veljekset samaan sänkyyn?
Pian olisi aika siirtää nuorimmainen tavalliseen sänkyyn nukkumaan. Olen ajatellut laittaa veljeksille (1v10kk, 4v6kk)yhteisen sängyn (vanha,n.1m lev. pienellä laidalla). Nukumme kaikki samassa makuuhuoneessa.
Mietin vaan, mitenhän se mahtaa onnistua, kun pojat ovat tosi vaudikkaita ja muutenkin aina tukkanuottasilla.
Kertokaa, onnistuuko tämän ikäisten sisaruspeti, vai meneekö riehumiseksi?
Kommentit (2)
Meillä lapset ovat vähän pienemmät, tyttö 3v6kk, poika 1v5kk ja he nukkuvat osittain yhdessä, 80cm leveässä jatkettavassa sängyssä.
Kuopus nukahtaa aina meidän sänkyymme, josta yleensä nostan hänet siskon viereen. Aamuyöstä hän yleensä herää ja haluaa kainaloon eli nostan hänet siitä taas meidän sänkyymme. Nukumme siis kaikki samassa (7m2, hehe) huoneessa.
Meillä lapset nukkuvat paremmin, kun tuntevat että joku on vieressä, siksi nukummekin kaikki yhdessä huoneessa.
Eli tämäkin on varmasti eniten lapsista itsestään kiinni:-)
MOi!
Meidän 5-, 3- ja 1-vuotiaat ovat sen verran rauhattomia nukkujia, että itse en lapsia laittaisi samaan sänkyyn. Jopa omissa sängyissään kukin pyörii unissaan ja kyläillessä, kun nukun itse jonkun lapsen vieressä, niin olen huomannut, että pyöriminen on vain lisääntynyt.
Meillä nukutaan joskus loppuyöstä koko perhe meidän vanhempien sängyssä, mutta aamu alkaa tosi aikaisin, kun yksi herää ja alkaa potkimaan toisiakin hereille. Tai pyörähtää toisen päälle jne.
Jos on vain ollenkaan mahdollista niin suosittelisin antamaan lasten nukkua omissa sängyissään/patjoillaan. Mun mielestä pieni lapsi saattaa sen verran häiriintyä toisen lapsen liikkeistä, ettei uni ehkä olisi tarpeeksi sikeää. Ja nukahtaminen illalla voisi olla aika hankalaa: meillä ainakin lapset eivät osaa olla ärsyttämättä toisiaan tahalleen.
cafe