Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi mun lasta ei kutsuta lastenjuhliin?

Vierailija
19.04.2012 |

Järjestin 2 vuotta sitten pojallemme 1 vuotis-synttärit ja kutsuin paikalle kaikki perheelliset ystäväni ja tuttavani, varmaan paikalla oli yli 20 lasta. Noh, sen jälkeen emme ole saaneet kutsuja vastavuoroisesti yksiinkään synttärijuhliin, vaikka esimerkiksi facebookista nään että juhlia on vietetty.

Mikä voi olla vialla?

Olin mielestäni hyvä emäntä ja tarjoilutkin olivat kohdallaan. Nämä ihmiset ovat kuitenkin ns. muuten kavereitani, ei ehkä niitä kaikkein läheisimpiä (joilla ei ole vielä omia lapsia), mutta kuitenkin.

Minulla on nyt vähän paha mieli tästä asiasta, pojan 2 vuotis-synttärit vietimme perheen kesken mummolassa, mutta nyt 3 vuotis-synttärit lähestyvät. En tiedä voinko itse kutsua enää näitä kavereitani paikalle. Enkä tiedä mistä sitten keksisin kotihoidossa olevalle lapselle muuten lapsivieraita.

:(

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan oikeastihan jokainen kutsuu juhliinsa heidät, jotka haluaa.

Minun mielestä siinä ei ole mitään ihmeellistä, että annetaan mennä synttäreille, jos joku lapsi vaikka kutsuu kaikki päiväkotikaverinsa ja silti sitten kun oman lapsen synttärit tulee niin voi olla tilanne, että tilaa ja rahaa ei ole kuin kutsua 7. Ja sitten lapsi valitsee.

Entä jos lapsi on ollut 15 lapsen synttäreillä? No saa silti kutsua vain 7 ja valitsee luultavasti ne lapset, joista kaikista eniten pitää.

Osa lapsista on suosittuja, osa ei, se ehkä vaan pitää hyväksyä. Ehkä kannattaa luopua ajatukseesta, että kutsut menevät "yksi-yhteen" ja "kutsu-kutsusta", koska ei se vaan noin mene!

Vaan keskity tukemaan lastasi sosiaalisissa suhteissa, että hän saisi oikeita ystäviä ja kavereita, jotka haluavat kutsua hänet syntymäpäivilleen eivätkä vain kutsu "velvollisuudesta"

Vierailija
2/35 |
15.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeat kaverisynttärit alkaa vasta 4,5,6-vuotiaana, kun lapsella on oikeasti omia kavereita. Siihen asti moni kutsuu lapsensa synttäreille lähisukua ja omia kavereitaan lapsineen eli itselleen tärkeitä aikuisia perheineen. Ymmärrän, että ketuttaa, että et itse ole kenellekään niin läheinen ystävä, että haluaisivat kutsua sinut, mutta se ei liity mitenkään lapseesi. Eivät siis jätä kutsumatta lastasi mistään erityisesti syystä, ajattelisin.

Varmaan nuo kaksi, jotka tapasivat teillä, ovat nykyään paljon tekemisissä keskenään ja on luonnollista, että se ei tunnu sinusta kivalta, kun itse olet jäänyt sivulliseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin olivat neljän.

Leikkipuistoista, harrastuksista, kerhoista, naapureista.

Vierailija
4/35 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 lasta on ihan liioittelua. Varmasti heille jäi tunne, että vain lahjoja halusitte paljon!

Vierailija
5/35 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lastani ei kutsuta juhliin, vaikka kutsuja satelee yhdelle jos toiselle ja juhlissa ON paljon muita lapsia.

Itse kutsun meille ja meille tullaan. Saan paljon kehuja ja tarjottavat ovat olleet hyviä. Siitä huolimatta lapseni ei saa kutsun kutsua.

Viime vuosina olen lakannut kutsumasta näitä ihmisiä, yhden lapsen äiti suutahti kun en kutsunutkaan heitä synttäreille. En tiedä, missä on vika, kun lapsemme kuitenkin ovat kavereita. Ilmeisesti minä äitinä olen itse ihan hirveä...

Vierailija
6/35 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä ns kaverisynttärit alkaa vasta, kun lapsilla on omia kavereita...

ei äidin kavereita kutsuta lasten synttäreille...

noin pienille kutsutaaan yleensä vain sukulaisia.

ja niitä lasten kavereita löyttyy kotona hoidettaville esim naapurista, leikkikentältä,kerhoista, harrastuksista jne

eli odota ihan rauhassa biitä juhlia riittää vielä ihan kyllästymiseen asit

ja kyllä 5 lasta on ihan maksimi alle kouluikäisille, ja sittenkin 10 lasta...

jotain rajaa...

Vierailija
7/35 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lastani ei kutsuta juhliin, vaikka kutsuja satelee yhdelle jos toiselle ja juhlissa ON paljon muita lapsia.

Itse kutsun meille ja meille tullaan. Saan paljon kehuja ja tarjottavat ovat olleet hyviä. Siitä huolimatta lapseni ei saa kutsun kutsua.

Viime vuosina olen lakannut kutsumasta näitä ihmisiä, yhden lapsen äiti suutahti kun en kutsunutkaan heitä synttäreille. En tiedä, missä on vika, kun lapsemme kuitenkin ovat kavereita. Ilmeisesti minä äitinä olen itse ihan hirveä...

kutsutaan ne ainakin, jotka ovat kutsuneet sun lapsesi

eli ihmettelen, miten joku laittaa aina oman lapsensa toisten kutsuille, mutta ei koskaan kutsu vastavuoroisesti kylään..

tätä se vaan tuntuu olevan , ihmiset on itsekkäitä

Vierailija
8/35 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen vieraina oli lähinnä lähisuku ja jotkut meidän ystävät. Ja eka kaverisynttäreille kutsutiin lähinnä lähistöllä asuvia lapsia.

Vierailija
9/35 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin taas voi olla eri säännöt kutsuttavien määrien kanssa, jolloin tuo ei onnistu.

Ajatellaan, että te kutsutte 10 kaveria, ja kaikki tulevat innoissaan. Siltikään parinkaan vuoden sisään kolmelta ei ikinä tule vastakutsua, se voi johtua siitä, että heille saa kutsua tyyliin vain 5 lasta, jolloin lapsesi voi jäädä ulkopuolelle niistä kutsuista. Toki se samalla tarkoittaa sitä, että lapsesi ei kuulu siihen parhaisiin kavereihin, mutta niin hyvä kaveri on kuiten, että kutsun saaneena haluaa mennä.

Vierailija
10/35 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lisäksi vierailemme melko usein ja lapset tulevat hyvin toimeen.

Härskeintä oli se, että minulle päin naamaa valehdeltiin että eivät kutsu kuin sukulaisia ja kummit synttäreille. Toista kautta sitten kuulin, että synttäreillä oli muitakin kavereita, jotka eivät olleet sukulaisia.

Mieleen tuli... Voisiko tämä olla jonkin sortin kiusaamista?

Vierailija
11/35 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin taas voi olla eri säännöt kutsuttavien määrien kanssa, jolloin tuo ei onnistu.

Ajatellaan, että te kutsutte 10 kaveria, ja kaikki tulevat innoissaan. Siltikään parinkaan vuoden sisään kolmelta ei ikinä tule vastakutsua, se voi johtua siitä, että heille saa kutsua tyyliin vain 5 lasta, jolloin lapsesi voi jäädä ulkopuolelle niistä kutsuista. Toki se samalla tarkoittaa sitä, että lapsesi ei kuulu siihen parhaisiin kavereihin, mutta niin hyvä kaveri on kuiten, että kutsun saaneena haluaa mennä.

kotijuhlat kun järjestää, niin monilla ongelmana tilan-ahtaus tietty...

Vierailija
12/35 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota nyt rauhassa siihen asti että lapsesi ja hänen kaverinsa ovat n. 5-vuotiaana. Lapsivieraiden aika alkaa olla vasta silloin.

Vierailija
13/35 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsutaan ne ainakin, jotka ovat kutsuneet sun lapsesi

kun on kutsuttavana

1. luokkakavereita

2. naapurikavereita

3. niitä, jotka ovat kutsuneet synttäreilleen (osin eri lapsia kuin yllä, osin samoja)

Vierailija
14/35 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...lisäksi vierailemme melko usein ja lapset tulevat hyvin toimeen.

Härskeintä oli se, että minulle päin naamaa valehdeltiin että eivät kutsu kuin sukulaisia ja kummit synttäreille. Toista kautta sitten kuulin, että synttäreillä oli muitakin kavereita, jotka eivät olleet sukulaisia.

Mieleen tuli... Voisiko tämä olla jonkin sortin kiusaamista?

siihen alempaan kastiin ; )))))

näin mulle sano yks nainen... ja arvaat ettää en enää lastani heidän tyttären luokse päästänyt leikkimään...

olen aina oppinut ja myöskin opettanut lapsilleni, että kavereita on hyvä olla monta, kaikkine kanssa on yritettävä tulla toimeen, ketään ei saa sorsia, eikä asettaa järjestykseen... hyvä, kun on erilaisia kavereita jne jne

en ole ymmärtänyt ikinä tuota parittelua, jota etenkin tytöt harrastavat. eli ollaan kaikki aika vaan bestiksen kanssa, siihen tietty kelpaa joku onneton uhri vara-kaveriksi, joka kelpaa seuraan aina kun se bestis on poissa, mutta kun bestis saapuu, heitetään se onneton varakaveri kun nallikalliolle !

Vierailija
15/35 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten järjestetään kaverisynttäreitä, kun lapsilla alkaa olla vaikka tarhakavereita. Sinne siis kutsutaan LAPSEN KAVERIT, eikä äidin tai isän kavereiden lapsia.

En ainakaan itse kutsuisi lapseni synttäreille kavereideni lapsia, jos nämä eivät olisi myös oman lapseni kavereita (yksi tällainen tapaus on vasta tullut eteen, kun työkaverini lapsi oli aikanaan oman lapseni tarhakaveri).

Vierailija
16/35 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kumpikin lapsi on saanut ekan kutsunsa vasta n. 4-5-vuotiaana.

Vierailija
17/35 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 lasta on ihan liioittelua. Varmasti heille jäi tunne, että vain lahjoja halusitte paljon!

Koska kutsussa oli nimenomaan kohta että ei tarvitse tuoda lahjoja, paras lahja on tulla paikan päälle...Silti muutama toki toi lahjan. Ja mikä tässä nyt on ongelma? Minähän olisin itse valmis ostamaan vaikka noille 20 mukulalle lahjat jos meidät kutsuttaisiin vastavuoroisesti kylään.

Ja kyllä mun 1 vuotias oli aivan onnesta soikeana kun oli paljon lapsikavereita kylässä, voisin kuvitella että nyt 3 vuotiaana se olisi hänelle vielä hauskempaa.

Ei kai tässä auta kuin odottaa pari vuotta, mutta kyllä harmittaa. Erityisesti harmittaa se, että juhlissani kahden lapsen vanhemmat ja lapset tutustuivat keskenään, ja HE ovat kutsuneet toistensa lapset juhliinsa. :/ Ja heillä on just samanikäiset lapset kuin minullakin.

Vierailija
18/35 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotis synttäreille vain mummot ja papat, sekä heidän kanssaan vielä asuvat sisaruksemme, ja lapsen kummit.

Vierailija
19/35 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekat kaverisynttärit on pidetty 5-vuotiaana, moni vasta 6- tai 7-vuotiaana. Pienempänä juhlittiin joskus naapurin perheiden kanssa lasten synttäreitä. Silloin ne synttärit olivat kyllä vaan tekosyy nähdä vanhempia kahvikupin äärellä.

Vierailija
20/35 |
19.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttavapiirissä ainakin tuonna 3-4 -vuotiaaksi synttäreitä on vietetty vaan perheen, isovanhempien ja kummien kanssa. Ei sinne ole tarkoitus kutsua ketään kavereita lapsineen. Muistaakseni esikoisella oli ekat kunnon kaverisynttärit 5-vuotissynttäreinä. Pääsääntöisesti nuo aloitetaan sitten, kun lapset voi jättää sinne synttäreille ja ei tarvi vanhempien olla mukana. 4-vuotiaat on siinä rajoilla, voiko niitä vieraaseen paikkaan jättää tuosta vaan hoidettavaksi.