Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka laitatte alaikäisistä lapsistanne kuvia Facebookkiin

Vierailija
18.04.2012 |

Oletteko koskaan tulleet ajatelleeksi, että kun ne kuvat sinne kerran on laittanut, ei niitä enää saa pois. Kuka tahansa voi ne omalle koneelleen kopioida, ja käyttää niitä ties mihin tarkoituksiin.

Erityisesti minua ottavat päähän ihmiset, jotka laittavat kuvia pienistä lapsistaan kylvyssä/muuten vain ilman vaatteita. Ette kai laittaisi kuvaa kenestäkään aikuisesta tutustanne/perheenjäsenestänne alasti ja ilman lupaa?? Kai ymmärrätte, että netissä liikkuu pedofiileja, jotka kopioivat tällaisia kuvia koneelleen. Facebook-tileille on erittäin helppo murtautua.

Kun lapsi on tarpeeksi vanha itse laittamaan kuviaan nettiin, tai ilmaisemaan suostumuksensa niiden laittamiseen, silloin asia on eri. Mieleni tekisi tehdä ls-ilmoitus muutamasta Facebook-kaveristani, jotka jatkuvasti latailevat kuvia pienistä vauvoistaan kylvyssä, tai muuten vain esim. vastasyntyneistä. Eikö vauvoilla ole mitään yksityisyyden suojaa??

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laittaminen feissariin on törkeää ja todella sinisilmäistä. En laittaisi edes omaa kuvaani nettiin, millä oikeudella siis laittaisin sinne lapseni?

Vierailija
2/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan täysissä päivävaatteissa istumassa kotona tai leikkimässä pihalla kukkien keskellä. Olen kyllä tietoinen, ettei kuvia saa verkosta käytännössä pois, mutta se ei ole tuntunut huolestuttavalta. Leikkiviä lapsia vain.

Heidän kuviaan on näkynyt myös TV:ssä ja lehdissä, että peruuttamatonta on sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kauhuissani samasta asiasta. Eikö vanhempia todellakaan pelota, että kuvat joutuu pedofiilien käsiin? Ja muutenkin, kaikki mitä facebookiin laitat on siitä eteenpäin facebookin omaisuutta.

Vierailija
4/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten?!

Vierailija
5/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä hemmettiä te pelkäätte siinä ,että kuvia on netissä?

No alaston kuvia en minäkään laita,mutta muuten lapsista kyllä.

Ja vaikka fb.tilille olisi kuinka helppo murtatuta,niin en jaksa uskoa, että kovin moni sitä sattuisi juuri minun tilillenin tekemään.

Lapseni eivät myöskään kadull akulje pussit päässä!

Kenenkä te luulette/ajattelette niitä tavallisia lasten kuvia sieltä käyttävänja mihin tarkoitukseen?

Vierailija
6/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä jengiä! :D Teidän kersojen kuvat ei kiinnosta ketään.

Vierailija
7/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. Vaikka lapset olisivatkin vain "päivävaatteissa leikkimässä", on kuvien uploadaaminen joka tapauksessa tehty ilman heidän lupaansa. Se riittää perusteluksi niiden laittamatta jättämiselle.

Sitäpaitsi, mikä niiden laittamisessa on niin helvetin tärkeää, ettei niitä voi vaan yksinkertaisesti jättää laittamatta? Esittämisen halu, vai mikä? Kuvia voi laittaa vaikka s-postilla, jos sitä jälkikasvua haluaa jollekin esitellä. Vituttaa nämä nykyajan täydelliset äidit, jotka eivät edes tajua mitä yksityisyyden suoja tarkoittaa...

Vierailija
8/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kaveri on tägännyt minut hänen lastensa kuviin, jotka tosiaan ovat kylvyssä. Täytyypä käydä poistamassa tägäys, ettei kuvat näy ainakaan minun seinälläni.

Vierailija
9/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni eivät myöskään kadulla kulje pussit päässä!

Kenenkä te luulette/ajattelette niitä tavallisia lasten kuvia sieltä käyttävänja mihin tarkoitukseen?

Te meuhkaajat, kai tajuatte, että ne pervot ja pedofiilit voivat kuvata lapsianne vaikka salaa kadulla! :O

Vierailija
10/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrä yksityisyyden suojasta mitään. Ei siinä tosiaan ole ongelmana mikään pervojen pelko. Ihan eri mittakaavan juttu. Mä en halua nettiin materiaalia, johon mulla ei ole oikeuksia. On lukemattomia asiaoita, miten voi aiheutua ikävyyksiä, jos netissä on kuva yhdistettynä nimeen. Olisin tosi vihainen vanhemmilleni, jos olisivat tunkeneet netin täyteen kuviani, mutta onneksi vanhempani eivät ole sellaisia esittelijäpellejä. Tietosuojaihmiset nauravat teille.

Vierailija
11/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja veikkaan että sitten kun se lapsi saa itse laittaa niitä kuvia ne ei olekaan ihan kilttiä kamaa. Voi vaikka käyä kattomassa irc galleriassa, veikkaan että siellä ne pedot viihtyy paremmin.

Omasta lapsestani minulla ihan arkisia kuvia täydet vaatteet päällä.

Vierailija
12/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä tuhat kertaa pienempänä yksityisyydensuojan loukkauksena kuin vaikka Blogeja, joita netti on pullollaan ja lapset siellä keekoilevat äidin ostamissa Ganteissa rappukäytävässä poseeraamassa ja lapsista OIKEASTI kerrotaan henkilökohtaisia asioita.

Jotkut FB:n lomakuvat on aika pieni juttu sen rinnalla, niiden kaivamiseksi sentään täytyy nähdä vaivaa... Mä annan esim. luvan kuvata lapsia päiväkodissa ja koulussa ja lapsistani on kuvia myös koulun nettisivuilla ja päiväkodin nettisivuilla (salasanan takana = ihan sama asia kuin FB). lapseni on myös esiintynyt sanomalehdessä harrastuksensa vuoksi, hui kauhistus, voimistelupuvussa nimen kera.

Vierailija
13/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja turvataan lapsille yksityisyyden suoja, kunnes he ovat täysikäisiä.

Vierailija
14/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kalikka kalahtaa näihin "älkää viittikö ylireagoida" -av-mammoihin. Vaikka ette täällä pystykään myöntämään että kuvat on laitettu harkitsematta ja vastoin yksityisyysssuojaa, niin poistakaa ne nyt edes vaivihkaa sieltä netistä asap.

Vierailija
15/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun teet ls-ilmoitusta siitä että kaverilla on facessa kuva lapsestaan kylvysssä.

Pääsisit varmaan sossuvirkalijoiden top kymppi tolloimat ilmoitukset listalle.

Katsopas tänään telkkarista dokumentti Painajainen perheessa (tv2, 22.10). Sun kaltaiset ihmiset saa aikaan melkoista tuhoa ja pahimmillaan pilaa pienten lasten elämän hysteerisyydessään.

Vierailija
16/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitähän on harkittu ja mietitty todellakin

kalikka kalahtaa näihin "älkää viittikö ylireagoida" -av-mammoihin. Vaikka ette täällä pystykään myöntämään että kuvat on laitettu harkitsematta ja vastoin yksityisyysssuojaa, niin poistakaa ne nyt edes vaivihkaa sieltä netistä asap.

Vierailija
17/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alastonkuvat kai ovat eri juttu, mutta ei tavallisissa lomakuvissa tai hassuttelukuvissa mitään pahaa ole. Facebook on hyvä keino levittää kuvia sukulaisille ja ystäville. Lasten kuvia on niin paljon nykyisin saatavilla, että miksi joku näkisi vaivan murtautua jonkun fb-tilille?

Vierailija
18/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pihasaunassa, (kriittiset kohdat on peitetty) ei tämä vielä mitään,toisella on facebookissa juuri synnytyksen jälkeen otettuja, lapsenpihkassa ja veressä olevan vastasyntyneensä kuvia. ihan omassa kansiossa..

Vierailija
19/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitä vaan vituttaa kun fb-kavereillanne on kauniimmat lapset kuin teillä!

Vierailija
20/39 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvia on netti ja postimyyntikuvastot, vauvalehdet yms. pullollaan, tuskin on kellään syytä murtautua mun faceeni niitä hakemaan. Ja helppoa se on kuvata tuolla uimarannoilla, joissa teidän lapsenne nakuilevat ihmispaljoudessa kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi