MITÄ IHMETTÄ? Kaverin häät huomenna ja minä yhtäkkiä vastuussa ihan kaikesta?
Olen kaverin kaaso ja auttanut paljon järjestelyissä. Missään vaiheessa vuoden kestävien suunnittelujen aikana ei ole tullut ilmi, että minä olenkin joku seremoniamestari paikan päällä!
Minun vastuullani on siis ohjata vieraat kirkosta hääpaikalle, juontaa, keksiä leikit HUOMISEKSI, ohjeistaa catering, ajaa hääauto paikalle jne jne jne.
Olen auttanut kutsukorttien tekemisessä, pikkuleipien leipomisessa, olen käynyt morsiamen kanssa shoppailemassa kaikki mekot ja hunnut ja muut. Morsian on siis käskyttänyt minua ja olen tehnyt kaiken pyydetyn.
Olen koko ajan ollut siinä luulossa, että bestman hoitaa kaiken hääpäivänä, minä olen auttanut kaikessa tähän mennessä. Bestman ei ole tehnyt yhtään mitään, järkkäsi vain polttarit.
Noniin. Pilaanko siis morsiamen häät? Ei todellakaan ole nyt aikaa ja energiaa suunnitella jotain häitä päivässä!
Kommentit (60)
Pakko kerran sanoa että selvä provo. Miksi kaaso varaisi hääpaikan ? Eikö hääparia ole tosiaan ennen kiinnostanut ohjelma kuin edellisenä iltana ? jne. En vain voi uskoa tätä en hääparista enkä kaasosta.
Nyt meni kyllä häät ihan kankkulan kaivoon. Kävi nimittäin niin, että päädyin sulhasen kanssa harrastamaan seksiä :( Alkoholia tuli otettua pari lasillista, ja estot poissa. Voi hitto!!
Onneksi tuore vaimo ei saanut meitä rysän päältä kiinni. Toivottavasti asia ei koskaan paljastu.
Muuten kaikki sujui hyvin. Raskasta, mutta seksi piristi iltaa mukavasti. .....jos näin uskaltaa sanoa ääneen.
ap
Nyt meni kyllä häät ihan kankkulan kaivoon. Kävi nimittäin niin, että päädyin sulhasen kanssa harrastamaan seksiä :( Alkoholia tuli otettua pari lasillista, ja estot poissa. Voi hitto!! Onneksi tuore vaimo ei saanut meitä rysän päältä kiinni. Toivottavasti asia ei koskaan paljastu. Muuten kaikki sujui hyvin. Raskasta, mutta seksi piristi iltaa mukavasti. .....jos näin uskaltaa sanoa ääneen. ap
vai jätitkö miehesi ja lapsesi kotiin häistä?
Oikea ap saisi kyllä tulla kertomaan, että miten perjantai-illan juttelut morsiamen kanssa meni? mihin työnjakoon päädyttiin? oliko häissä kivaa ohjelmaa? oliko morsian tyytyväinen jne?
tollainen trollaaminen on tyhmää.
Kävikö AP:lle niin huonosti, ettei enää pääse nettiinkään? Vai jatkuvatko bileet vielä? Vai oliko homma niin noloa, ettei ilkeä tulla kertomaankaan?
Haluamme kuulla tarinan jatkon, vaikka olisikin provo :)
Häät ovat ohi ja ne menivät yllättävän hyvin. Olemme erittäin hyvissä väleissä keskenämme ihan kaikki.
Soitin ensin morsiamelle, joka raivostui aivan totaalisesti. Huusi suoraan puhelimeen, että pilaan häät ja kaikki on nyt niin huonosti kuin ikinä voi edes olla. Ja oli jo perumassa koko häät. Sanoi, että mieskin ärsyttää siinä määrin, ettei ole enää varma haluaako mennä naimisiin ylipäätään.
Noh. Morsian katkaisi kirkuvana puhelun. Soitti kolmen tunnin päästä uudestaan ja pyysi anteeksi. Oli ehtinyt huoahtaa ja myönsi, ettei ollut yhtään ajatellut mitä sanoi ja mihin oli minua vaatimassa. Ja ettei asioista oltu sovittu tarpeeksi selkeästi. Olivat soittaneet bestmanille, joka vaimonsa ja siskonsa kanssa lupautuivat puolenkymmenen hääshown vetäneenä pelastaa häät.
Häistä tuli tosi lämpimät, mukavat ja kaikki sujuivat erinomaisesti. Bestmanin vaimo ja sisko hoitivat juonnosta vieraiden ohjaamiseen ihan kaiken, pyyteettömästi ja iloisesti. Kaikille jäi hyvä mieli. Morsiuspari itse asiassa antoi jälkikäteen aika ison yllätyspalkan näille kahdelle, lohkaisivat omasta häämatkabudjetistaan molemmille palkat.
Muistakaa te sitten tästlähin kertoa selkeästä omissa häissänne, mitä keneltäkin haluatte :) Ei tule paniikkiavautumisia anonyymisti vauvapalstoilla :)
Hääpari näyttää onnelliselta Facebookiin ladatuissa häämatkakuvissaan. Tulevat viikon päästä takaisin. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
ap
kun että ap, olet aivan ihana ihminen :) Harva tulee näin myöntämään että panikoikin etukäteen aivan turhaan ja kaikki sujuikin hyvin. Olet ollut varmasti mahtava kaaso!
ystävyytenne tila häiden jälkeen? Onko sitä vielä?
täydessä vauhdissa, ja ap ei ole päässyt päivittämään tilannetta. Täällä odotellaan miten kävi.
Onneks mulla oli pienet häät ja hoidin kaikki järjestelyt itse. Mulla ei pokka kestäis sitä, jos mun ystävä juoksentelis mun häitä järjestelemässä. Ystävät vieraiksi eikä työvoimaksi. Joskus kun on isompia kemuja ollut, niin on ollut pari ihmistä palkattuna mm. keittiöön ettei siellä tarvii vieraiden hääriä.
Löysin tietokoneeltani kuitenkin yhden valmiin hääleikin. Laita hääpari lukemaan yleisölle etukäteen tekemänsä lupaukset:vaimon lupaukset
Minä nimi lupaan pyhästi, että:
En yski, aivasta enkä hengitä television urheiluohjelmien aikana.
Hyväksyn sen, että kaikenlaiset kaukosäätimet ovat talon miehen tarvekalustoa nyt, aina ja ikuisesti.
Pidättäydyn antamasta ohjeita kun mieheni ajaa autoa, ikään kuin minulla ei olisi vähäisintäkään ymmärrystä jarrutusmatkasta, turvavälistä ja kaistanvaihdosta.
Kehun ääneen mieheni kykyä arvioida bensatankin tilavuus viimeistä tippaa myöten, kun autosta loppuu polttoaine samalla hetkellä, kun olemme päässet huoltoasemalle.
Kuuntelen kiltisti ja kommentoimatta, kun mieheni hoilaa Antero Mertarannan kanssa "Ihanaa Leijonat, ihanaa".
En arvostele mieheni rakastamia tietokonepelejä tyyliin: "Onko järkevää ohjelmoida peliin liikennevalot, jos kerran ideana on ajaa koko ajan päin punaista?"
Ymmärrän, että suomalaisen miehen kuuluukin puhua englantia kuten Mika Häkkinen.
Ihastelen mieheni kolmen kuukauden välein pienemmäksi ja pienemmäksi vaihtuvia matkapuhelinmalleja.
Osoitan olevani kiinnostunut erityisesti minua varten organisoidusta puhelimen käyttöjärjestelmän sovellutusten demonstraatiosta, joista hän selviytyy sitä vaivalloisemmin mitä pienemmäksi näppäimistö on muuttunut.
Kuuntelen kiinnostuneena, kun mieheni puhuu optioista, biteistä, räiskintäpeleistä ja verotuksesta.
Ihailen miestä hiljaa mielessäni, kun hän hauskuttaa jokavuotisia juhannusvieraitamme nyt jo kolmantena kesänä peräkkäin kaskulla Lahtis-vainaan lesken hautajaispuheesta.
En valita, kun mieheni syytää perheen rahoja huoltoaseman hedelmäpeleihin.
Hyväksyn sen, että mieheni käyttää valkoisia tennissukkia joka päivä kaikkien jalkineiden kanssa ja kaikkina vuodenaikoina. Hyväksyn myös sen, että hänen mielestään sukat ovat valkoiset vielä kahden vuoden kuluttua.
Muistutan itselleni aina ja ikuisesti, että hän on maailman seksikkäin, komein ja jaloin mies. Teen niin myös silloin, kun hän pilkille mennessään pukeutuu arktisia oloja varten suunniteltuun älyhaalariin.
Helsingissä, pvm, allekirjoitus
miehen lupaukset
Minä nimi
lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon, että tämä antamani lupaus kestää elämämme loppuun asti tai ainakin ensi jouluun, ellei hunajainen vaimoni toisin määrää.
Täten lupaan syödä joka aamu kaurapuuroni kiltisti vaimoni valvovan silmän alla, enkä myöskään aseta kyseenalaiseksi vaimoni uskomatonta keittotaitoa.
Minä lupaan ja vannon ja kunniasanani annan, että tiskaan vaimoni syntymäpäivänä, jos astianpesukone on rikki tai jos ukkonen on aiheuttanut sähkökatkoksen.
Muihin kotitöihin osallistun vain pakon sanelemana tai vaimoni vihjaavan katseen alla.
Lupaan rakastaa vaimoani kuin kalleinta aarrettani, jos tietokonetta yms. ei lasketa mukaan.
Hellyyttä osoitan joka päivä ainakin kolme tuntia, ellei vaimollani satu olemaan päänsärkyä.
Lupaan, että anoppini ja vaimon sisar ovat parhaat ystäväni sekä myötä- että vastoinkäymisissä enkä turhaan kohota appiukkoni verenpainetta.
Täten lupaan myös olla ihanteellinen aviomies, raju rakastaja, kelpo vävypoika ja tietysti elän kurissa ja nuhteessa, ainakin silloin tällöin.
Olen nyt antanut nämä lupaukset ja jos huomaatte minun rikkoneen niitä, vaietkaa vaimoni edessä.
Helsingissä, pvm
allekirjoitus
Pelataan järjettömillä 50-luvun kliseillä, joilla ei ole mitään tekemistä usempien kaupunkilaisten koulutettujen ihmisten parisuhteiden kanssa.
Löysin tietokoneeltani kuitenkin yhden valmiin hääleikin. Laita hääpari lukemaan yleisölle etukäteen tekemänsä lupaukset: vaimon lupaukset Minä nimi lupaan pyhästi, että: En yski, aivasta enkä hengitä television urheiluohjelmien aikana. Hyväksyn sen, että kaikenlaiset kaukosäätimet ovat talon miehen tarvekalustoa nyt, aina ja ikuisesti. Pidättäydyn antamasta ohjeita kun mieheni ajaa autoa, ikään kuin minulla ei olisi vähäisintäkään ymmärrystä jarrutusmatkasta, turvavälistä ja kaistanvaihdosta. Kehun ääneen mieheni kykyä arvioida bensatankin tilavuus viimeistä tippaa myöten, kun autosta loppuu polttoaine samalla hetkellä, kun olemme päässet huoltoasemalle. Kuuntelen kiltisti ja kommentoimatta, kun mieheni hoilaa Antero Mertarannan kanssa "Ihanaa Leijonat, ihanaa". En arvostele mieheni rakastamia tietokonepelejä tyyliin: "Onko järkevää ohjelmoida peliin liikennevalot, jos kerran ideana on ajaa koko ajan päin punaista?" Ymmärrän, että suomalaisen miehen kuuluukin puhua englantia kuten Mika Häkkinen. Ihastelen mieheni kolmen kuukauden välein pienemmäksi ja pienemmäksi vaihtuvia matkapuhelinmalleja. Osoitan olevani kiinnostunut erityisesti minua varten organisoidusta puhelimen käyttöjärjestelmän sovellutusten demonstraatiosta, joista hän selviytyy sitä vaivalloisemmin mitä pienemmäksi näppäimistö on muuttunut. Kuuntelen kiinnostuneena, kun mieheni puhuu optioista, biteistä, räiskintäpeleistä ja verotuksesta. Ihailen miestä hiljaa mielessäni, kun hän hauskuttaa jokavuotisia juhannusvieraitamme nyt jo kolmantena kesänä peräkkäin kaskulla Lahtis-vainaan lesken hautajaispuheesta. En valita, kun mieheni syytää perheen rahoja huoltoaseman hedelmäpeleihin. Hyväksyn sen, että mieheni käyttää valkoisia tennissukkia joka päivä kaikkien jalkineiden kanssa ja kaikkina vuodenaikoina. Hyväksyn myös sen, että hänen mielestään sukat ovat valkoiset vielä kahden vuoden kuluttua. Muistutan itselleni aina ja ikuisesti, että hän on maailman seksikkäin, komein ja jaloin mies. Teen niin myös silloin, kun hän pilkille mennessään pukeutuu arktisia oloja varten suunniteltuun älyhaalariin. Helsingissä, pvm, allekirjoitus miehen lupaukset Minä nimi lupaan ja vannon, kautta kiven ja kannon, että tämä antamani lupaus kestää elämämme loppuun asti tai ainakin ensi jouluun, ellei hunajainen vaimoni toisin määrää. Täten lupaan syödä joka aamu kaurapuuroni kiltisti vaimoni valvovan silmän alla, enkä myöskään aseta kyseenalaiseksi vaimoni uskomatonta keittotaitoa. Minä lupaan ja vannon ja kunniasanani annan, että tiskaan vaimoni syntymäpäivänä, jos astianpesukone on rikki tai jos ukkonen on aiheuttanut sähkökatkoksen. Muihin kotitöihin osallistun vain pakon sanelemana tai vaimoni vihjaavan katseen alla. Lupaan rakastaa vaimoani kuin kalleinta aarrettani, jos tietokonetta yms. ei lasketa mukaan. Hellyyttä osoitan joka päivä ainakin kolme tuntia, ellei vaimollani satu olemaan päänsärkyä. Lupaan, että anoppini ja vaimon sisar ovat parhaat ystäväni sekä myötä- että vastoinkäymisissä enkä turhaan kohota appiukkoni verenpainetta. Täten lupaan myös olla ihanteellinen aviomies, raju rakastaja, kelpo vävypoika ja tietysti elän kurissa ja nuhteessa, ainakin silloin tällöin. Olen nyt antanut nämä lupaukset ja jos huomaatte minun rikkoneen niitä, vaietkaa vaimoni edessä. Helsingissä, pvm allekirjoitus
Onneks mulla oli pienet häät ja hoidin kaikki järjestelyt itse. Mulla ei pokka kestäis sitä, jos mun ystävä juoksentelis mun häitä järjestelemässä. Ystävät vieraiksi eikä työvoimaksi. Joskus kun on isompia kemuja ollut, niin on ollut pari ihmistä palkattuna mm. keittiöön ettei siellä tarvii vieraiden hääriä.
Meillä apuna oli siskoni (itse tarjoutui avuksi eikä hänenkään urakkansa suuri ollut) ja yksi toinen kaveri halusi ehdottomasti tulla auttelemaan itse hääpäivänä. Muutoin teimme, siis minä ja mies, kaiken itse ruuista ja koristeluista alkaen. Olinkin aika omituinen morsian kun puolitoista tuntia ennen vihkimistä olin tekemässä salaattia 40 vieraalle =D
Täytyyhän morsiamella olla joku syntipukki, jonka viaksi voi laittaa kaiken, mikä menee pieleen. Älä siis suotta huolehdi, sinun syysi se "suuri katastrofi" tulee joka tapauksessa olemaan, vaikka kuinka tekisit parhaasi ja onnistuisit täydellisesti omassa osuudessasi.
Ei sellaista voi sälyttää bestmanille! Hän on mies, eikä semmoista vastuuta miehet kestä.
Ootteko vielä morsiamen kanssa väleissä?
ettei ole ohjelmaa? Kaason tarkoitushan lienee yhdessä bestmanin ja hääparin kanssa järkätä nimenomaan myös ohjelmaa sinne häihin. Aika avuttomalta vaikuttaa varsinkin jos tähän on käyttänyt erinäisiä aikoja vuoden. Karkkeja ja servettejä, monesti asuakaan ei kukaan huomaa, mutta kivan tunnelman ja ohjelman muistaa aina.