Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä kaukolomakohteissa olet käynyt?

Vierailija
23.04.2012 |

Mitä suosittelisit ylitse muiden?

Meillä matkakohde hakusessa ensitalvelle tammi-maaliskuulle. Kohteessa saisi olla kohtuuedullinen hintataso.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa sitten tosiaankin välttää ,ettei vaan joudu puhumaan oppaan kanssa =D ohis

vaikka olen ravannut kuukausitolkulla maailmalla. Omatoimimatkailu on kivempaa ja HALVEMPAA!!!

ja ajallisesti järkevämpää pakettimatkalla kuin omatoimimatkalla. Mikä siitä tekee kivampaa, että itse varaa lennot ja hotellit, hoitaa kuljetukset jne. Kun joku on jo tehnyt sen puolestasi? Joka paikkaan ei pääse pakettimatkalla tai sitten on tosiaan kalliimpaa, jos halpalentoyhtiöt lentää sinne.

Olen käynyt pakettimatkalla aikuisiällä kerran, vuonna 2006 Budapestissa. Ahdistuin niistä lentokenttäkuljetuksista ja siitä, että lähtiessä opas neuvoo, että osaatko nyt varmasti mennä oikealle tiskille jne. Tuntuu, että pakettimatkalla on kuin lastentarhassa.

koska tuolla pakettimatkalla oli lisäksemme yksi pariskunta. Ainiin, ja toinen pakettimatka oli Tiibetiin, senkin kiinalainen opas/stalkkeri pilasi täysin. Eli oppaat on kyllä saatanastaa! Siksi omatoimi. Harmi, kun Tiibetiin ei itsekseen pääse.

Miksi ihmeessä ette muka pääsä Tiibetiin omatoimisesti, heh heh

Vierailija
22/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähempää Egypti.

Noista kaikki ihania eri tavalla Egyptiä lukuunottamatta. Egyptiin en halua enää mutta Luxor ja Cairo oli mahtavat ja historiasta kiinnostuneelle must.

Malesiaan, Vietnamiin ja NZ haluaisin! Ja Singaporeen pidemmäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakaan perusteluja paikan parhaudesta. Kieltämättä, thaimaa, malesia, vietnam, kuuba, brasilia, intia ja meksiko jo käyty niin voisi kiinnostaa ihan joku tokiokin tai joku muu ihan erilainen, tai ainakin muiden kokemukset.

ap

Vierailija
24/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka olen ravannut kuukausitolkulla maailmalla. Omatoimimatkailu on kivempaa ja HALVEMPAA!!!

ja ajallisesti järkevämpää pakettimatkalla kuin omatoimimatkalla. Mikä siitä tekee kivampaa, että itse varaa lennot ja hotellit, hoitaa kuljetukset jne. Kun joku on jo tehnyt sen puolestasi? Joka paikkaan ei pääse pakettimatkalla tai sitten on tosiaan kalliimpaa, jos halpalentoyhtiöt lentää sinne.

Olen käynyt pakettimatkalla aikuisiällä kerran, vuonna 2006 Budapestissa. Ahdistuin niistä lentokenttäkuljetuksista ja siitä, että lähtiessä opas neuvoo, että osaatko nyt varmasti mennä oikealle tiskille jne. Tuntuu, että pakettimatkalla on kuin lastentarhassa.

jos noin ahdistut neuvomisesta =D =D Lentokenttäkuljetuksia ei ole pakko ottaa, voit toki kulkea millä haluat hotelliisi, nämä ovat vaan halvempia ja nopeampia, kuin keskellä yötä odotella paikallisjunaa joka lähtee vasta aamulla =D Eihän sinun tarvitse muiden suomalaisten kanssa kulkea missään samaan aikaan

Kyllä minun lomani menee pilalle, jos joku hyysää koko ajan, että osaatko nyt varmasti tyyliin itse pyyhkiä perseesi. Ja se kulkeminen niillä julkisilla hämärään aikaan on osa sitä kokemusta, pääsee liian helpolla eikä tutustu kulttuuriin, jos kuljetetaan vain ilmastoidulla bussilla ympäriinsä.

Mutta onneksi jokainen voi itse valita! Nämä kokemukseni vain selitykseksi sille, miksi mieluummin omatoimi- kuin pakettimatka, vaikka jälkimmäinen usein tuleekin halvemmaksi.

Vierailija
25/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kannattaa sitten tosiaankin välttää ,ettei vaan joudu puhumaan oppaan kanssa =D ohis

koska tuolla pakettimatkalla oli lisäksemme yksi pariskunta. Ainiin, ja toinen pakettimatka oli Tiibetiin, senkin kiinalainen opas/stalkkeri pilasi täysin. Eli oppaat on kyllä saatanastaa! Siksi omatoimi. Harmi, kun Tiibetiin ei itsekseen pääse.

Miksi ihmeessä ette muka pääsä Tiibetiin omatoimisesti, heh heh

joka tehtiin reittilennolla. Kuka on lomalennosta puhunut? Ja Tiibetiin ei pääse kuin ohjatusti ryhmämatkalla, kokeile vaikka itse. Mm. meidän ryhmämme mukana ylitti rajan ruotsalainen pyöräilijä, joka ei olisi päässyt alueelle ilman virallista opasta. Pääsi rajan yli kyllä, mutta joutui myöhemmin ongelmiin kiinalaisten sotilaiden tarkastuspisteillä, joita oli muutaman kymmenen kilometrin välein.

Vierailija
26/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella "privaatti" pakettimatkalla:) Vain me 3 ja appikset ja meillä oli oma opas auton kanssa käytössä aina kun haluttiin, kuului pakettihintaan samoin kuin kenttäkuljetuksetkin. Emme tosin käyttäneet häntä kovin paljoa sillä halusimme kierrellä itseksemme, mutta tuolla reissulla oli muutama historiallinen kohde joista oli kiva saada lisätietoa oppaalta.

Ei sentään lastentarhatouhua:) Mutta meillä tosiaan 80 luvun alun jälkeen eka pakettimatka:)

Vierailija
27/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun lomani menee pilalle, jos joku hyysää koko ajan, että osaatko nyt varmasti tyyliin itse pyyhkiä perseesi.

Vierailija
28/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mene matka pilalle siitä että joku järjestää sen mulle valmiiksi. Niin ja ne kyydit kentältä hotellille. Kyllä siinä sitten ehtii omatoimisestikkin paikkaan tutustua, ei se kenttäkyyti sitä rajaa pois mitenkään

Vierailija
29/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos noin ahdistut neuvomisesta =D =D Lentokenttäkuljetuksia ei ole pakko ottaa, voit toki kulkea millä haluat hotelliisi, nämä ovat vaan halvempia ja nopeampia, kuin keskellä yötä odotella paikallisjunaa joka lähtee vasta aamulla =D Eihän sinun tarvitse muiden suomalaisten kanssa kulkea missään samaan aikaan

Kyllä minun lomani menee pilalle, jos joku hyysää koko ajan, että osaatko nyt varmasti tyyliin itse pyyhkiä perseesi. Ja se kulkeminen niillä julkisilla hämärään aikaan on osa sitä kokemusta, pääsee liian helpolla eikä tutustu kulttuuriin, jos kuljetetaan vain ilmastoidulla bussilla ympäriinsä. Mutta onneksi jokainen voi itse valita! Nämä kokemukseni vain selitykseksi sille, miksi mieluummin omatoimi- kuin pakettimatka, vaikka jälkimmäinen usein tuleekin halvemmaksi.

jos sama matka olisi hoitunut jo aikaa sitten valmiilla kyydillä. Ja jos sinulla on kokemusta vain yhdestä Bulgarian reissusta, niin voin kertoa että meidän reissuilla oppaat eivät ole koskaan hyysänneet meitä. En ole nähnyt niitä kuin kerran koko matkan aikana.

Vierailija
30/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei houkuta meidän perhettä noi kaukomaat.

Kanariansarten reilu 6h lento riittää.

Ainoa poikkeus on 2v pästä tuleva matka jenkkeihin, mutta se on ihan oma lukunsa se.

Vierailija
31/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä, thaimaa, malesia, vietnam, kuuba, brasilia, intia ja meksiko jo käyty niin voisi kiinnostaa ihan joku tokiokin tai joku muu ihan erilainen, tai ainakin muiden kokemukset. ap

jos sä edullista "kohdetta" etsit, niin se ei ole ainakaan Tokio. Vaikka muuten loistava kaupunki onkin. Ja Kioto on vielä ihanampi, muttei edullinen sekään.

Vierailija
32/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uima-altaalla 2 viikkoa ja sitten taas lentokentälle? Vai miksei julkisilla voi kulkea sen loman aikana ihan muuten vaan, eikä pelkästään matkalla kentälle?

Ja se kulkeminen niillä julkisilla hämärään aikaan on osa sitä kokemusta, pääsee liian helpolla eikä tutustu kulttuuriin, jos kuljetetaan vain ilmastoidulla bussilla ympäriinsä.

Vierailija
33/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uima-altaalla 2 viikkoa ja sitten taas lentokentälle? Vai miksei julkisilla voi kulkea sen loman aikana ihan muuten vaan, eikä pelkästään matkalla kentälle?

Ja se kulkeminen niillä julkisilla hämärään aikaan on osa sitä kokemusta, pääsee liian helpolla eikä tutustu kulttuuriin, jos kuljetetaan vain ilmastoidulla bussilla ympäriinsä.

niin ei ole ollut uima-allastakaan.

Vierailija
34/34 |
23.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä, thaimaa, malesia, vietnam, kuuba, brasilia, intia ja meksiko jo käyty niin voisi kiinnostaa ihan joku tokiokin tai joku muu ihan erilainen, tai ainakin muiden kokemukset. ap

jos sä edullista "kohdetta" etsit, niin se ei ole ainakaan Tokio. Vaikka muuten loistava kaupunki onkin. Ja Kioto on vielä ihanampi, muttei edullinen sekään.

Tuo loistava ja ihana ei paljon kerro ja edelleen olen kiinnostunut muiden kokemuksista eri maista joissa en ole käynyt vaikkakaan ne eivät täyttäisi noita luettelemiani tykkäämisiäni