Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: PäiväKOTI vai LastenTARHA?

Vierailija
23.04.2012 |

Täällä puhutaan molemmilla nimityksillä? Mikä sun mielipide?

Ja tietty sama asia:)

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha nimitys lastentarha oli ihan hyvä, monissa kielissä se on sama (kindergarten jne.).

Tai sitten voisi keksiä jonkun uuden, päivähoitola tms. ;)

Vierailija
2/26 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten ne kai virallisesti ovat, vaikka lastentarha olisi mielestäni kuvaavampi. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siksi että siellä päiväkodissakin puhutaan päiväkodista. :) Turha noita sanoja on sen syvemmin miettiä, ei kukaan lapsikaan mieti. :)

Vierailija
4/26 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarhasta tulee mieleen eläintarha. Siks mä en ikinä opi enkä halua oppia puhumaan tarhasta. Eikä ne päiväkodillakaan kukaan puhu.

Vierailija
5/26 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kiusallakin, koska inhoan tuollaisia tekopyhiä uudissanoja kuin esim. kerroshuoltaja. Lapseni on tarhassa ja siellä on tarhan tätejä.

Vierailija
6/26 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni vain koti on koti. Kirjastoakin mainostettu yhteisenä olohuoneena, mutta ei se ole vaan kirjasto, jossa ollaan kirjaston säännöillä

Vierailija
7/26 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meillä sitä mitenkään rumaksi ilmaisuksi.

Vierailija
8/26 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastentarha-termihän poistettiin käytöstä joskus 90-luvun alussa koska se antaa niin negatiivisne kaiun paikalle.

Eli alan ihmiset eivät enää puhu lastentarhoista vaan päiväkodeista ja mm pk-johtajat korjaavat jos toisin sanoo.

Henk.koht totean että aika tarhoja ne on nykyisin, jo vuosien ajan tehdyt säästöt, hlökunnan vaihtuvuus, lapsiryhmien koko ym ym puhuvat tarhauksen puolesta.

-pk-täti-

Vierailija
9/26 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin työllistettynä tarhassa niihin aikoihin kun tuo nimitys muuttui. Silloin sai suunnilleen potkut jos suusta lipsahti väärä sana.

Tarhaa olen käynyt itse, ja tarha se mielestäni on, se ei todellakaan ole mikään koti. Mitä jos rupeisitte punumaan omasta työpaikastanne puuhakotina tai jotain muuta yhtä typerää. Omalle lapselle puhun ehkä eniten hoidosta, lapsi puhuu päiväkodista... aivopesty ilmeisesti siellä tarhassa.

Vierailija
10/26 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivähoitoon. :) Minä puhun päikkäristä tai päikystä eli ilmeisesti siis käytän termiä päiväkoti. :) Mieheni vie lapsen tarhaan tai hoitoon.

Vierailija
11/26 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ei ole koti, edes päivällä.

Vierailija
12/26 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lauma pieniä karitsoja. Kirmailevat tätien vahtiessa, että mikään laudanrako ei ole jäänyt tilkitsemättä.

Kaupungilla kuljetaan jonossa köyteen niputettuna kuin valjaissa, kyllä se on tarhatouhua. Ja ihan suloista.

Vierailija
13/26 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei päiväkodinopettaja?

Vierailija
14/26 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miespordelli

Vierailija
15/26 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse olin pieni puhuttiin LEIKKIKOULUSTA!

Tarhavaihe on jäänyt väliin enkä sitä sanaa siis osaa käyttää...

Vierailija
16/26 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti sen puolesta että on virallinen ja kyllä se vaan aika monelle lapselle nykypäivänä on melkein koti kun miettii aikaa jonka siellä viettävät. Tarha taas suurten ryhmäkokojen puolesta.

Vierailija
17/26 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minäkin puhun tarhasta siksi, että on myös lastentarhanopettajia. Myös siksi, että koti on koti. Päiväkoti ei ole kenenkään koti.

Vierailija
18/26 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkoti viittaa siihen, että siellä ollaan vain päivisin, sen ajan se on lapselle kakkoskoti... Lastentarha taas taitaa tulla saksan kielestä, ja tarha on minusta hauska viljelmää tarkoittava sana: ruusutarha, puutarha, kasvitarha - siellä sitä vaalitaan ihmistaimia ;-)

Vierailija
19/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol radiossa naureskeltiin tänään sille että jotkut loukkaantuvat sanasta "lastentarha" ja vaativat "päiväkoti"-termin käyttöä.

Pitäisi pikkuhiljaa alkaa miettiä palkanmaksua jo näille ammattiloukkaantujille. Minähän käytän mitä sanaa huvittaa käyttää. Lastentarhassa ei ole mitään vikaa.

Vierailija
20/26 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaiskasvatusyksikkö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän