Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita yliopistotutkintoonsa pettyneitä?

Vierailija
21.04.2012 |

Tuntuu, että tutkinto oli kokoelma irrallisia kursseja ilman mitään erityistä punaista lankaa. Tutkinnon myötä tiedän vähän monesta asiasta, mutta en oikeasti mistään mitään, eikä minulla ole valmiutta mihinkään ammattiin.

Muita pettyneitä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään sivistyksestä on turha puhua. Kyse on vain opintopisteiden haalimisesta.

Vierailija
2/11 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistään sivistyksestä on turha puhua. Kyse on vain opintopisteiden haalimisesta.

Akaateemisvouhottajat tietysti vetää herneet nenään, mutta tuotahan se yliopisto-opiskelu todellisuudessa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskellut humanistisessa tiedekunnassa, jossa moni oikeasti opiskeli oppimisen ilosta ja maailmaa parantaakseen ;-) eikä opintopisteiden haaliminen ollut pääasia.

Vierailija
4/11 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että tutkinto oli kokoelma irrallisia kursseja ilman mitään erityistä punaista lankaa. Tutkinnon myötä tiedän vähän monesta asiasta, mutta en oikeasti mistään mitään, eikä minulla ole valmiutta mihinkään ammattiin.

Muita pettyneitä?

Vierailija
5/11 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joutavaa mukatietoa, jolle ei ole mitään käyttöä mutta pääasia kai sitten että on niin hiirrrrrveen sivistynyt

Vierailija
6/11 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmistuvat ihan selkeisiin ammatteihin, mm. aineenopettajiksi.

ap on esimerkki tyypillisestä humanistisen alan hörhöilystä joutavaa mukatietoa, jolle ei ole mitään käyttöä mutta pääasia kai sitten että on niin hiirrrrrveen sivistynyt

Vierailija
7/11 |
04.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika pintapuolistahan tuo on.

tosin kuka edes kuvittelee, että yo:ssa tai missään teoriapainotteisessa opinahjossa valmistuu valmiiksi ammattilaiseksi. siellä nimenomaan opitaan teorian pohja laajasti. sitten työssä spesifioidutaan johonkin ja opitaan se asia työn myötä käytännössä ja läpikotaisin.

ja yo-tutkinto on itsessäänkin melkoisen laaja käsite. en edes hahmota, kuinka paljon erilaisia tutkintomahdollisuuksia ja -rakenteita on tarjolla.

ite opiskelen luonnontieteitä.

Vierailija
8/11 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä työllistynyt ja ollut useammassakin työssä, mutta ei niissä ole tuosta yliopistotutkinnosta ollut mitään hyötyä (paitsi se, että joku tutkinto nyt on tullut suoritettua).

Vierailija
9/11 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aikoinani valmistuin FK(FM):ksi osasin mielestäni vaikka mitä ja olisin todellakin ollut pystyvä monenlaiseen työhön. Olisin ollut myös pätevä opettaja, mutta ajauduin jatko-opiskelijaksi. Kun sitten valistuin FT:ksi, en kokenut sillä tutkinnolla olevan mitään merkitystä minulle. Suurempi merkitys oli sillä tutkija-ajalla, jonka myötä valmistuin FT:ksi. Ja niinhän sen kuuluu olla. Nyt teen jo aivan muuta työtä, mutta kaikki opiskeluni ja työkokemukseni yhdessä ovat mielestäni tehneet minusta juuri tämän henkilön ja osaamiseni perustuu kaikkeen siihen, mitä olen omaksunut opintojen ja työn aikana. Eli ei, en ole pettynyt yliopistotutkintooni.

Vierailija
10/11 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo yliopiston antama sivistys on tärkeää.

Vierailija
11/11 |
21.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parjattu valtiotieteilijä, ja ihan selkeästi ainekokonaisuudet antoivat tietoa tietyistä asioista (valitettavasti tietystä näkökulmasta, mutta onneksi kritiikki on opittavissa). On omista hoksottimista kiinni, miten osaa oppimaansa soveltaa.