Mikä lasketaan ravintolisäksi?
Moi!
Olisiko jollain tietoa, mikä lasketaan vakuutuksessa ravintolisäksi (vai mikä lie se virallinen termi vakuutuspapereissa) ja mikä välttämättömäksi/lääkehoidoksi. Olen itse nyt viikon imetyskiellossa ja neidille menee pullosta peptidi-maitoa, johon on resepti. Tarkotuksena on selvittää, josko mahavaivojen ja iho-oireiden takana on kuitenkin joku ruoka-aine. Itse olen ollut nyt 1,5kk todella tiukalla imetysdietillä, mutta oireet vain pahenee, joten lääkärin mielestä tämä oli ainut järkevä ratkaisu tähän väliin.
Meillä on vauvan vakuutus Tapiolassa ja siinä ei ole mitään rajoituksia, vakuutus on otettu jo ennen syntymää.
Entä lääkäriin/sairaalaan meno, korvaako vakuutus kilometrejä/matkakuluja yleensäkään?
Olisin vastauksista erittäin kiitollinen, jos jollain olisi tietoa asiaan liittyen. Varmaan vastaukset löytyis vakuutuskirjoista, jos jaksais ensin etsiä, missä ne lie ovat ja toisekseen lukea kaikki ne ympäripyöreät pikkupräntit.
Kommentit (6)
ja vakuutus mahdollisesti loput. mutta ainakin viimeisimmän tiedon mukaan kela korvaa vasta sen ajan jälkeiset maidot kun diagnoosi on saatu. lääkäripalkkioista jne tietysti normaalit kela ja vakuutuskorvaukset.
riippuu vakuutusyhtiöstä että korvataanko maitoa. esim if ei korvannut 2 vuotta sitten lapsivakuutuksesta kun taas pohjantähti korvaa ravintolisät. katso sieltä papereistasi.
jokatapauksessa peptidi-tutteli on ravintolisa. säilytä kaikki kuitit ja pyydä apteekista vakuutusyhtiöille kelpaavat paprut. tietävät kyllä millaset kun pyydät vaan.
mom, (2 maitoallergista lasta)
Kiitos jo vastanneille, mut nostan vielä, josko jollain ois tietoa Tapiolan käytänteistä. Vakuutuspaperit on tosiaankin hukassa muuton jäljiltä...
oli ettei korvaa ravintolisiä, joihin myös nuo erikoiskorvikkeet lasketaan. Kannattaa kuitenkin vielä kysäistä korvauspalvelusta, mitä mieltä ne on.
Tapiolan lapsivakuutus ei korvaa erityiskorvikkeita, vaikka lapsella on allergiadiagnoosi. Tiedän tämän valitettavasti omasta kokemuksesta...
Kiitti teille, jotka vastailitte. Niin vähän arvelinkin, et tietty siellä on joku pykälä, jonka perusteella mitään ei korvata... no, jatkamme asian (allergian) selvittelyä. Onko jollain, jolla vakuutuspaperit tallessa :), tietoa, miten nuo kilometrit? Matkoja sairaalaan kun tuntuu nyt tulevan harva se päivä ja matkaa kuitenkin n. 50km/suunta?
Kiitokset ja hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Moi!
Olisiko jollain tietoa, mikä lasketaan vakuutuksessa ravintolisäksi (vai mikä lie se virallinen termi vakuutuspapereissa) ja mikä välttämättömäksi/lääkehoidoksi. Olen itse nyt viikon imetyskiellossa ja neidille menee pullosta peptidi-maitoa, johon on resepti.
Hei!
En ole asiantuntija mutta olen ollut vakuutusyhtiössä ja kelalla töissä. Minun mielestäni ravintolisää on maito ja hoidoksi lasketaan sitten se kun käytte lääkärissä (lääkärinpalkkio), hoitokulut (esim. labra- yms tutkimukset), lääkekulut (siis mahdolliset lääkkeet).
Eli siis mielestäni korvaus tulee kaikista näistä, myös tuosta peptidi maidosta. Ihan takuuvarma en ole siitä, millä tavalla kelakorvaus tulee näihin mukaan. Voi olla että vakuutusyhtiö maksaa teille kaiken ja hakee kelalta itse korvausta, en ole varma.
Tarkotuksena on selvittää, josko mahavaivojen ja iho-oireiden takana on kuitenkin joku ruoka-aine. Itse olen ollut nyt 1,5kk todella tiukalla imetysdietillä, mutta oireet vain pahenee, joten lääkärin mielestä tämä oli ainut järkevä ratkaisu tähän väliin.
Meillä on vauvan vakuutus Tapiolassa ja siinä ei ole mitään rajoituksia, vakuutus on otettu jo ennen syntymää.
Entä lääkäriin/sairaalaan meno, korvaako vakuutus kilometrejä/matkakuluja yleensäkään?
Minun mielestäni vakuutus korvaa matkat esim lääkäriin, sairaalaan tai muihin tutkimuksiin.. Usein on käytössä esim. korvaus/kilometri jos liikutaan omalla autolla. Siis esim. 5 senttiä/km. Tai jos taksilla joutuu liikkumaan niin taksikuittien mukaan....tai bussilla niin bussikuittien mukaan.
Jos vakuutus on ilman rajoituksia niin mielestäni teidän tulee saada kaikista ylimääräisistä kuluista korvaus, siis niistä jotka millään tavalla liittyvät tähän sairauteen.
Voin olla hakoteilläkin mutta tässä minun käsitykseni asiaan.
Olisin vastauksista erittäin kiitollinen, jos jollain olisi tietoa asiaan liittyen. Varmaan vastaukset löytyis vakuutuskirjoista, jos jaksais ensin etsiä, missä ne lie ovat ja toisekseen lukea kaikki ne ympäripyöreät pikkupräntit.
Voimia, varmasti rankkaa aikaa!
[/quote]