Vielä sukunimistä: Miksi teillä on yhteisenä sukunimenä nimenomaan miehen sukunimi?
Kommentit (151)
haluta tietää tai ottaa asioista selvää, se on taustalla
ajatus on sama kuin kasvissyönti vs. sekaruoka tai tuloerojen poistaminen/kasvatus:todellinen valinnanvapaus ja vaikuttaminen alkaa vasta kun asioista on otettu selvää, luettu hankittu tietoa, ei mutua
harvassa on myös naiset joiden äidit on kannustaneet ajattelemaan itse, vielä harvemmassa sellaiset miehetmutta hyvin toimii: epäkohtiin ei päästä puuttumaan ja voidaan rauhassa keskittyä suunsoittoon kun on usutettu potentiaaliset liittolaiset toisiaan vastaan:D
potentiaaliset liittolaiset? Tasa-arvoinen nimilaki on jo olemassa. Olisiko mun pitänyt pitää tyttönimeni, jotta olisin ollut liittolainen? Kenen? Missä asiassa? Jos haluatte liittolaisia, älkää hyökätkö toisinajattelevia naisia vastaan ja kuvitelko olevanne heidän yläpuolellaan. Johan se on sata kertaa sanottu. Pitäisiköhän teidän hankkia oikeita ongelmia itsellenne, sellaisia jotka koskettavat teitä? Jättäisitte naapurit tekemään omat päätöksensä niistä syistä, jotka heitä kiinnostavat.
Sä et ole naimisissa, mutta todennäköisesti pitäisit sukunimesi, koska se on harvinainen. Tasa-arvon vuoksi puolustat oikeutta, joka on olemassa ja ei ole mitenkään uhattuna. Katsot tilastoista, että naiset valitsevat väärin ja toivoisit, että valitsisivat useammin toisin, koska se olisi rohkeutta. Voi da. Mä olen sanaton.
Tää taitaakin olla naimattomien ihmisten pätemistä :)
Sä et ole naimisissa, mutta todennäköisesti pitäisit sukunimesi, koska se on harvinainen. Tasa-arvon vuoksi puolustat oikeutta, joka on olemassa ja ei ole mitenkään uhattuna. Katsot tilastoista, että naiset valitsevat väärin ja toivoisit, että valitsisivat useammin toisin, koska se olisi rohkeutta. Voi da. Mä olen sanaton.
Puolustaisin oikeuttani, koska HALUAN käyttää oikeuttani. Tietenkin. :) En vain siksi, koska se on olemassa. Voi että, en sano, että naiset ovat valinneet väärin ja tämä olisi perusteeni päätökselle! Monet naiset eivät vain edes harkitse muita vaihtoehtoja, kuin miehen nimi, vaikka kuinka pitäisivät omastaan jne. :)
Toisella kerralla naimisiin mennessäni halusin nimenomaan miehen nimen. Mies on perheen pää ja minä olen hänen vaimonsa. Tuntui oikealta ottaa miehen nimi ja olen edelleenkin miehen fani ja hänestä ylpeä.
Erittäin mielenkiintoinen argumentti ;) Valisetko vähän, että miten naimattomuus liittyy tähän? Kertokaapa vielä, ettei tällainen pirttihirmu edes PÄÄSE naimisiin ;DD
Toisella kerralla naimisiin mennessäni halusin nimenomaan miehen nimen. Mies on perheen pää ja minä olen hänen vaimonsa. Tuntui oikealta ottaa miehen nimi ja olen edelleenkin miehen fani ja hänestä ylpeä.
Sellainen sovinisti taas
Erittäin mielenkiintoinen argumentti ;) Valisetko vähän, että miten naimattomuus liittyy tähän? Kertokaapa vielä, ettei tällainen pirttihirmu edes PÄÄSE naimisiin ;DD
vähättelee naimisissa olevien ratkaisuja yms. :)
Että kyllä, liittyyhän sekin. Naimaton ihminen kuvittelee tietävänsä, miten surkeita syitä muilla naisilla on :) Onhan se vähän hauskaa :D
Voihan se olla, ettei mies jaksaisi edes katsoa naista, joka haluaa sen viimeisen sanan aina :)
Tai naista, joka on aina oikeassa ja muut ovat tyhmiä :) Ja muilla ei ole aivoja :)
vähättelee naimisissa olevien ratkaisuja yms. :)
Että kyllä, liittyyhän sekin. Naimaton ihminen kuvittelee tietävänsä, miten surkeita syitä muilla naisilla on :) Onhan se vähän hauskaa :DVoihan se olla, ettei mies jaksaisi edes katsoa naista, joka haluaa sen viimeisen sanan aina :)
Tai naista, joka on aina oikeassa ja muut ovat tyhmiä :) Ja muilla ei ole aivoja :)
Heh, mutta minähän ihailen monia naimisissa olevien ratkaisuja :) Esimerkiksi ihailen valtavasti jos mies on ollut niin edistyksellinen, että on ottanut naisen sukunimen! Mielestäni se on tosi upeaa ja arvostettavaa! Enkä ole aina oikeassa ja tunnen monia todella fiksuja ihmisiä, joten se siitä muiden tyhmyydestä. :)
kuten sinä omasi isältäsi. Aika sairas perhe teillä, kun appi on sinulle noin merkityksekäs.
voi huhhuh mikä ihme sairas mielikuvitus sulla on. Koita päästä yli tuosta pakkomielteestäs.
Ei tuo sinun syysi ole sen kummoisempi kuin muidenkaan. Samanlaista sananhelinää :)
Itseasiassa kyllä sinä pidät näitä naisia tyhminä. Sinun mielestäsi he eivät osaa tehdä itse valintoja, eivätkä ajattele omilla aivoillaan.
Oletko koskaan ajatellut, että he voisivat ihan oikeasti olla tyytyväisiä valintaansa? Eivätkä koe, että heitä alistettaisiin tms?
Kyllä minä itseasiassa pidän sinuakin ympäristön ajamana. Teet sen ns. tasa-arvon nimissä.
Et siis ajattele sen enempää omilla aivoillasi edelleenkään :) Ainakaan juttujesi perusteella :)