Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ääliö äiti ja lapsi lentokoneessa, mielipiteitä tosi tarinasta..

Vierailija
22.04.2012 |

Matkustin ystäväni kanssa Espanjaan ja meidän käytävän viereisellä paikalla oli Äiti 2-3 vuotiaan penskansa kanssa. Tässä tapauksessa nimittelen häntä penskaksi, sillä hän oli kaukana suloisesta lapsesta. Kun lentokone oli jo noussut, äidin oli vaikea saada pideltyä tätä penkissään. Penska huomasi, kun me rapisuteltii mässypussia ja syötiin karkkia. Tämä tuli meidän sylii melkein ja vaatimaan karkkia. Tämä äiti vaan hymyili, no meitä se ei hymyilyttänyt, uhmaikäinen huomiota hakeva penska joka ei totellut mitään. Sanoimme ystävällisesti " voisitko pyytää lastasi omalle paikalle" tämä äiti oli ihan kummissaan, kun ei hänen lapsi nyt sattunu olemaan nuorten naisten ulkomaan matkan silmäterä. Äiti sai tämän takaisin ja rupesi vaatimaan karkkia, hetken siinä tivanneena sai pidettyä lapsensa aloillaan. Huomaa, että ei ole ollut kuria tällä, kai tämän äidin oikeesti pitäis tajuta, että hänen velvollisuus on pitää lapsi aisoissa ja antaa rauhassa muiden matkailijoiden matkustaa, yksi tenava ei ole mikään koneen maskotti, jolla olis eri säännöt.

Otimme pari siideriä matkan kunniaksi ja tämä penska taas tuli hyörii siihen meidän luo ja hakemaan huomiota, sanottiin lapselle, että voisitko mennä äitis luokse, että meitä ei nyt kiinnosta sinä. Lapsi katto vähän oudosti ja tajus ihme kyllä, että hän ei johda tätä maailmaa, ei edes lentokoneessa. Äiti yritti siinä vähän jutella lapselleen ja me mietittii jo et, miten joku voi oikeesti olettaa, että jonkun lapsi voi mennä toisten ihmisten paikoille ja seuraan tunkeutumaan, eikö oikeesti muilla ihmisillä ole oikeutta olla omalla paikalla eses rauhassa, vaan olisko meidän pitänyt ottaa tämä poika avosylin vastaan, olla konessa Hänen viihdyttäjä?

Mun mielestä ei ja meillä oli oikeus puolustaa itseämme. Ei sillä, että se olis ollu uhka, niille sanottiinkin suoraan ihan asiallisesti ja muutkin matkustajat vilkaisi tätä äitiä ja lasta kummissaan.

Tällä äidillä ilmeisesti oikeasti oli se oletus, että heidän lapsi on koneen maskotti, joka voi mennä häiritsee, syömään toisten ruokia, häiritseen ihmisten matkaa ja keskusteluja, vaikkei tällä lapsella ole mitään merkitystä muiden elämässä. Itsekäs äiti, joka näin olettaa. Se lapsi on yksi matkustaja muiden joukossa, jota koskee myös käyttäytymis säännöt Muita kohtaan. Ei se mitä tahansa siellä voi tehdä, eikä muiden todella tarvitse pilata matkaa sillä, että joutuis viihdyttää jonkun kuritonta penskaa.

Mitä mieltä olette tästä tarinasta? Onko tosissaan jonkun vieraan lapsella oikeus tunkeutua toisten paikoille, hakea huomiota ja hyppiä syleihin ja häiritä ylipäätänsä toisia ihmisiä? Minun ja monen muunkin mielestä ei. Se on sen äidin tehtävä, se on sen lapsi.

Kommentit (167)

Vierailija
121/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellähän on jo niin paha olo tuollaisesta syömisestä, että se jo saa kaiken näyttämään ja tuntumaan monin verroin pahemmalta. Ei ihme, että lomamatkalaisen pitää tulla av:lle purkamaan tuntojaan sen sijaan, että nauttisi hyvästä olosta. Ihminen on sitä mitä syö.

Karkkeja ja siideriä loman kunniaksi? Pitäisikö ravitsemukseenkin kiinnittää enemmän huomiota?

Vaikka munkin mielestä ap:n ulosanti ei ole kovin vakuuttavaa, niin tuo osoittaa jo sinulta säälittävää takakireyttä puuttua tuohon "ravitsemukseen". HUO-NO. Ostereita ja shampanjaako olisi pitänyt nauttia että kelpaisi sullekin?

Vierailija
122/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisellähän on jo niin paha olo tuollaisesta syömisestä, että se jo saa kaiken näyttämään ja tuntumaan monin verroin pahemmalta. Ei ihme, että lomamatkalaisen pitää tulla av:lle purkamaan tuntojaan sen sijaan, että nauttisi hyvästä olosta. Ihminen on sitä mitä syö.

Karkkeja ja siideriä loman kunniaksi? Pitäisikö ravitsemukseenkin kiinnittää enemmän huomiota?

Vaikka munkin mielestä ap:n ulosanti ei ole kovin vakuuttavaa, niin tuo osoittaa jo sinulta säälittävää takakireyttä puuttua tuohon "ravitsemukseen". HUO-NO. Ostereita ja shampanjaako olisi pitänyt nauttia että kelpaisi sullekin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän sitten äiti katsoo vieressä kun lapsi lentää kattoon ja pahimassa tapauksessa kuolee kun on niin vaikeaa istua paikallaan turvavyössä.

Ja kohta joku kirjoittaa että onhan lentoemännätkin käytävällä, niin ovatkin ja yllättävän ilmakuopan tullessa on aina koneen henkilökuntaa loukkaantuneiden joukossa. Mutta jos lapsen henki ei ole minkään arvoinen niin ravatkoon sitten käytävillä.

Vierailija
124/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että toisista nautiskeleva pariskunta haluais viihdyttää toisten uhmaikäistä kersaa?

Ja kuka oikeasti olettaa, että se teidän huomionkipeä räkänokka on oikeesti ihana ja suloinen? Muuta ku äitinsä mielestä..niin just sitä minäki, pitänää ne pennut omalla puolella, tai voin kyllä kersallesi suoraankin sanoa, että "antaisitko meidän olla rauhassa, sinä Et ole meidän silmäterä" ...tekis ihan hyvää tämmöselle itsekkyysäidinkin kuulla totuuksia siitä, että hänen pentu ei todellakaan ole kaikkien ihailtavana.

Voisitte jo jättää ne muut matkustajat rauhaan, vai täytyykö lentoemäntien tulla teille sanomaam siitä muiden häiriköinnistä.

Teidän uhmakas rasittava kakara ei ole muiden ongelma, vaan ihan sinun omasi ja sinun tehtävä on huolehtia, ettei se aiheuta koneessa häiriötä muille ihmisille. Ei monikaam sellaista painavaa paskahousua syliin halua pomppimaan.

Ja en ole lapsivihaaja, pidän lapsista, jotka merkkaa mulle jotain, mutta tuntemattomien huonostikasvatettuen välinpitämättömien äitien kersoista en välitä, eikä se tee minusta huonompaa ihmistä. Lasten läsnäolo ei häiritse, ihmisiä kaikki ollaan, mutta siinävaiheessa, kun äiti asettaa itsensä ja lapsensa korkeammalle jalustalle ja asettaa velvoitteita muille kanssaihmisille omaa lastaan kohtaan, menee niin yli, mitä ei kenenkään tarvitse sietää!

Vierailija
125/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oh-hoh kylläpäs ap sohaisi arkaan asiaan"

Siis mitä? Onko sinulle arka aihe, että et voi velvoittaa kanssamatkustajia matkustelemaan sinun ja lapsesi ehdoilla ja et voi velvoittaa muiden viihdyttävän sinun lastasi ja antaa pomppia sylissä sekä syöttää vielä omat eväätkin?! :D

Sekös sinua niin harmittaa?! Olen pahoillani, ettet pysty lapsesi kanssa hallitsemaan maailmaa.

Vierailija
126/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oh-hoh kylläpäs ap sohaisi arkaan asiaan" Siis mitä? Onko sinulle arka aihe, että et voi velvoittaa kanssamatkustajia matkustelemaan sinun ja lapsesi ehdoilla ja et voi velvoittaa muiden viihdyttävän sinun lastasi ja antaa pomppia sylissä sekä syöttää vielä omat eväätkin?! :D Sekös sinua niin harmittaa?! Olen pahoillani, ettet pysty lapsesi kanssa hallitsemaan maailmaa.

Tarkoitin sitä kuinka tietyt mammat täällä raivostuivat ap:n viestistä. Otapa kuule vähän rauhoittavaa. Et taida nyt käydä ihan täysillä.

Vierailija
127/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oh-hoh kylläpäs ap sohaisi arkaan asiaan"

Siis mitä? Onko sinulle arka aihe, että et voi velvoittaa kanssamatkustajia matkustelemaan sinun ja lapsesi ehdoilla ja et voi velvoittaa muiden viihdyttävän sinun lastasi ja antaa pomppia sylissä sekä syöttää vielä omat eväätkin?! :D

Sekös sinua niin harmittaa?! Olen pahoillani, ettet pysty lapsesi kanssa hallitsemaan maailmaa.

Täällä käydään nyt niin kierroksilla ettei ymmärretä lukemastaankaan enää hölkäsen pöläystä.

Vierailija
128/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmenkymmenen vuoden päästä ne siunailevat lentokoneessa, miten lapsia ei osata kasvattaa eikä saa siideriään juoda rauhassa.

Ei mitään uutta auringon alla. Sori ap.

Vierailija
129/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketä ei? ap:tä ja hänen kannattajiaan tuntuu eniten ketuttavan. ;-DDD

Vierailija
130/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mailman suurin uhka on 2-3v. lapsi! Aikuinen nainen ei voi siitä selvitä mitenkään.

Vanhempien velvollisuus on opettaa lapselleen käytöstavat.Vieraiden aikuisten tehtävä se ei ole.

Vierailija
131/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mailman suurin uhka on 2-3v. lapsi! Aikuinen nainen ei voi siitä selvitä mitenkään.

Vanhempien velvollisuus on opettaa lapselleen käytöstavat.Vieraiden aikuisten tehtävä se ei ole.

kun kuvottaa?

Vierailija
132/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketä ei? ap:tä ja hänen kannattajiaan tuntuu eniten ketuttavan. ;-DDD

No tämä nyt on tyypillinen av-ketju. Kaikki kiihkoissaan vänkäävät jotain niin ettei edes ehditä ajatuksella lukea mitä se "vastapuoli" oikeasti tarkoittaa.

Mä olen kyllä sitä mieltä, että ne joiden mielestä äidin ei tarvitse rajoittaa lapsensa yrityksiä viedä muiden eväät tai änkeä syliin, ovat käytöstavattomia juntteja. Minä ajattelen niin, että ketjun todellinen viesti on se, että VANHEMPIEN pitää vähän katsoa lastensa perään ja ymmärtää mitä lapsen voi ja mitä ei voi antaa tehdä. Ei se, että lapset olisivat jotenkin perseestä tai että käytöstapoja (huom. ÄIDIN käytöstapoja) peräänkuuluttavat eivät ymmärtäisi uhmaiästä mitään.

Mutta eihän näissä keskusteluissa kannata kuunnella mitä muilla on sanottavana, pääasia että itse pääsee kiihkoaan purkamaan. Sen takia nämä ketjut on aina niin hedelmättömiä, kun ne on pakko viedä aina mustavalkoiseksi taisteluksi, jossa ei mitään välimuotoja nähdä missään asiassa. Osapuoliakin on aina vain kaksi, ääripää ja se toinen ääripää.

Vierailija
133/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"oh-hoh kylläpäs ap sohaisi arkaan asiaan" Siis mitä? Onko sinulle arka aihe, että et voi velvoittaa kanssamatkustajia matkustelemaan sinun ja lapsesi ehdoilla ja et voi velvoittaa muiden viihdyttävän sinun lastasi ja antaa pomppia sylissä sekä syöttää vielä omat eväätkin?! :D Sekös sinua niin harmittaa?! Olen pahoillani, ettet pysty lapsesi kanssa hallitsemaan maailmaa.

Täällä käydään nyt niin kierroksilla ettei ymmärretä lukemastaankaan enää hölkäsen pöläystä.

Jotenkin tuntuu, että tämä asia on nyt lähtenyt ihan lapasesta tällä palstalla.

Vierailija
134/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli raastava reissu ravintolassa, kun about 3-v. muksu tuli häiritsemään, ei lähtenyt sitten millään vaan "jutusteli" ja yritti sorkkia meidän lautasia ja pyysi maistaa meidän ruokia. kysyin, missä äiti, lapsi osoitti erästä naista, joka hymyillen katseli lapsensa "ihanaa" avoimuutta kanssaihmisiä kohtaan. pyysin lasta poistumaan ja menemään äitinsä luo, äiti tuumasi kauempaa "ei se mua haittaa että liikkuu, kun näen koko ajan". siinä vaiheessa kärvähti ja kysyin lapselta, haluaako opetella uusia sanoja. kun sitten aloitin "sano vittu" -jutun, niin johan äiti tuli nopeasti lapsensa hakemaan. joo, ei iteltäkään ihan fiksua, mutta jos joku pyytää äidin kuullen lasta poistumaan ja äiti vaan kauempana hymyilee, niin mitä pitäisi tehdä???

Vierailija
135/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen kehitystä ja ikävaiheita. KUKAAN ei pystyisi kasvattaa 2-vuotiasta, joka istuisi koko lennon kiltisti omalla paikallaan. Tämä on fakta. Eri asia, jos lapsi on jo lähempänä 4v. Silloin olisi kyse huonosta kasvatuksesta. Paljon melua tyhjästä!

Vierailija
136/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi yrittää vähän löysätä, muuten on edessä vielä loppuunpalaminen ja vatsahaava. Ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti, kyllä välillä voi vähän hellittääkin.

Vierailija
137/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi yrittää vähän löysätä, muuten on edessä vielä loppuunpalaminen ja vatsahaava. Ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti, kyllä välillä voi vähän hellittääkin.

elämä on paljon kivempaa kun ei tarvitse joka asiasta hermokireällä pingottaa.

Vierailija
138/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman viikon kuluttua lennän taaperon kanssa toiselta puolen palloa toisellepuolen. Lapseni ei tule häiritsemään muita matkustajia.

Ehkäpä sikis, kun lepseni eivät häirikö, kilju yms koneessa, saavat niin paljon positiivista huomiota.

Nuorena kun reissasin pitkin palloa, ei koskaan haitannut pikkulapset mua. Kerrankin istuin eturivissä jossa koppapaikkoja. Vieressä äiti reilun vuoden ikäisen tytön kanssa. Mä olin tuolloin 19v. Mua ei haitannut lapsen juttelu tai se, että ojensi mulle näytille pehmoleluaan tai kirjaansa. Eikä mua haitannut edes se, että nukkuikin kopan sijaan äitinsä sylissä, jalkansa mun sylissä.

Koneissa mua häiritsee aikuiset ihmiset jotka ei osaa käyttäytyä, ovat kuin maailman napoja omine hölmöilyineen.

Vierailija
139/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämä on paljon kivempaa kun ei tarvitse joka asiasta hermokireällä pingottaa.

Tätä minä myös ihmettelen. Ja kuten tässäkin esimerkin tapauksessa oltiin vielä lomalla! Hermot kuitenkin menivät niin, että piti ihan juttua kirjoittaa. Tällainen negatiiviseen keskittyminen ruokkii itseään ja äkkiä huomaa, että elämässä ei ole mitään ilonaiheita. Valitetaan ja valitetaan ja käytetään alkoholia ja syödään roskaruokaa. Kierre on valmis.

Toisenlaisella suhtautumisella ja juuri tuolla hölläämisellä elämä on niin paljon hauskempaa. Iloa voi olla myös ilman viinan lipittelyä.

Vierailija
140/167 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulkaa, mua naurattaa. Näen sieluni silmin nämä kaksi lomamatkalaista. Ovat niin cooleja! Ja sitten siinä hyörii lapsi vieressä, ei voi keskittyä karkin syöntiin. Pihisevät ja puhisevat, paheksuvat oikein kunnolla. Luovat tuikeita katseita, pyörivät penkeillään kuin ne kuuluisat puolukat. Kokevat saavansa samanlaisen nyökkäyksen kanssamatkustajilta kuin Katainen aikanaan neuvotellessa Kreikan avustamisesta muilta rahaliiton jäseniltä. Ja sitten otetaan SIIDERIÄ! Ja taas katsellaan, oikein tarkkaan että mitä se ipana ja äiti nyt tekevät.

Näitä naispareja näkee aina silloin tällöin reissatessaan. Ovat kuin halpiskopio Patsysta ja Edinasta tai Kumman kaa -leideistä. En voi mitään, mutta mua alkaa aina ihan hervottomasti naurattaa. Eivätkä kyllä koskaan petä, aina yhtä huvittavia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi