Lue keskustelun säännöt.
Miesystävä exänsä kanssa viikonlopuksi mökille
23.04.2012 |
Miten suhtautuisitte?
Ovat eronneet 5 vuotta sitten ja ovat satunnaisesti yhteydessä. En ole pitänyt sitä pahana. Itse asiassa sanoin, että mökillä käyntikin on ok. En siis tajunnut, että koko viikonloppu (naisella ei ilmeisesti autoa), luulin, että vaan käy katsomassa remontoitua mökkiä.
Minusta tämä menee liian pitkälle. Kiristääkö piponi turhaan? Olemme seurustelleet 6kk ja ex tietää minusta. Itse en pääse mukaan, mutta mies ottaisi minutkin mukaan jos olisi mahdollista.
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
pakko nyt itsekin kantaa korteni tähän kekoon.
Olen sitä mieltä, että tässä ketjussa ei nyt kovinkaan moni puhu samasta asiasta. Hyvin moni on täysin järkevästi argumentoinut, että eivät hyväksyisi kumppaninsa mökkiviikonloppua exän kanssa. Siinä menee heidän rajansa. Ja tätä ei voi yrittää mitätöidä vastapuolen "olette lapsellisia" -argumenteilla, sillä jokaisella järkevällä ihmisellä on itsensä määrittelemät rajat sille, millaista kohtelua sietää muilta ihmisiltä. Se ei ole sairasta mustasukkaisuutta, eikä totta vieköön lapsellista.
Se, että jotkut ovat (tai ehkä haluaisivat olla) exiensä hyviä ystäviä, ja haluaisivat viettää kaksistaan mökkiviikonloppuja on ihan ok myös. Mutta ei sellaisenaan automaattisesti asia, joka uuden kumppanin vaan pitäisi hyväksyä. Parisuhteessa kun on kyse molemminpuolisesta kunnioituksesta. Ei siitä, että toinen päättää, mitä toinen hyväksyy tai on hyväksymättä.
Terveessä parisuhteessa rajoista pystytään puhumaan. Ne perustellaan ja kuunnellaan toisen perustelut omilleen. Lopputulos on yleensä jotain siltä väliltä. Joustaa voi ja pitääkin, mutta ei niin, että omat rajat rikkoutuu.
Mustasukkaisuus ei todellakaan mielestäni tässä ap:n kysymyksessä edes ole se juttu vaan se, millaisessa suhteessa ap ja miehensä haluavat olla. Se heidän lienee syytä määritellä tässä aika pikapuoliin.