Vauva ja äidin hatara muisti
Hei!
Pakko kysellä täältä kokemuksia. Minulla on vauva 5kk, yöt ovat aina välillä hyvin risaisia, mutta toisinaan saan nukkua enemmänkin. Minua vaivaa nyt jatkuvasti huono muisti, en esim. millään muisti kuluneen viikon tapahtumia, joskus edellisen päivänkin tekemisiä täytyy kaivella. Ymmärrän että huonomuistisuus ja unohtelu liittyy jossain määrin vauva-aikaan, mutta onkohan tämä nyt ihan normaalia. Nimet menee sekaisin ja hoidettavat asiat unohtuu. Vai johtuuko päivien sisällön muistamattomuus kenties siitä että kaikki päivät ovat aika samanlaisia...Tällaisia vain pohdiskelen, välillä huolestuneena. Kokemuksia?
Kommentit (6)
kyllä se on kuule ihan tavallista pikkulasten etenkin pikkuvauvojen vanhemmilla. En minäkään olke muistanut aina edes niitä edellisen päivän tapahtumia...miettinyt oliko se eilen vai toissapäivänä vai viime viikolla...
kaupassa olen mennyt käymään tarkoituksena ostaa esim maitoa ja tullutkin sieltä ilman maitoa mutta kaikkea muuta vähemmän tarpeellista pois..
noloahan se on kun sanatkin alkaa mennä sekaisin...saatoin puhua vaikkapa miehelle että lähetäämpä nyt junalla kauppaan (kun tarkoitin autoa jne) ja kadulla vastaantulevat tuttavasti juttelevat ihmiset ...nolotti kun en millään muistanut mistä edes tunnen kyseisen ihmisen..
On ihan normaalia. Johtuu univelasta, hormoneista ja päivien toistumisesta samanlaisina.
T: 7,5kk:n ikäisen äiti
otin avukseni vihon, johon kirjoitin, mitä pitää tehdä ja milloin.
Uskon että johtuu myös hormoneista eikä vain väsymyksestä.
Meillä tämä kolmas on hyvä nukkuja. Toisin kuin kaksi aiempaa mutta silti on pää välillä sumussa.
Minun vakio moka on raskaus- ja imetysaikana hoitoaineen unohtaminen päähän.
Käyn suihkussa ja kun tulen mietin miksi hiukset ei kuivu vaan näyttävät koko ajan märiltä. Lopulta tajuan että hoitoaine on vielä päässä.
Johtuu unettomuudesta.