Ostin jättiauringonkukan siemeniä,lähes 5 metriseksi voi kasvaa :D
No tuskinpa nyt ihan noin korkeaksi sentään oikeasti kasvaa,mutta hauska kokeilla :)
Kommentit (9)
aion kasvattaa niitä, vaikka ikää on jo 60+! Ehkä olenkin tullut lapseksi jälleen, jos tuo on kriteeri sille?
itsellä ollut jo muutamana vuonna kokeilussa, ensin meni pieleen kun vain kylvin avonaalle, eivöt ehtineet kukkaan ennen pakkasia. tokana vuonna onnistui kun laitoin esikasvatukseen n. 1kk ennen avomaalle siirtoa. ovat todella näyttäviä kukkia!
kasvoi hirmu korkeita Auringonkukkia, toki oltiin lapsia ja siten lyhyitä mutta oli ne isoja. Juostiin niiden seassa ja leikittiin.
korkeaksi kasvavat. Kiikareilla sitten tarkkailemaan kukkaa yläilmoista :) Pitäisiköhän itsekkin istutella auringonkukkia, ovat kauniita kukkia.
Minäkin ostin noita siemeniä ja aion kyllä todellakin ihastella niiden kasvamista huulipyöreänä lapsen kanssa. Auringonkukkia on vaikka minkä lajisia, itsellä lisäksi teddy bearia. Kyllä niissä riittää ihmettelemistä kaiken ikäisille. Ovat myös lintujen mieleen. Jätän ne aina talventörröttäjiksi linnuille.
ei ihan 5 metrisikksi kasva, niin ainakin 3metrisiksi mulla kasvaa. Esikasvatus ja isohkon taimen istutus aurinkoiselle paikalle, niin onnistuu. Ja kun esikasvatat, niin välillä vaihdat syvempään multaan, niin että 2 lehteä jää näkyviin ja koko loppuvarsi mullan alle. Näin saat tukevan varren. Ja kevään edetessä viet välillä päiväksi ulos totuttelemaan ja vielä yöksi sisään. Sitten lämpimämmällä istutat ulos. Kun vähän viitsii hyysätä, niin kyllä niistä komeita tulee!
Tai jos haluat isuttaa suoraan avomaalle, niin todella aurinkoinen paikka ja multaisa maa.
Mäkin olen ihan innoissani keväästä ja kukkien siemenistä :) taas tulossa vaikka ja mitä :) ihanaa seurata niiden kasvua ja kesällä nauttia kukkaloistosta, tomaateista jne. Olin sitten lapsellinen tai en, niin ihanaa se on!!
Mutta nyt messuilla bongasin tällaisen ja ostin :) Taidan kohtapuoliin jo laittaakin esikasvatukseen ne. ap
auringonkukan siemeniä lumihangeen kevät talvella. Oli tarkoitettu linnuille. Linnut ei syönyt niitä vaan kesällä siinä kasvoi kauniita auringonkukkia :)
Tekisi hyvää sullekin kasvatella vähän kukkia,senkin hapannaama! ap