Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä kaukolomakohteissa olet käynyt?

Vierailija
23.04.2012 |

Mitä suosittelisit ylitse muiden?

Meillä matkakohde hakusessa ensitalvelle tammi-maaliskuulle. Kohteessa saisi olla kohtuuedullinen hintataso.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en käy "kohteissa", käyn maissa ja kaupungeissa. Kaukana olen käynyt mm. Japanissa, Kuubassa, USA:ssa, Intiassa ja Meksikossa.

Jos kerrot pikkusen enemmän lomatoiveistasi, on vähän helpompi suositella.

Vierailija
2/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomalla kolutut kohteet ole lomakohteita?

mä olen käynyt singaporessa, pekingissä, tokiossa, hong kongissa, kuala lumpurissa, kuantanissa, caracasissa, isla margaritalla.

rantalomalle suosittelen malesiaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen ravannut kuukausitolkulla maailmalla. Omatoimimatkailu on kivempaa ja HALVEMPAA!!!

Vierailija
4/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vääntämistä, kertokaa nyt missä olette käyneet ja minkä kokeneet parhaaksi.

Itse tykkään merestä, rannasta, shoppailusta, nähtävyyksistä. Ja kuten sanoin edullisesta hintatasosta.

Tykkään siis rantakohteista tai yhdistelmämatkoista isompaan kaupunkiin ja sitten rantaKOHTEESEEN :d

ap

Vierailija
5/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille eksoottisempikin paikka :D

Vierailija
6/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko siellä muutakin nähtävää/koettavaa? Kualalumburin tiedän olevan hieno, tosin myös älyttömän kallis

Vierailija
7/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nehän ei siis turistipaikoissa käy, eipä :DD

Vierailija
8/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanarilla on tuolloin kylmä ja kallista aina

Vierailija
9/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen ravannut kuukausitolkulla maailmalla. Omatoimimatkailu on kivempaa ja HALVEMPAA!!!

ja ajallisesti järkevämpää pakettimatkalla kuin omatoimimatkalla. Mikä siitä tekee kivampaa, että itse varaa lennot ja hotellit, hoitaa kuljetukset jne. Kun joku on jo tehnyt sen puolestasi?

Joka paikkaan ei pääse pakettimatkalla tai sitten on tosiaan kalliimpaa, jos halpalentoyhtiöt lentää sinne.

Vierailija
10/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lomalla kolutut kohteet ole lomakohteita?

"Kohde" on omituinen tapa kutsua paikkoja. En mä kutsu New Yorkia kohteeksi vaikka siellä lomallani kävisin. Tai jos vuokrataan huvila Toscanasta, ei se ole kohde, se on maa ja alue minne mennään lomalla.

Mikä muuttaa kaupungin kohteeksi? Se että sinne mennään lomalla? Jos käyn Turussa kesälomallani, onko Turku "kohde"? Jos käyn siellä työmatkalla, se ei ole kohde vaan kaupunki?

Vierailija
11/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän Euroopan kohteet pois, koska about kaikki Euroopan suurkaupungit ovat tavalla tai toisella toistensa kopioita. AP:n mieltymyksiin Euroopasta tosin sopivat kyllä Nizza tai Barcelona, molemmissa on rantaa ja shoppailua, tosin Nizzan ranta on kivinen. Alla sitten hieman kaukaisempia paikkoja listattuna:

Abu Dhabi - pelkkiä autoja ja hiekkaa. En suosittele.

Nepali - ei merta eikä shoppailua (paitsi kashmir-tuotteet), mutta Himalaja on kiva.

Tiibet - sääliksi käy paikallisia, avartaa maailmankuvaa, muttei ehkä teidän juttu.

Kiina - Peking on valtava, siellä voi shoppailla, muttei ole merta. Sekä kesällä että talvella aika yhtä hanurista. Xi'an, kts. kohta Peking.

Hong Kong - Kiinan länkkäriversio, on osa Kiinaa, mutta muuta yhteistä niillä ei sitten olekaan. Merta on ja erityisesti shoppailua, mutta merivesi näytti kyllä aika paskaiselta. Ei ehkä teidän juttu.

Thaimaa - kokemusta Koh Taosta ja Bangkokista: Koh Taolla ei voi tehdä muuta kuin sukeltaa, tosin siihen soveltuu kyllä erittäin hyvin. Bangkok on yksi kamalimmista kaupungeista, joissa olen käynyt.

Mongolia - en voi suositella, ei mitään noista hakemistasi asioista.

Uusi Seelanti - maan päällinen paratiisi. Siellä on saletisti kaikkea, mitä haluat, miinusta pitkät lennot. Telttailu kesäaikaan Uudessa Seelannissa on jees, mutta te olette menossa silloin kun heillä on syksy/talvi.. eli voipi tulla kylmä.

Tonga - huipskaa sukellusta ja chillailua, muuta siellä ei oikein ole.

Samoa - kts. Tonga. Ihmiset vammasempia kuin Tongalla.

Jenkit - New York mahtava, San Francisco ok, Los Angeles ihan jäätävä, liian iso.

Tuskin näistä mitään apua oli, mutta pääsinpähän leijumaan. Sitähän sää kysyit :D

Vierailija
12/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse määrittelisin että Phuket on selkeästi "lomakohde" ja ihan kiva sellainen. edullista ja lämmintä ja onhan siellä myös shoppailtavaa.

Viimeisen 5 vuoden aikana aikoina olen käynyt lisäksi Pekingissä, Shanghaissa, Hongkongissa, Sydneyssä, Brisbanessa, Cairnsissa ja Kuala Lumpurissa. Noista kyllä käyttäisin ennemmin nimeä kaupunki eikä ne taida täyttää ap:n kriteerejä.

Vierailija
13/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suosittele maata tai kaupunkia mihin mennä talvella lomalle on parempi kuin sanoa suosittele talveksi matkakohdetta?

Vierailija
14/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt aika monessa maassa minäkin mutta ikinä ei ole ollut tarvetta asettaa omia kohdevalintojani toisten yläpuolelle. Minulle todellakin kelpaa kaikkien kokemukset ja suosittelut perusteluineen kunhan ne vastaa kysymykseen eikä sen viereen

Vierailija
15/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko siellä muutakin nähtävää/koettavaa? Kualalumburin tiedän olevan hieno, tosin myös älyttömän kallis

Vierailija
16/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajallisesti järkevämpää pakettimatkalla kuin omatoimimatkalla. Mikä siitä tekee kivampaa, että itse varaa lennot ja hotellit, hoitaa kuljetukset jne. Kun joku on jo tehnyt sen puolestasi?

Joka paikkaan ei pääse pakettimatkalla tai sitten on tosiaan kalliimpaa, jos halpalentoyhtiöt lentää sinne.

Olen käynyt pakettimatkalla aikuisiällä kerran, vuonna 2006 Budapestissa. Ahdistuin niistä lentokenttäkuljetuksista ja siitä, että lähtiessä opas neuvoo, että osaatko nyt varmasti mennä oikealle tiskille jne. Tuntuu, että pakettimatkalla on kuin lastentarhassa.

Vierailija
17/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa sitten tosiaankin välttää ,ettei vaan joudu puhumaan oppaan kanssa =D

ohis

Olen käynyt pakettimatkalla aikuisiällä kerran, vuonna 2006 Budapestissa. Ahdistuin niistä lentokenttäkuljetuksista ja siitä, että lähtiessä opas neuvoo, että osaatko nyt varmasti mennä oikealle tiskille jne. Tuntuu, että pakettimatkalla on kuin lastentarhassa.

Vierailija
18/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt aika monessa maassa minäkin mutta ikinä ei ole ollut tarvetta asettaa omia kohdevalintojani toisten yläpuolelle. Minulle todellakin kelpaa kaikkien kokemukset ja suosittelut perusteluineen kunhan ne vastaa kysymykseen eikä sen viereen

Mutta ilman tarkennusta ajattelisin kysymyksesi perusteella että kaipaat kokemuksia tällaisista paikoista kuin vaikka Phuket, Hua Hin, Pattaya, Goa, Langkawi....

En olisi ikinä ajatellut alkuperäisen kysymyksesi perusteella että kokemus esim. Tokiossa käynnistä liittyisi tähän.

Vierailija
19/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa sitten tosiaankin välttää ,ettei vaan joudu puhumaan oppaan kanssa =D

ohis

koska tuolla pakettimatkalla oli lisäksemme yksi pariskunta. Ainiin, ja toinen pakettimatka oli Tiibetiin, senkin kiinalainen opas/stalkkeri pilasi täysin. Eli oppaat on kyllä saatanastaa! Siksi omatoimi. Harmi, kun Tiibetiin ei itsekseen pääse.

Vierailija
20/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajallisesti järkevämpää pakettimatkalla kuin omatoimimatkalla. Mikä siitä tekee kivampaa, että itse varaa lennot ja hotellit, hoitaa kuljetukset jne. Kun joku on jo tehnyt sen puolestasi? Joka paikkaan ei pääse pakettimatkalla tai sitten on tosiaan kalliimpaa, jos halpalentoyhtiöt lentää sinne.

jos noin ahdistut neuvomisesta =D =D Lentokenttäkuljetuksia ei ole pakko ottaa, voit toki kulkea millä haluat hotelliisi, nämä ovat vaan halvempia ja nopeampia, kuin keskellä yötä odotella paikallisjunaa joka lähtee vasta aamulla =D Eihän sinun tarvitse muiden suomalaisten kanssa kulkea missään samaan aikaan