Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten tehdään ruskea jauhelihakastike? APUA!!!

Vierailija
19.04.2012 |

Pitää tehdä muussia (osaan) ja ruskea kastike missä on jauhelihaa. Miten se kastike tehdään? Ruskistetaan jauheliha? Entä sen jälkeen?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskistat sen jauhelihan ja maustat.

Lisää n 3rkl jauhoja ja anna vähän imeytyä ja lisää vesi.

Sekoita tasaiseksi, tarkista maku ja lisää tarvittaessa mausteita.

Aika yksinkertaista vai mitä? :)

Vierailija
2/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisää vettä vähän kerralla..

tai jos jo tiedossa että kastiketta pitää tulla suurempi satsi laita 4 (5)rkl jauhoja..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskistat sen jauhelihan ja maustat.

Lisää n 3rkl jauhoja ja anna vähän imeytyä ja lisää vesi.

Sekoita tasaiseksi, tarkista maku ja lisää tarvittaessa mausteita.

Aika yksinkertaista vai mitä? :)

Itse ruskistan ensin jauhelihat ja sipulit, laitan ne syrjään, ja voissa ruskistan jauhoja pannulla 1rkl/1dl vettä. Kun jauhot ruskistuneet, lisään veden, jauhelihan ja mausteet ja keitän kokoon.

Vierailija
4/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

*AP juoksee keittiöön*

Vierailija
5/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hienoksi silputtu sipuli (öljyssä tai voissa). Laita sipuli kulhoon. Laita pannulle jauheliha, ruskista. Kaada jauhelihakin kulhoon. Laita pannulle reilusti voita ja 2-3 rkl jauhoja, siitä pitäisi tulla sellainen paksu tahnamainen seos. Jos on liian jauhoista, lisää voita. Sekoittele puuhaarukalla niin että seos on mahdollisimman tasaista.- Jauhojen kypsyessä siitä tulee murumaisempaa mutta ei saa olla liian irtonaista silloinkaan. Anna jauhojen ruskistua reilusti. Parasta tulee, jos jauhot käyvät lähellä palamispistettä mutta tässä täytyy olla tarkkana ettei mene yli tai alkaa maistua palaneelta. Sitten lisätään kylmää vettä koko ajan muovivatkaimella sekoittaen. Muista varoa höyryä. Sekoita kunnolla ja lisää vettä vähän kerrallaan ettei jää kokkareiota.- Ja jos jää silti, voit siivilöidä liemen. Lopuksi lisää jauheliha ja sipulit, sekä maustepippuria, mustapippuria ja suolaa ja anna kiehuskella hetken.

On monta muutakin tapaa mutta tällä tulee minusta parasta.

Vierailija
6/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne jauhot siinä jauhelihan joukossakin ruskistuvat aivan yhtä hyvin. Eikä tarvitse lisätä ylimääräistä voita, vaan jauhelihan rasva riittää.

Vierailija
7/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ruskistan ensin jauhelihat ja sipulit, laitan ne syrjään, ja voissa ruskistan jauhoja pannulla 1rkl/1dl vettä. Kun jauhot ruskistuneet, lisään veden, jauhelihan ja mausteet ja keitän kokoon.

ymmärrätkö kuinka paljon vaatii voita jotta saat ruskistettua.

Eli ihan ruskistat jauharin kuivalla pannulla ja lisäät sitten oliiviöljyä melko reippaasti ja ripottelet jauhoja (ruis) perään anna kihistä siinä vähän aikaa ja ala sekoittaa. Vetää päälle

Vierailija
8/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaan maun saa, kun lorauttaa pari rkl hyvää lihafondia! Silloin ei lisätä suolaa, fondissa on reilusti itsessään.

Vierailija
9/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tollanen sitä terveellistä suomalaista kotiruokaa mitä jokainen reipas lapsi syö? Ja nirsot vaatii ranskalaisia?

Vierailija
10/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen laittanut aina vehnäjauhoja! Onko pakko olla ruis?

Vierailija
11/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskista jauheliha pannulla. Mausta jauheliha esim. suola, pippuri, jauhelihamauste/grillimauste. Laita kylmää vettä kannuun valmiiksi

Sulata voi kattilassa ja lisää jauhot. Sekoita hyvin vispilällä KOKOAJAN. Kun seos on hyvin ruskistunut lisää vesi sekoittaen. Lisää mausteet: lihaliemikuutio, soijakastike ja ketsuppi. Lisää jauhelihat ja maista. Lisää suolaa tarvittaessa.

OLKAA HYVÄT!!

Vierailija
12/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ei se edes aina ruskistu (vähentää närästystä, niillä joilla se sitä aiheuttaa). Väriä saa soijalla tai lihafodilla. Ja kastikkeesta ei tule vahingossakaan kokkareista.

Vierailija
13/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vehnäjauho suurustukseen!

- kokki ja ope

Vierailija
14/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 100g voita pannulle, sulata, lisää joukkoon jauhoja, ruskista (samalla laita vettä kattilaan kiehumaan, sekaan lihaliemikuutio ja pippureita), kun jauhot on ruskistunut tarpeeksi, lisää vettä, kunnes olet tyytyväinen kastikkeen paksuuteen. Anna kiehua hiljalleen, että jauhot on varmasti kypsyny, ettei ole liian jauhomainen. Ruskista jauheliha ja sipuli, mausta, lisää kastikkeen joukkoon, anna vielä keittyä hetki. Maista, jos ei ole tarpeeksi makua, lisää mausteita..

Hyvää ja helppoa :)

Vierailija
15/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö tuollaista. Jauhelihassa on jo rasvaa vaikka kuinka.

Vierailija
16/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun resepti oli lähinnä sitä ainoaa oikeaa :) Kunnon kotikasariruokaa, nam!

t:kokki

Vierailija
17/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 100g voita pannulle, sulata, lisää joukkoon jauhoja, ruskista (samalla laita vettä kattilaan kiehumaan, sekaan lihaliemikuutio ja pippureita), kun jauhot on ruskistunut tarpeeksi, lisää vettä, kunnes olet tyytyväinen kastikkeen paksuuteen. Anna kiehua hiljalleen, että jauhot on varmasti kypsyny, ettei ole liian jauhomainen. Ruskista jauheliha ja sipuli, mausta, lisää kastikkeen joukkoon, anna vielä keittyä hetki. Maista, jos ei ole tarpeeksi makua, lisää mausteita..

Herra mun vereni seisauttakoon.. :O

Hyvää ja helppoa :)

Vierailija
18/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vehnäjauho suurustukseen!

- kokki ja ope

Vehänjauhot paakkuuntuu

Vierailija
19/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein sen ruskean kastikkeen mutta siinä ei ole mitään makua! en uskalla sekoittaa jauhelihaa ja sipulua siihen nyt kun se on ihan hirveän makuista! millä saisin siitä hyvää? Laitoin jo soijakastiketta ja ketsuppia! Liemikuutioita ei ole.

ap

Vierailija
20/39 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä pari ohjetta:

Bolognese

- Ruskista sipuli (paprikasilppu) ja jauheliha (ilman voita tai öljyä)

- mausta pippurilla, yrteillä ja valkosipulilla

- lisää tomaattimurskaa 1 prk + vettä 1/2 prk

- lisää lihafondi

- anna hautua kasaan kunnes sopivan sakeaa, tarkista suola

tavis

- Ruskista sipuli ja jauheliha (ilman voita tai öljyä)

- mausta pippurilla

- lisää 1/2 pss sipulikeittojauhetta ja anna paahtua hetki

- lisää vettä ja anna hautua

- älä lisää suolaa!