Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaas hölmölle että miksi raskaana lihoo? Kun eihän se vauva ja lapsivesi ym. paina

Vierailija
19.11.2005 |

kuin hyvä jos kymmentäkään kiloa (en siis tiedä tätä) niin miksi monet sanoo lihoneensa parikymmentäkin kiloa? Mistä se tulee? Pitääkö keho tiukemmin kiinni sisään tulevasta ravinnosta vai mistä johtuu?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varmaan monet syövät liikaa, kun ei tarvi ajatella varsinaisesti lihomista.

Vierailija
2/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja liikunta useimmiten vähenee. Ja myös hormonitoiminta auttaa keräämään vararasvaa imetystä varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monelle painoa tulee myös rehellisestä lihoamisesta ainakin pari kiloa.

Vierailija
4/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei siis tarvitsisi syödä kahden edestä. Itselle tuli painoa raskauden aikana 15kg josta osa oli turvotusta. Pari päivää synnytyksen jälkeen multa oli lähtenyt 12kg.

Vierailija
5/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis se painonnousu raskausaikana ei ole lihoamista vaan johtuu noista asioista. Tietysti moni vielä normaalin painonnousun lisäksi lihoaa, joku paljonkin, mutta se näkyy sitten raskauden jälkeen, että mitä päälle jäi. Minä ainakin olen syönyt raskaanaollessani normaalia enemmän ja sallinut itselleni enemmän herkkuja. Ja loppuaikana ei oikein voi liikkuakaan samalla tavalla kuin ennen.

Vierailija
6/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallaan antaa itselleen luvan herkutella ja syödä enemmän kun on raskaana. Ekaa odottaessa kiloja tuli juuri ton takia reilut 20kg. Tokan kanssa olin viisaampi ja kiloja tulikin vain 6kg ja olin normaali painossa vissiin joskus viikon päästä synnytyksestä....

Vierailija
7/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoikkien ja alipainoisten paino saa ja pitääkin nousta aika reilusti, kun taas kovin ylipainoinen saisi vaikka laihtuakin.

Vierailija
8/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sitä tarkoitin, että tapahtuuko se ihan biologisesta välttämättömyydestä vai mässyttelystä... Ja mulle on ihan sama lihoaako joku vai ei, kiinnostaa vain se että mistä se johtuu :)

Vierailija
9/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 kiloa painoa päälle? Että hänellä on raskaana ollessaan noussut painoa kolmekymmentä kiloa?

t.7

Vierailija
10/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut pidettyä odotusaikoina painon kurissa, vaikka mieli olisi tehnyt herkutella kahden edestä. Painoa on tullut 6 - 8 kiloa. Olen melkoisen hoikka ja silti imetys on aina onnistunut oikein hyvin, vaikkei vararavintoa ole kertynytkään.

Vierailija
11/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kudoksiin kertyneellä nesteellä on ollut osuutensa. Lisäksi monille tosi laihoillekin tulee selluliittiä raskauden aikana, kroppa jotenkin vain varastoi - vaikka siis paino ei juuri nousisikaan.

Vierailija
12/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun on normaali kuukautiskierto,niin ruoka ei maistu niin hyvin loppukierrosta.

Vierailija
13/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta järkyttävä jalka- ja selkäsärky pitivät sohvan ja sängyn ulottuvilla... Joten siinäpä yhtälö! Tietysti myös liikuin ja yritin syödä kohtuullisesti tai ainakin kevyesti. Harmi vain, että esim hedelmät aiheuttivat pahoinvointia (tosi omituista!), enkä voinut niitä syödä, vaikka yleensä olinkin ollut suuri ystävä. Myös närästys pysyi loitolla, jos koko ajan nieleskeli jotain.

Vierailija
14/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paino nousi 17 kg ekassa raskaudessa, 16 kiloa siitä jäi synnytyssairaalaan. Olen tosi laiha muuten ja painonnousua pidettiin ihan positiivisena asiana, koskaan ei oltu huolissaan että sitä olisi liikaa.

Vierailija
15/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan järkyttävä ummetus koko raskauden ajan. Mikään kikka ei tuntunut auttavan, paitsi sitten peräruiske ennen synnytystä ja tavaraa sitten riittikin...

Vierailija
16/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomaa siitä, että vaatteet alkavat tuntua tiukemmilta, ja siihenhän moni reagoi laihduttamalla sen muutaman kilon pois. Raskaana ollessa ei muutenkaan mahdu omiin vaatteisiin, ja jos arveleekin lihoneensa (siis rasvaa), ei silti saa laihduttaa.

Vierailija
17/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sen nyt järkikin sanoo ettei sen parin päivän aikana mitä laitoksella on, voi läskiä sulaa noin vaan montaa kiloa. Se paino mikä ei ole tippunut on läskiä.

Vierailija
18/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Johan sen nyt järkikin sanoo ettei sen parin päivän aikana mitä laitoksella on, voi läskiä sulaa noin vaan montaa kiloa. Se paino mikä ei ole tippunut on läskiä.

Vierailija
19/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä vaan ihmettelin, että onko väistämätöntä, ja kun usein tuntuu että tutut syö paljon kevyemmin ja terveellisemmin raskaana ollessaan, mutta mistäs minä tiedän mitä he kotona puputtaa..

Vierailija
20/29 |
19.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta raskausaikoina oli toisin. Lihoin, vaikka söin ehkä vähemmänkin kuin normaalisti. Kertynyt vararavinto kyllä lähti imetyksien lopettamisen jälkeen ihan itsekseen ilman liikuntamäärien (harrastin kyllä liikuntaa odotusten ja imetyksienkin aikana) lisäämistä. Nykyään olen ihan samoissa mitoissa kuin ennenkin lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän