kilpirauhasen vajaatoiminta, joka aiheuttaa tommosta.
Tuossa tulee kevyesti jo kilo viikossa lisäpainoa jos joka päivä syö lähes 3000 kaloria!! Huh
Mulla normaali päiväannos 1200-1400 kaloria, viikonloppuna jos syön jälkiruuan molempina päivinä, pari lasia viiniä ja pari riviä suklaalevystä niin tulee yli kilo lisää! Onneksi se sulaa pois tiistaihin mennessä, mutta tämä vain esimerkkinä kuinka pienestä ne kilot tulee! Muuten syön hyvin ja terveellisesti, herkuttelenkin.
Eli jos paino pysyisi samassa 2000kcal:n päiväsaannilla ja syökin kokonaisen viikon ajan (7 päivänä) 3000kcal.
Siis mitä siihen voi edes syödä? Keittoa ja puuroa? Hirvittää alkaa elää niin pienellä ruualla, mutta kai se on pakko. Aamupalalla jos menee 200 kcal ja lounaalla 500 kcal, niin illaksi jää hulppeat 500 josta siis välipala, päivällinen ja iltapala??? Ja sitten tällä ruokamäärällä vetästä tunnin spinning? Mä en tajua miten hidas aineenvaihdunta voi olla :-( ap
ihan hyvää perusruokaa, eihän ruoka lihota vaan kaikki se muu!
- aamulla maitokahvi ja marjasmoothie (rasvaton piimä, marjat ja sokeriton vadelmakeitto)
- lounas ruokaisa salaatti tai kalaa/kanaa/lihaa ja kasviksia tai salaattia, keitto + ruisleipäsiivu ilman päällisiä, rasvaton gefilus piimä. Normaali annoskoko eli puolet salaattia, 1/4 kasviksia ja 1/4 lihaa.
- välipala pari pähkinää tarvittaessa (yleensä pelkkä kahvi riittää)
- illalla kotiruokaa esim makaronilaatikkoa, kaalilaatikkoa, kanawokkia, hernekeittoa tms. 1 ruisleipäsiivu tarvittaessa
- illalla maitokahvi, jos on nälkä niin ruisleipäsiivu juustolla.
- viikonloppuna tuohon lisää annos jäätelöä tai kakkupala jälkkäriksi, pari lasia viiniä, vähän suklaata, 1 croissant.
Mä käyn salilla 2x viikossa, teen hyötyliikuntaa joka päivä ja jaksan erittäin hyvin. En laihdu tällä ruokavaliolla mutta eipä paino nousekaan ja pysyy olo vireänä. Nälkää en tunne koskaan (aiemmin kun söin puuroa ja leipää oli jatkuva nälkä)
stressi,jatkuva negatiivisuus ja vähäinen uni lisää kortisolitasoja ja lihottaa.
Käy mittauttaa kilpirauhasarvot. Mulla sama homma, yhtenä iltana söin vähän enemmän ku normaalisti, silti jäi alle 3000 kcal ja paino nous 1,5 kiloa. Eikä oo lähteny mihinkään millään. Taustalla olikin sit kilpirauhasen vajaatoiminta, joka aiheuttaa tommosta.
Tuossa tulee kevyesti jo kilo viikossa lisäpainoa jos joka päivä syö lähes 3000 kaloria!! Huh
Mulla normaali päiväannos 1200-1400 kaloria, viikonloppuna jos syön jälkiruuan molempina päivinä, pari lasia viiniä ja pari riviä suklaalevystä niin tulee yli kilo lisää! Onneksi se sulaa pois tiistaihin mennessä, mutta tämä vain esimerkkinä kuinka pienestä ne kilot tulee! Muuten syön hyvin ja terveellisesti, herkuttelenkin.
tasan samaa kulutusta.
Liikkuva lihava kuluttaa todella paljon enemmän kuin rauhallinen hernekeppi.
Ei tosiaankaan ole kiveen hakattua, että 2000kcal/pv ja lihoo..(ylempänä tuli tämäkin).
Itse olen aika rauhallinen, en paljon liiku, painan noin 53kg ja voin hyvinkin syödä päivässä vähän yli 1600kcal lihomatta.
Tuntuu uskomattomalta että lihava kuluttaisi melkein saman verran vaikka liikkuisi paljon.
Siihen mahtuu paljon tavallista ruokaa.
En edes laske varsinaisesti kaloreita, mutta tämä malli toimii mulla:
Aamulla syön leivän/banaanin tms. n. 200 kcal.
Lounaalla ja päivällisellä syön ison lautasellisen ruokaa:
1/2 lautasta raakoja kasviksia (salaattia, raasteita, kurkkua tms.).
1/4 lautasta lämpimiä kasviksia ja riisiä/pastaa
1/4 lautasta lihaa/kalaa tms.
Ei välipaloja.
Iltapalaksi jotain pientä (sinulle suosittelen jotain protskupitoista, kun olet selvästi siihen tottunut: rahkaa, raejuustoa tms.)
sieltä saat kaikki kalorit. Pudota kalorit n. 1400 tienoille, taatusti laihdut.
:)
(Yyitän myös laihtua ja seurailen näitä ketjuja)
t. 170/95
Ei pitäis tehdä mitään ennen aamukahvia :DDD
Tästä tuli hyvä fiilis
:)
(Yyitän myös laihtua ja seurailen näitä ketjuja)
t. 170/95
ei missään nimessä palkkaria pois.
Kokeile pudottaa kalorit 1500kcal nyt ensialkuun. kalorilaskuri.fi löytyy ilmainen finelin tietoja käyttävä laskuri jolla saat helposti laskettua päivän kalorit + makrot.
Hiilarit laskisin alas, suurin osa niistä aamulla + lounaalla. Syö sellaisia ruokia, jotka sinulla pitävät hyvin nälkää ja joista pidät. Älä pelkää rasvaa, itse olen dieetillä (tavoite 1200kcal/päivä) + treenaan samalla ja syön välillä lounaaksi esim. pekonia ja avocadon, kuulostaa kauhealta rasvapommilta, mutta 1. on tosi hyvää 2. pitää nälän pitkään poissa.
Jos kauhea nälkä tai makeanhimo iskee, juo palautusjuoma (osta jotain hyvää jauhoa), annoksessa (30g) esim. Fastin Hera80 on reilu 100kcal. Hyvän iltapalan/välipalan/kevyen lounaan saa myös smoothiesta: purkki rahkaa, purkki ananasmurskaa + maun mukaan muita hedelmiä/marjoja + steviaa blenderiin tai sauvasekoittimella soseeksi, sairaan hyvää ja pitää proteiinin ansiosta hyvin nälkää.
Ja tietenkin aivan kaikki makea pois ruokavaliosta! Se yksikin repsahdus viikossa on omiaan tuhoamaan kaikki laihdutushaaveet, jos niin käy joka viikko. Linkkaamani kalorilaskuri on ihan loistava apuväline aterioiden suunnitteluun ja sen avulla myös näkee helposti missä ruokavalio mättää. Yritä syödä n. 80g proteiinia päivässä, niin et vahingossa laihduta lihaksiasi pois.
Ja tosiaan, juo paljon vettä.