Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisissa työtehtävissä yliopistossa vieraita kieliä opiskellut voi toimia? Ei opettaja!

Vierailija
23.04.2012 |

Pohdittiin muutaman kaverin kanssa viikonloppuna missä eri koulutuksen saaneet ihmiset työskentelevät. Jäätiin miettimään niitä, jotka ovat opiskelleet esim. englantia, ruotsia, ranskaa, saksaa ym. kieliä yliopistolla, eli suorittaneet FM-tutkinnon joku kieli pää- (ja sivuaineena), mutta eivät työskentele opettajina. Mihin he työllistyvät?

Auttakaa blondeja :)

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja juu, periaatteessa olen ylikoulutettu, mutta pidän työstäni, ja palkka on parempi kuin 90%:lla koulutusta vastaavaa työtä tekevillä.

Vierailija
22/35 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lukenut kieliä ja olen opettaja. Samoin suurin osa opiskelukavereistani on opettajia. Monesti mietin, mitä muita vaihtoehtoja minulla olisi.

Rahakin tosin ratkaisee. Kiinnostaisi tietää, mitä palkkaa te saatte? Itselläni on lukion opettajana hyvä palkka opettajaksi, n. 4500 e kuussa. Kovin paljon en siitä viitsisi tinkiä, jos alaa vaihtaisinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen lukion opettaja ja palkka myös 4500e kieppeillä. Välillä aina mietin mitä muuta voisin tehdä! Toistaiseksi tykkään työstäni, mutta eihän sitä koskaan tiedä miten mieli muuttuu. Sen tiedän, että myynti-ihmiseksi minusta ei ole.

Vierailija
24/35 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen lukion opettaja ja palkka myös 4500e kieppeillä. Välillä aina mietin mitä muuta voisin tehdä! Toistaiseksi tykkään työstäni, mutta eihän sitä koskaan tiedä miten mieli muuttuu. Sen tiedän, että myynti-ihmiseksi minusta ei ole.

Kun opettajat aina haukkuvat palkkojaan ja sitten paljastuu, että ne kielitaidoltaan heikoimmat, jotka päätyivät opettajiksi, tienaavat näköjään saman verran kuin lahjakkaammat, jotka päätyivät yksityiselle sektorille ;)

Vierailija
25/35 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että työnantaja kustantaa alaikäisten lasten koulutuksen kohdemaassa. Lisäksi työni tarjoaa hirvittävän määrä elämää ja luonnetta rikastuttavia kokemuksia, ilmiöitä ja ihmissuhteita. En minäkään vaihtaisi tätä työtä. Opettajana olisi ollut huono, olisin varmaankin kuristanut jonkun pullikoivan teinihirviön ennemmin tai myöhemmin.

Vuosibonukset tulevat palkan päälle mutta ne vaihtelevat jonkun verran.

Vierailija
26/35 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekevän mitä hyvänsä muuta kuin aineenopettajan työtä, palkasta viis. Siinä hommassa tylsistyy väistämättä ennen pitkää.

Vierailija
27/35 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin englantia, historiaa, yhteiskuntatieteitä ja tein opettajan opinnot myös. Työskentelen ammatillisessa oppilaitoksessa koulutussuunnittelijana. Hoidan kv-vaihtoja yms. kansainvälisyysasioita, teen ihan perus opiskelijahallintoja (todituksia, tilastointeja yms), ja ison osan työajasta vie myös markkinointi (vierailukierrosten vetäminen, esitteliden suunnitelu, markkinointikeikat eri kouluilla jne.), Työ on monipuolista ja hauskaa, opettajana saisin tosin parempaa palkkaa.. Palkkani on nyt 2400 euroa kuussa.

Vierailija
28/35 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahakin tosin ratkaisee. Kiinnostaisi tietää, mitä palkkaa te saatte? Itselläni on lukion opettajana hyvä palkka opettajaksi, n. 4500 e kuussa. Kovin paljon en siitä viitsisi tinkiä, jos alaa vaihtaisinkin.

Vierailija
29/35 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo

jos on esim. 10 vuotta kokemusta ja muutama kurssi yli opetusvelvollisuuden. Mun miehellä on palkka tuota luokkaa (opettaa lukiossa), minulla n. 1000e pienempi (opetan yläkoulussa).

Vierailija
30/35 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä jos tämän illan palstailijoilta tulisi vielä uusia ideoita. Kiitos tähän saakka vastanneille! Ap.

Vierailija
31/35 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

markkinointi&mainonta, yritysviestintä, pol. puolueen viestintä, toimittajia, kääntäjiä ja tulkkeja, kv. yrityksen assari/kääntäjä, tutkija, kustantamon työntekijä, myyntineuvottelija pohjoismaisessa yrityksessä jne.

Vierailija
32/35 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo

jos on esim. 10 vuotta kokemusta ja muutama kurssi yli opetusvelvollisuuden. Mun miehellä on palkka tuota luokkaa (opettaa lukiossa), minulla n. 1000e pienempi (opetan yläkoulussa).

:D

Vierailija
33/35 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammateissa tiedän filologia-aineiden maisterien olevan: kv-sihteeri, tekninen kirjoittaja, toimistosihteeri, tutkija, viestintäpäällikkö, viestintäassistentti, kielikonsultti, kääntäjä, henkilöstösuunnittelija, kirjastonhoitaja, kustannustoimittaja, projektikoordinaattori ja projektipäällikkö. Sivuaineilla voi vaikuttaa sijoittumiseen.

Vierailija
34/35 |
24.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lehtoreiksi päätyisivät lahjattommmat? Itse olen ainakin tehnyt monenlaisia töitä ja Suomeen palattuani halusin opettajaksi palkan, kesäloman ja säännöllisten työaikojen houkuttamana.

Vierailija
35/35 |
25.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän luen myös kieliä yliopistossa ja tässä nyt kandivaiheen ylittäneenä olen oikeasti alkanut miettiä tulevaa työllistymistäni. Pedagogiset luen varmuuden varalta, mutta toisaalta opettajan hommat eivät niin paljoa houkuttele (paitsi lukiossa, jossa palkka on jo hyvä!). Ongelmana vain on se, että sivuaineina en ole lukenut mitään "ylimääräistä", kolmea kieltä ja käännöstieteen perusopinnot. Jos nyt saisin mennä edes muutaman vuoden ajassa taaksepäin, valitsisin varmasti markkinoinnin edes.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä