Mitä mieltä olette siitä, että aikuinen antaa lapselleen ruokaa omasta suustaan?
Mun kaveri (lapseton) eilen tätä ihmetteli kun annan esim oman suun kautta lapselleni kurkkua, otan siitä ne reunat pois, tiedän että on karies bakteeri hysteerikoita, mutta esim multakin se on testattu, ja jotenkin mun tuttava piirissä se on tosi luonnollista että lapselle annetaan paljonkin oman suun kautta, saman bakteerinhan se saa kun pussaailee omaa lastaan, onko sitten niitä oikeesti olemassa että ei edes pussaile jälkipolveaan, koska kuten sanoin saman bakteerinhan siitäkin saa..
Kommentit (44)
nyt meni jutut jo aika sairaaksi
ap kuitenkin kysyin vaan mielipiteitä omiin tapoihinsa ja sitten selkeestikkin joku lapsensa hyväksikäyttäjä mamma tulee jauhaa suomen kielellä aivan sairasta paskaa ni nyt menee jo aika yli
hyi kamala miten oikeasti edes voit tulla kirjoittamaan tollaista kenenkään palstalle
taitaa itse kirjoittaja olla niitä hellemmän hyvänyön suukon äitejä. sairas mene hoitoon
jos nyt hetkeksi unohdetaan pelkkä tämä karies bakteeri, niin oletteko himokset koskaan kuullut sanontaa että mitä enemmän lapsi lattiaa nuolee sitä terveempi se on. ette millään voi varjella lastanne jokaiselta bakteerilta mitä olemassa on
itse ymmärrän kyllä apta oikein hyvin
karies tutkittu mikäs siinä ja tosiaan teki selväksi niille ketkä luulivat että jokainen ruokapala muussataan omassa suussa että näin ei ole
minä kanssa teen kyllä aivan samaa kun ei se karies sitte oikeesti loppujen lopuksi se kaikkein kamalin lapselle mahdollisesti tarttuva bakteeri ole ja vielä testattu en nyt jaksa ymmärtää näitä herranenaika ihmetteliöitä täällä jokainen tavallaan
Hygieniasyistä. Vaikka lapsi muuten saakin bakteereita, tiedän kyllä, niin ei tarvitse opettaa huonoon hygieniaan. Kun sitten on oppinut, että äidin kanssa saa syödä samaa tikkaria, syö tulevaisuudessa kerhokavereidenkin tai vaikka lemmikin kanssa. Ja sitten se karies viimeistään tulee ja muutkin pöpöt leviää.
Muistakaa, että se karies voi tarttua aikuisiinkin. Jos esim. tulee uusi pusukumppani tms, karies on varsin nopeasti tarttunut