Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teinien vanhemmat, rakastatteko lastanne yhtä paljon nyt kuin silloin

Vierailija
18.04.2012 |

kun hän oli pieni suloinen vauva tai touhukas ja hellyyttävä taapero tai reipas ja iloinen leikki-ikäinen?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihanaa kun toinen poika on vielä lapsi, sellainen pyöreäposkinen söpöliini, jota kohtaan tuntee ihanaa äidinrakkaushellyyttä. Teiniä kohtaan tunteet on joksus ristiriitaisemmat, teinin persoona ärsyttää joskus ja se ihana söpöys on muuttumassa - toivottavasti - komeudeksi ja aikuisuudeksi.

Mutta ei se tarkoita että rakastan vähemmän. Ehkä eri tavalla, ja niin sen pitää ollakin, koska jossain vaiheessa lapsesta on päästettävä irti. Lapsi itsenäistyy ja muuttaa pois, ja niin sen pitää olla. Pientä lastaan ei äiti antaisi pois millään, mutta sen aikuistuneen tavaroita jopa auttaa kantamaan...

Vierailija
22/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on eri asia kuin huolehtiminen ja paapominen, jossain vaiheessa pitää lapselle antaa tilaa omalle elämälle. Monesti tekisi mieli kommentoida poismuuttaneen lapsen asioita, mutta aikuinen tekee itse omat ratkaisunsa. Autan, jos pyydetään, mutta en jakele neuvoja miten sattuu.

Meillä kävi kyllä mahdottoman hyvä onni, että saimme juuri nämä lapset. Olen usein lapsilleni sanonutkin, että on ollut upeaa olla juuri heidän äitinsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella ylpeä upeista teineistäni, joista on kasvanut kelpo kansalaisia! Pieniä murheita tietysti on, mutta elän toivossa että niistäkin selvitään.

Vierailija
24/28 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 13, 15 ja 17-vuotiaat pojat ja ne on IHANIA!!! Paljon ihanampia nyt kuin pieninä. Nythän sitä just saa nauttia niistä "kasvatuksen hedelmistä" ;D

Vierailija
25/28 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälläkin.

Vierailija
26/28 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jes!! Peesi tälle. Mun pojat on nyt teininä paljon helpompia kuin silloin vauvana tai taaperona.

En kaipaa yhtään niitä koliikkeja, valvottuja öitä tai uhmakiukkukohtauksia. Aivan ihanaa olla teinien äiti :)

Vierailija
27/28 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisena päivänä meinaa hermot mennä totaalisesti ja sitten toisena päivänä on NIIN ihana 17v, poika kyseessä.

Vierailija
28/28 |
03.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana näky Prismassa. Äiti ja teini-ikäinen tytär kaupassa, kävelivät ja yhtäkkiä äiti kietoi käden tytön kaulalle ja antoi pusun poskelle!

Katsoin sitä ja samalla omia lapsiani ja ajattelin, että täytyy muistaa tuo lämmin asenne omia teinejä kohtaan sitten joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi