Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Noniin! Tsempatkaa uuteen nousuun! Hyvin alkanut laihdutus kääntyi lasku urille retkahdettuani pikaruokaan ja suklaaseen! Ei paljoa mieltä ylentänyt. Miten antaa anteeksi itselle?

Vierailija
10.05.2023 |

Todella hienosti olen tässä muutoksia ruokavaliooni tehnyt. Painoakin ehtinyt tippua 13 kg.
Runsas alkoholi jäi pois, tilalle tuli kasvikset sekä proteiinin lähde, hyvät rasvat. Noina aikoina kun join paljon, söin myös erittäin epäterveellisesti, ei ihmekään, että olin niin turvoksissa. En edes liikkunut silloin.
Nyt olen liikkunut ja ollut melko tarkka ruokavalioni kanssa. Suunta on ollut oikea.

Stressin myötä ja ilmeisesti hormonien (kuukautiset alkamassa) oloni on ollut todella maassa. Päädyin sitten vähät välittämättä tilaamaan pizzaa, ranskalaisia ja suklaata. Söin kaiken päivän mittaan ja olo oli kaamea. Vatsaa turvotti ja melkein oksensin kun olin niin täynnä. Henkisestikin olo oli se, ettei todellakaan olisi kannattanut.
Nyt homma jatkuu. Toivottavasti otan opikseni. Kaikista tärkeintä on kuitenkin, että en itseäni liikaa piiskaisi tästä. Olen miettinyt, että ainakaan en ratkennut juomaan, se on jo todella hyvä asia.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää pystyyn ja eteenpäin! Mitään et ole menettänyt kunhan jatkat taas järkevällä tiellä. Mieti valmiiksi mitä voisit tehdä kun seuraava hormonihyrsky tulee ja se suklaa ja roskaruoka alkaa huudella mielessä.

Vierailija
2/14 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi lisää kiloja. Et takerru tohon yhteen retkahdukseen. Ota iisisti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retkahdukset kuuluu asiaan. Niihin ei vaan pidä jäädä vellomaan ja rangaista itseään. Syöminen ei ole palkinto, rangaistus tai harrastus. Syöminen on elämää ylläpitävä asia, kuten uni. Monella on vaan vinksahtanut suhde ruokaan.

Eli jatkat laihduttavaa elämäntapaa kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Sallit itsellesi nautintoja silloin tällöin. Ei elämä ole kituuttamista varten, mutta ei mässäilyäkään.

Vierailija
4/14 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo haittaa jos joskus syö noin. Esim. kerran kuukaudessa.

Vierailija
5/14 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nytpä opit!

MIKSI ihmeessä syöt edes moista moskaa, ei ole ihmisen ruokaa! Pelkkää rasvaa ja jauhoja!

Ja lopeta laihduttaminen, tee elämäntapamuutos!

Vierailija
6/14 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla retkahduspäivät saa aineenvaihdunnan heräämään ja niiden jälkeen laihdun hetken nopeampaan tahtiin.

Vierailija
7/14 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä oon välillä syönyt noin, vaikka laihdutankin. Ei haittaa, kun pääpiirteissään ruokavalio on järkevä.

Vierailija
8/14 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele olemaan retkahtamatta ja syö ihan luvalla. Kaikista järjettömin yhdistelmä on herkut ja pska fiilis. Jos itselle tulee herkutteluhimo, niin sovin itseni kanssa, että jos se tunne on vielä seuraavana päivänä tms., niin sitten herkuttelen. Monesti tunne on jo mennyt ohi, kun sitä ei väkisin ylläpidä, että kohta, kohta...

Vierailija
9/14 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä yhdellä "retkahduksella"? Jotta lihoisit kilon, sinun pitäisi syödä 7000 kcal yli kulutuksen. Tuskin söit niin paljoa ja vaikka olisit syönyt, kyseessä olisi vain kilo. Jatkat ihan samaan malliin ja mietit, miten ihanaa on kesällä mahtua vaatteisiin, joihin et aiemmin mahtunut.

Vierailija
10/14 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! 

Tietenkin tämä on ihan elämäntapamuutos mutta tosiaan nyt laihdutan tässä ja opettelen uusia tapoja. 

Tosi hyvin on mennytkin, siitä minun täytyy itseäni kiittää. Minun täytyy työstää asioita, juurikin sitä mitä teen kun mielitekoja tulee sekä että myös sallin itselleni joskus herkuttelun ilman huonoa fiilistä. 

Nyt meni ihan yli ja se siitä. Homma jatkuu. Vaa`alle en viitsi mennä nyt useampaan päivään kuitenkaan ettei tule stressiä ja turhaa ahdistusta. 

Viimeksi söin tällä tavoin ehkä kaksi kuukautta sitten. Paino on tippunut vauhdilla, ehkä jopa liikaakin joinakin viikkoina, joten ehkä tällaista pientä tasausta tarvittiin kunhan ei tule joka viikottaista tapaa. Kerran kuukaudessa on hyvä, seuraavalla kerralla syön hyvällä omatunnolla ja suunnittelen päivän etukäteen.

-ap 

Vierailija
11/14 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi parhaimmista painonhallinta-/laihdutusvinkeistä mitä olen saanut, on se että retkahdusta ei kannata pitää retkahduksena vaan yksittäisenä nautintokertana. Jos syöt yhtenä päivänä kuin sika, taputa itseäsi selkään ja ajattele miten ihanaa oli pitkästä aikaa mässäillä ja miten hyvältä mättö maistuikaan. Sitten palaat takaisin entiseen jatkamalla siitä mihin jäit. Älä rankaise itseäsi äläkä skippaa seuraavia aterioita ajatellen että kompensoit suuren energiamäärän paastoamalla. Se johtaa todennäköisimmin uuteen mättökertaan. 

Pää pystyyn ja eteenpäin, yksi kerta ei haavaa tee.

Vierailija
12/14 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi parhaimmista painonhallinta-/laihdutusvinkeistä mitä olen saanut, on se että retkahdusta ei kannata pitää retkahduksena vaan yksittäisenä nautintokertana. Jos syöt yhtenä päivänä kuin sika, taputa itseäsi selkään ja ajattele miten ihanaa oli pitkästä aikaa mässäillä ja miten hyvältä mättö maistuikaan. Sitten palaat takaisin entiseen jatkamalla siitä mihin jäit. Älä rankaise itseäsi äläkä skippaa seuraavia aterioita ajatellen että kompensoit suuren energiamäärän paastoamalla. Se johtaa todennäköisimmin uuteen mättökertaan. 

Pää pystyyn ja eteenpäin, yksi kerta ei haavaa tee.

Kiitos <3 Totta, ei minun kannata itseäni rangaista. Oikeastaan olen tänään selvästi energisempi. Sain uudenlaista tulta eteenpäin. Nyt hymyilen ja tanssin musiikin tahdissa tässä aamutoimia tehdessäni. 

Kenties teki ihan hyvääkin välillä tämä kun olen ollut viimeisen viikon niin valtavan väsynyt. 

-ap 

Vierailija
13/14 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isolla mittakaavalla ei mitään väliä. Joskus on ok myös herkutella. 

Jos ennen söit paljon roskaruokaa ja joit alkoholia niin yksi kerta roskaruokaa useampaan viikkoon on se ja sama, väliaikaista turvotusta saattaa esiintyä mutta sitä ei pidä säikähtää. Jatkat samaan malliin kuin tähänkin asti. 

Vierailija
14/14 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaadut, nouse ylös, pudistele hiekat käsistäsi ja jatka matkaa sinne päin mihin olit menossa.