Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra-asunnosta vuokralaisen oikeuksista

Vierailija
18.04.2012 |

Onko totta että jos vuokrakämpässä hirveän näköinen kylppäri että sitä ei saa rempata koska taloyhtiö remppaa kaikki samaan malliin ettei itse saa tehdä sille mitään. Tapetit saa kuitenkin vaihtaa vuokranantajan laskuun.

Sitten kuuluuko vuokra-asunnossa olla sälekaihtimet tai rullaverho ja jos ei ole niin saako sitä vaatia että esim ostaa rullaverhon ja vuokranantaja maksaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta että jos vuokrakämpässä hirveän näköinen kylppäri että sitä ei saa rempata koska taloyhtiö remppaa kaikki samaan malliin ettei itse saa tehdä sille mitään. Tapetit saa kuitenkin vaihtaa vuokranantajan laskuun.

Sitten kuuluuko vuokra-asunnossa olla sälekaihtimet tai rullaverho ja jos ei ole niin saako sitä vaatia että esim ostaa rullaverhon ja vuokranantaja maksaa.

jos itse haluut laitaa verhot niin vuokran antaja ei tarvi maksaa jos ei haluu tiihän itse kun olen kokenut sen vaika itse olen alla ja laitoin itseleni kun myyn sälkäreitä ja asenan jos on tarveta niin ota yhteytä niin tulen mitaa jani-h-@hotmail.com

Vierailija
2/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rullaverhoja tai sälekaihtimia ei tarvi olla eikä niitä voi vaatia. Ne ei ole mitään välttämättömyyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai laittaa ikkunoihin sälekaihtimia/rullaverhoja tuosta vaan. Sälekaihtimien laittamiseenkin pitää olla lupa ja yleensä ne on myös jätettävä paikalleen, jos ne siihen laittaa. Vuokranantajat eivät myöskään osallistu kustannuksiin. Kylppäriremonttiin toki, mutta tuskin katsovat sen aiheelliseksi pelkän rumuuden vuoksi. On kiireellisempiäkin menoja.

Vierailija
4/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyväksyttää taloyhtiöllä ja taloyhtiön ehdoilla. tapetit saa vaihtaa jos vuokranantaja sen hyväksyy.

tapetttien maksamisesta on sovittava, ei se ole automaattisesti vuokranantaja, joka ne maksaa.

kiinteät (eikä muutkaan) verhot ei kuulu vuokrasopimukseen, jos niitä ei sopimuksessa ole mainittu, tai niitä siellä jo valmiiksi ole. välttämättä sä et saa kiinteästi asentaa edes itse maksamiasi (rulla-tai säle)verhoja, jos siitä ei erikseen sovita

Vierailija
5/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitää kuitenkin jättää paikoilleen pois muutettaessa, jos jälkiä ei pystytä korjaamaan piiloon.

Vierailija
6/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietty vuokranantajan. Voit laittaa vaikka 10 000 e kylppäriin, mutta vuokranantajan ei tarvitse korvata siitä euroakaan. Ja kun se taloyhtiön remppa tulee, kaikki maksamasi puretaan pois eikä euroakaan korvauksia tule.

kannattaako?

Vierailija
7/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rullaverhojen ja sälekaihtimien asennuksen ja kieltää jopa taulujen naulaamisen seinään.

Eikä tarvitse osallistua mihinkään tapiseerauksiin, jos ei halua.

Ja jos haluaa pintarempata asuntoa, niin kaikkeen on pyydettävä vuokranantajan lupa.

Vierailija
8/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin aurinko paistaa paahtavasti huoneeseen, ja jos on suht kallis vuokra luulisi että siihen hintaan sentään saisi rullaverhon tai kaihtimet.

Vierailija
9/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ihme ettei rullaverho välttämättömyys Kuitenkin aurinko paistaa paahtavasti huoneeseen, ja jos on suht kallis vuokra luulisi että siihen hintaan sentään saisi rullaverhon tai kaihtimet.

siihen voi ripustaa verhot, jotka vedetään ikkunan eteen

Vierailija
10/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo verhoista kuullu?

Vierailija
11/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ihme jos aikuinen (?) ihminen ei saa suutaan auki ja perustele fiksusti rullaverhon tarvetta vuokranantajalle.

Itse tosin maksoin ne viime asuntoon itse. 60 eur ei ollut iso sijoitus asumismukavuudesta vaikka sinne ne jäikin muuttaessani pois.

Vierailija
12/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ei saa tehdä kylppäriremppaa,selittäen ettei ei itsekään ole sitä vuokranantajana rempannut. Ei saa rempata selityksellä pystyy sitten luistamaan siitä vuokrakämpän kunto huono suhteessa suht kallis vuokra... muuten suht siisti vuokrakämppä muuten mutta ihan h-i-r-v-e-ä kylppäri...

Vierailija
13/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ketä ihan oikeesti kiinnostaa, miltä kylppäri näyttää? Mitä väliä sillä on vuokra-asunnossa?

Vierailija
14/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vuokralainen voi omalla kustannuksellaan asentaa asunnon ikkunoihin sälekaihtimet ilman vuokranantajan lupaa. Mikäli sälekaihtimien asennus vaikuttaa rakennuksen ergiatehokkuuteen, tarvitaan asentamiseen kuitenkin vuokranantajan lupa. Sälekaihtimet on vuokrasuhteen päättyessä jätettävä paikoilleen, eikä vuokranantajalla ole velvollisuutta maksaa vuokralaiselle hyvitystä tai korvausta sälekaihtimien asennuskuluista.

Mikäli vuokralainen kuitenkin haluaa ottaa sälekaihtimet mukaansa, on asentamisesta aiheutuneet jäljet korjattava ja ikkunanpuitteet saatettava asennusta edeltävään kuntoon. Mikäli vuokralainen ei näin tee, ei jälkiä voida pitää tavanomaisena kulumisena, vaan ne kuuluvat vuokralaisen korvattaviksi."

Lähde:

http://www.vuokralaiset.fi/data/liitteet/93722=tavanomainen_kuluminen_o…

Vierailija
15/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vuokranantaja valehtele. Ei sillä ole velvollisuutta tehdä kylppäriremppaa, ellei siellä ole hometta tms.

Vierailija
16/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle yhtään mitään, vaan hän voi halutessaan kieltää.

Eli ei vuokranantaja sinulle mitään valehtele.

Monissa taloyhtiöissä on muuten määrätty mikä liike saa tehdä kylppärirempan. Ainakin remppaaja pitää hyväksyttää taloyhtiöllä ja vuokranantajalla.

Kylppäriremppa tarvitsee nykyään myös rakennusluvan ja sitä et toisen omistamaan asuntoon edes voi hankkia. Sitä voi hakea vain omistaja.

Vierailija
17/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis anteeksi jos ymmärrän ap:n kysymyksen väärin tuosta valehtelusta mutta tietenkään vuokralainen ei saa rempata kylppäriä jos vuokranantaja ei halua että siihen kosketaan.

Vierailija
18/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

wannabe-isännöitsijä Ei vuokranantaja valehtele. Ei sillä ole velvollisuutta tehdä kylppäriremppaa, ellei siellä ole hometta tms.

Vierailija
19/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitens, kai siellä oli sohva valmiina? Jos ei, vaadi vuokranantajalta tai isännöitsijältä. Ja jos sun jääkaappi tyhjenee, se on varmaankin vuokranantajan homma käydä täyttämässä.

Vierailija
20/24 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siännöitsijällä ole vatuuksia tuollaisiin päätöksiin, vaan taloyhtiöllä.

wannabe-isännöitsijä Ei vuokranantaja valehtele. Ei sillä ole velvollisuutta tehdä kylppäriremppaa, ellei siellä ole hometta tms.

*korjaa*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan