Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko oikeesti totta, että äitiyspäiväraha tulee omien työansioiden mukaan???

Vierailija
22.04.2012 |

Mä luulin et se on kaikille sama raha. Miltä vuosilta se katsotaan? Entä jos ennen raskautta vaihtaa työpaikkaa? Mulla viimeiset 4v työtulot samassa paikassa on bruttona se 2000€. Paljonkohan mun tuleva äitiysraha olisi suurinpiirtein? Tietty työtä vieroksuvat sosiaalipummit varmaan sit saa sen minimin tottakai, mut en tienny että työntekijä saa paremmin, sehän on mahtava ja ansaittu etu :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisen puolen vuoden ajalta, jos korkeammat kuin edellisessä verotuksessa. Jostain kelan sivuilta tai jostain voi varmaan laskea niitä omia rahoja.

Vierailija
2/18 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kummasti kelpaa näille yhteiskunnan tukipilareille verorahat siinä vaiheessa, vaikka huomattavasti vähemmän saava minimiäitiysrahalla kitkutteleva on heidän mielestään sos.pummi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se huomioidaan vain, jos on tietyn prosenttimäärän isompi kuin normaalisti olisi joko minimiäitiysrahalla tai minitulosidonnaisella äitiysrahalla.

Neljän vuoden ajalta sitä EI missään tapauksessa lasketa, kun ap on kerran ollut työssä välillä. Työpaikan vaihtaminen ei vaikuta asiaan.

Oletko ap nyt työssä vai työtön ja mikä on alasi? Joillakin aloilla työnantaja maksaa täyden palkan ekan 3 kk ja sitten vanhempainrahakaudella tulee rahaa kelalta.

Vierailija
4/18 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on ollut vuoden työttömänä?

Hurraa tätä itsekkyyden määrää.

Suurin osa yhteiskunnan rahoista menee teihin, sairaaloihin, kouluihin, neuvoloihin, katuvalaistuksen rakentamiseen, kunnallis- ja valtionhallintoon jne. Sosiaali ja terveysmenot on vain pieni osa kokonaisuutta.

Vierailija
5/18 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajasi on pakotettu maksamaan tämä raha sinulle. Jokainen lapsi maksaa työnantajalle 20 000 EUR.

Vierailija
6/18 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi on vahvistettu v.2010 verotus. Kela soveltaa näitä tuloja vuonna 2012 alkaviin äitiyslomiin (2011 verotus vahvistetaan loka-marraskuussa, mutta Kela alkaa soveltaa vasta seuraavan vuoden alusta).

Mikäli viimeisen ½v tulot ovat vähintään 20% suuremmat kuin viimeksi vahvistetussa verotuksessa indeksillä korotettuna, maksetaan viimeisten ½v tulojen mukaan.

Kaiken tämän olen oppinut kantapään kautta. Kerran ½v tulot jäivät 336e:sta kiinni - kiitos sen perkeleen indeksikorotuksen (korotusta ei tietenkään oteta huomioon varsinaista äp-rahaa maksettaessa, ainostaan vertailussa).

Vierailija
7/18 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajasi on pakotettu maksamaan tämä raha sinulle. Jokainen lapsi maksaa työnantajalle 20 000 EUR.

No höpöhöpö. Työnantaja ei äitiysrahaa maksa, vaan kela. Joissakin työehtosopimuksissa määrätään, että työnantaja maksaa 3 kk ajan palkkaa äitiyslomalla, ja tuolloin siltä ajalta tulee kelan tuki työnantajalle.

Vierailija
8/18 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uuden rekrytoimisen kustannukset, molempien kesälomat hoitovapaan ajalta.

Vierailija
9/18 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisen kuvan itsestään antaa ihmisenä. Toivottavasti et sentään tosielämässä nimittele ketään sosiaalipummiksi. Se on vastenmielistä.

Vierailija
10/18 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajalle tulee muitakin menoja kuin se 3kk:n palkka. Eli uuden rekrytoimisen kustannukset, molempien kesälomat hoitovapaan ajalta.

Hoitovapaan ajalta ei tule kesälomaa.

Mun ä-päiväraha oli isompi kuin ta:n maksama palkka, joten sen osalta ta ei jäänyt miinukselle. Eli ensimmäiset 3kk sain palkkaa työstä ja loput vielä kelasta.

Vierailija
11/18 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanko todella kesälomarahat hoitovapaa-ajalla? En ole tiennytkään, vaikka kahdesti oon ollut hoitovapaalla. Nyt kun kolmat hoitovapaa alkaa, pitääkin kysellä tarkkaan. Siis miks saisin kesälomarahaa? Jos olen hoitovapaalla, olen hoitovapaalla, ei kai silloin muuta rahaa tule?

Vierailija
12/18 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken tämän olen oppinut kantapään kautta. Kerran ½v tulot jäivät 336e:sta kiinni - kiitos sen perkeleen indeksikorotuksen (korotusta ei tietenkään oteta huomioon varsinaista äp-rahaa maksettaessa, ainostaan vertailussa).

Minä panin vielä paremmaksi: jäin himppasen yli 100 euron päähän korotuksesta. Onneksi sain työnantajan kanssa sovittua, että teen pikaisesti muutaman tunnin ylitöitä jaa haen niiden tulojen perusteella korjausta päätökseen. Nyt jännityksellä odotan uutta päätöstä...

20% korotus on jo sen verran tuntuva, että sen takia kannattaa nähdä vähän vaivaa. Laskin, että minulle noiden puuttuvan 100 euron vaikutus kukkarossa on noin 1600 euroa.

Vierailija
13/18 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tasan sitä mieltä, että pääsääntöisesti on kyse sossupummeista, jos ei ole töissä.

Mitä tulee alkup. Aiheeseen, niin tottakai äitiysrahat täytyy laskea ansiotulojen mukaan, muuten jakauma vääristyisi vielä enemmän siihen suuntaan, että ne kouluttamattomat sossupummit tekee paljon lapsia ja koulutetut tienaavat vähän lapsia. Pitäähän sen työnteon kannattaa!

Vierailija
14/18 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin kalliiksi tuli eräskin tapaus joka ei vuosiin muuta tehnytkään kun niitä lapsia,tulipa opittua kantapään kautta kumpaa sukupuolta kannattaa töihin ottaa :)

Vierailija
15/18 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli uuden rekrytoimisen kustannukset, molempien kesälomat hoitovapaan ajalta.

työt vaan jaetaan muitten kesken

Vierailija
16/18 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä syystä ei muille tule mieleen, että myös ISÄLLE maksetaan päivärahat tulojen mukaan?

Nykyään kun isäkin voi jäädä sekä isyys- että vanhempainvapaalle.

Vierailija
17/18 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän nuoren miehen, joka vaihtaa työpaikkaa parin vuoden välein, kun etenee uralla ylöspäin firmasta toiseen. Miksei kukaan tällasten tapausten kohdalla huuda, että itsekäs sika, seuraajan rekrytointi tulee kalliiksi?

Mutta ehkä Suomella sitten vain menisi paremmin, jos otettaisiin lisää ulkomaalaisia tekemään tänne töitä sen sijaan, että synnytetään vauvoja...

Vierailija
18/18 |
22.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanko todella kesälomarahat hoitovapaa-ajalla?

Joku tuossa edellä on sekottanut äitys/vanhempainloman ja hoitovapaan. Äitiys- ja vanhempainloman aikana kertyy kesälomaa normaalisti, jolloin on oikeutettu kesäloma-ajan palkkaan ja lomarahaan. Hoitovapaalla kesälomaa ei kerry, ei siltä tule myöskään lomarahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme