Missäs lauluissa on miesten nimiä?
Naisennimilaulujahan on koottu tänne:
http://www.hypermedia.fi/VYS/laulut-1.html
http://www.hypermedia.fi/VYS/laulut-2.html
Mutta mites miehet?
Veikko Nieminen
Jyrki Boy
Andre
Teuvo, maanteiden kuningas
Missä se Väinö on?
Pasi Virtanen
Kommentit (55)
Mikan faijan bmw
Puistossa (Pete, Petri Ruusunen)
Mutta hirveen vähän näissä on sellaisia tavallisia nimiä, ja ihan vaan etunimiä, jotka passaisivat tuollaisiksi ”serenadityyppisiksi nimikkolauluiksi", kuten nuo naisennimilaulut useat ovat.
ap
Lauri Tähkä & Elonkerjuu: "Raha ei lopu eikä ruma muhun tartu, lauleli Luomansuun Antti..."
Mikan faijan bmw
Puistossa (Pete, Petri Ruusunen)Mutta hirveen vähän näissä on sellaisia tavallisia nimiä, ja ihan vaan etunimiä, jotka passaisivat tuollaisiksi ”serenadityyppisiksi nimikkolauluiksi", kuten nuo naisennimilaulut useat ovat.
ap
Eiköhän aika monenlaisia miesten nimilaulujakin löydy. Ne esittäjät, joita tänne on siteerattu ei vaan kirjoita niin paljoa serenadityyppisiä sanoituksia. Naisen nimet edellä mainituilla on sanoituksiltaan hyvin saman tyyppisissä kappaleissa. Mieti vaikka tuon Juicen Marilyn, Sleeppareiden laulut ylipäätään tai Lapparit.
Eiköhän miesten nimiä löydy vähän eri artisteilta, kun joku vaan jaksaa tai ehtii kirjoittaa tänne lauluja mitä muistaa. Naisartisteilta voisi löytyä... Kuustosellakin on oikea tyyli, mutta taitaa naisen nimet korostua.
Oi Joosef, Joosef...
Musta Rudolf.
Olavi Uolevi.
Eikka ja Eino.
Valentino.
Löytyy niitä, kun tarpeeksi kauan ja vanhojakin muistelee. Takavuosien julkkiksista muistaakseni urheilijoita, ainakin Paavo Nurmi.
Viipurin Vihtori takkinsa naulaan nakkaa, ja kuningas Eerik soitteli jotain.
Uskovaisten lauluissa ja virsissa kai mainitaan muitakin miehiä kuin Jeesus.
Eikös tuossa laukussa ole miehen nimi?
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/82/e6/8e/82e68e7218e24ad29a56728ccb4b03a7.jpg
Ainakin siinä lukee man.
Sehnsucht nach Florenz (Ricardo)
Jaakosta mä miehen saan
Daniel
Jimmy Jimmy
Hermanni ja Miina
Akselin ja Elinan häävalssi
Vähän rankempaa vanhaa tanssimusiikkia, olkaa hyvä:
Onnellinen August
Gabriel - Veikko Lavi
Soita Humu-Pekka, Georg Malmstén ja Odeon-orkesteri & Dallapé 5.8.1936
Oon nelivuotias, oppimaan innokas, sain nimen hauskimman KAAPO. On paljon tehtävää, uutta ja tärkeää, puuhailee touhuissaan KAAPO. Maailma muuttuu, niin minäkin. Oppaiksi vanhemmat värväsin. Vaikea varttua, itkua parkua. Muista myös iloita KAAPO. KAAPO, KAAPO, oon KAAPO. Hei vain.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 17:30"]Sehnsucht nach Florenz (Ricardo)
Jaakosta mä miehen saan
Daniel
Jimmy Jimmy
Hermanni ja Miina
[/quote]
Jatkan vielä listaani;
Der Kommissar (Joe)
Tom Dooley
Tommy tycker om mig
Oi Jorma, Jorma ...oi Jorma Jorma...lupaaaasit ollaaa munn oomaani.
No joo, on kai niitä.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 17:30"]Sehnsucht nach Florenz (Ricardo)
Jaakosta mä miehen saan
Daniel
Jimmy Jimmy
Hermanni ja Miina
[/quote]
Jatkan vielä listaani;
Der Kommissar (Joe)
Tom Dooley
Tommy tycker om mig
[/quote]
Vieläkin jatkan :)
Juliet ja Joonatan
Manuel Goodbye
ja Der Kommissarista unohtui mainita Jack
Hieno ja tunteellinen biisi on myös Jenni Vartiaisen "Nettiin": "...joku ILPO mua katselee ja itseään koskettelee...". Siinä on sanomaa.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 17:58"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="12.05.2015 klo 17:30"]Sehnsucht nach Florenz (Ricardo)
Jaakosta mä miehen saan
Daniel
Jimmy Jimmy
Hermanni ja Miina
[/quote]
Jatkan vielä listaani;
Der Kommissar (Joe)
Tom Dooley
Tommy tycker om mig
[/quote]
Vieläkin jatkan :)
Juliet ja Joonatan
Manuel Goodbye
ja Der Kommissarista unohtui mainita Jack
[/quote]
Sorry, en voi lopettaa :)
Pigalle (Kala-Kalle)
Duran duran (Simon)
Paperitähdet - Olavi Virta, Tauno Palo, Vesku Loiri, Ville-Veikko, Spede,
Elämässä pitää olla runkkua - Aatu, Tolonen
Midas - Midas
Ajan henki - Johannes Rakastaja, Kurt Waldheim, Uolevi Hius, Hemmo Paskiainen, Hassinen, Pelle, Peltonen Kari, Tervaharju Hannu, Yliaho Jari, Loueranta Ilkka, Pekkonen Eero, Leskinen Juhani, Toppari Timo, Tappola Matti
Ekumeeninen jenkka - Jeesus, Pietari, Pater Noster, Sebaot
Diogenes - Diogenes
Eesti - Charlie Watts, George Ots, Appelsiin (sukupuoli ei selviä laulusta)
Bluesia Pieksämäen asemalla - Mika Sundqvist, Pantse, Mike Monroe, Verdi, Brahms, Sibelius, Jukka Hauru, Appo, Marstio, Mr. Peter James, Pellonpää, Dave, Roosberg
Marilyn - kirjailija Arttu
Lauri Viidan muistomerkki - Lauri Viita
Einarin polkupyörä - Einari, Mäkis-Jaska
Juankoski here I come - Seppo, Timppa, Jamppa
Jyrki boy - Jyrki, Elvis