Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kilpirauhasen vajaatoiminta?

Vierailija
21.04.2012 |

Miten teillä oireili? Kestiko kauan, että lääkäri alkoi oikeasti tukia asiaa?

Mikä lääke teillä on käytössä?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys, nukkuminenkaan ei auta ja en jaksa kävellä tai rappuset on ylivoimaiset

Huimausta

Sydämen rytmihäiriöt

Painonnousua

Vierailija
22/41 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee niin paha olo kun luen ketjua. kärsin tietämättäni viisi vuotta vajaatoiminnasta: väsyin, oli uniapnea, hiukset lähti päästä, kuukautishäiriöitä tutkittiin kasvaimena, lihoin ja kärsin sekä näytin kärsineeltä. olin väsynyt aina ja kaikki aika kului nukkuessa.luulin, että sairastan masennusta.

kun vihdoin lääkäri löysi syyn oireisiin sain kuin uuden nuoruuden. on kuitenkin paha olo siitä, miten syytin itseäni ja luulin olevani burn outissa ja kykenemätön kestämään stressiä. syytin itseäni niin paljon ennen kuin oikea syy selvisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydänonfelmat

Vierailija
24/41 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolotusta? Liittyykö niihin turvotusta nivelissä?

Vierailija
25/41 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rappusten kiipeäminen, aamukankeus

Ajattelu tökki kun väsynyt

Hutera olo. Lihominen ja väsymys ihan jatkuva

Vierailija
26/41 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla portaiden kiipeäminen on niin pahaa, että töissä jouduin sanomaan pomolle, etten oikein pysty tekemään yhtä hommaa, missä pitäisi mennä rappuja. Onneksi se on ihan pieni juttu ja pomo ymmärsi, ettei kannata pakottaa, tai mä joudun sairaslomalle.

Mutta mun nivelsärkyjä on pidetty reumana!

Kertokaahan mitä eroa on reumasäryillä ja kilpirauhassäryillä. Voiko lääkäri sekoittaa nuo?

Mulla nimittäin on esim. yllä olevan listan oireista 13, mutta veriarvot on normaalissa. Arvoja seurataan. Mutta tuo niveljuttu on mulle uutta, joten siksi nyt lähinnä siitä kyselen.

Vierailija
27/41 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rasitus sattuu ja olen jäykkä. Aamulla etenkin nilkat ja polvet kankeutta. Turvotusta rasituksen jälkeen.

Portaiden kiipeäminen helvettiä. Sattuu ja väsyttää. Piti levätä muutaman askelen välillä ja tiesin, että en ole niin huonokuntoinen

Vierailija
28/41 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

www.kilpirauhas.info

Paljon tietoa, vaatii kylläkin rekisteröitymisen. Moderointi py**ystä, ikävä kyllä, mutta tietoa on, jota kannattaa käydä lukemassa.

Myös www.kilpirauhanen.com on hyvä tiedonhakupaikka

Vierailija
29/41 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en huomannut mitään oireita, ihme kyllä. Minulta leikattiin kilpirauhasen toinen lohko, joka paljastui leikkauksen jälkeen kyhmystruumaksi. Ilmeisesti oltiin ajateltu että pärjään yhdelläkin lohkolla, ja kontrollilabrat oli muutamia viikkoja leikkauksen jälkeen, ja sen jälkeen noin 6kk toisen lohkon poiston jälkeen. Arvoja en sen tarkemmin muista, mutta silloin TSH huiteli jo lähempänä seitsemää. Aloitettiin lääkitys vissiin puolikkaalla (0,1mg) ja siitä nostettiin yhteen, ja nyt vielä hieman isompi annos on.

Ja tosiaan en kyllä huomannut oikeastaan mitään oireita, enkä osannut olla huolissanikaan. Voihan toki olla että jotkut reagoivat kilpirauhasen muutoksille herkemmin, mutta usein kuulee hieman liioittelua(?) oireiden suhteen, vaikka arvot olisivatkin viiterajoissa.

Vierailija
30/41 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä noin viisi vuotta

Vierailija
31/41 |
02.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en huomannut mitään oireita, ihme kyllä. Minulta leikattiin kilpirauhasen toinen lohko, joka paljastui leikkauksen jälkeen kyhmystruumaksi. Ilmeisesti oltiin ajateltu että pärjään yhdelläkin lohkolla, ja kontrollilabrat oli muutamia viikkoja leikkauksen jälkeen, ja sen jälkeen noin 6kk toisen lohkon poiston jälkeen. Arvoja en sen tarkemmin muista, mutta silloin TSH huiteli jo lähempänä seitsemää. Aloitettiin lääkitys vissiin puolikkaalla (0,1mg) ja siitä nostettiin yhteen, ja nyt vielä hieman isompi annos on.

Ja tosiaan en kyllä huomannut oikeastaan mitään oireita, enkä osannut olla huolissanikaan. Voihan toki olla että jotkut reagoivat kilpirauhasen muutoksille herkemmin, mutta usein kuulee hieman liioittelua(?) oireiden suhteen, vaikka arvot olisivatkin viiterajoissa.

Joo, onhan potilaita, joilla ei pahemmin oireita, vaikka TSH olisi yli 100.

Ole onnellinen, jos et ollut oireileva potilas.

Ja mitä liioitteluun tulee, niin en usko sen olevan läheskään niin yleistä kun oireiden vähätteleminen.

Yrität selittää ympäristölle oloasi, ja kaikki tarjoavat vain sitä iänikuista "kävelylenkki piristää" - neuvoa, niin ei siinä ihan kauhean kauaa kehtaa ja viitsi selittää, miten oma olo on huono.

Jos et ymmärrä jotain, se ei tarkoita, etteikö sitä olisiolemassa.

Anteeksi vain, mutta suututtaa tuollaiset potilaat, joille kaikki on helppoa ja tulevat sitten vähättelemään niitä luulotautisiksi, jotka kärsivät hoidotta.

Suomessa voi todellakin olla vaikka kymmeniä vuosia ilman hoitoa kilpirauhasen vajaatoimintaan vaikka oireilee. Mistä sen tietää? Kun potilas lopultakin ymmärtää mennä lääkärille, joka katsoo oireiden kokonaisuutta ja aloittaa hoidon, vaikka arvot ovatkin viitteissä, niin sitä paranee.

Olisi ihan kiva, jos tämä ei olisi kenellekään Suomessa epäselvää.

Vierailija
32/41 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
33/41 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksaminen oli huonoa, myös fyysinen kunto romahti

Paino nousi

Mivelkivut

Lääke kyllä auttoi, mutta vasta kun 2 kk oli syöty.

Vierailija
34/41 |
03.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elin kuin unessa, en jaksanut iltaisin mitään. Työntekoon riitti voimat, ei muuhun elämään. Sydänvaivat, hitaus, painonnousu...

Ihanaa kun nyt olen saanut elämän takaisin!

Vierailija
35/41 |
08.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen vuotta arvot sellaiset, että endokrnologi antaisi lääkityksen, mutta työterveys ei ymmärtänyt. Sitten vasta itse ymmärsin hakeutua oikealle lääkärille.

Oireet ihan klassiset: nivelkivut, paino nousi paljon, palelu, ummetus, iho kuiva, lämpötila matala, väsymys, aivosumu, puhe tuli kankeaksi ja hitaaksi, ymmärtäminen alkoi hidastua, yöunet 12 tuntia lopussa eikä sekään riittänyt jne.

Thyroxin alkoi vaikuttaa puolen vuoden sisällä. Sittemmin tuli yhdistelmälääkitys Thyroxin ja Liothyronin, joka on toiminut hienosti. Vasta Liothyroninin tulo mukaan vei pois aivosumun ja ymmärryksen hitauden.

Vierailija
36/41 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lllllllll

Vierailija
37/41 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kilpirauhasen vajaatoiminta yleisempää autismin kirjolaisilla? Entä minkä ikäisillä ja sukupuoli?

Vierailija
38/41 |
18.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kilpirauhasen vajaatoiminta yleisempää autismin kirjolaisilla? Entä minkä ikäisillä ja sukupuoli?

miks kysyt????????

Vierailija
39/41 |
19.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihihihi

Vierailija
40/41 |
22.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uup

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi