Heinäsirkkasten viikonloppuläjä!
Enpä huomannut vielä v-loppupinoa, joten pakko oli aloittaa ;)
Täällä ainakin on viikonloppu lähtenyt käyntiin aurinkoisena ja kirpeänä.
Olokin on itsellä parempi kun ulkona on kiva olla ja keittiön ikkunasta paistaa aurinko :) Harmi kun pitää mennä töihin.
Itsellä on nyt tasan 8 viikkoa kasassa!!! Jee... kaipa taas joku riskiaika ylitetty. Maha ehkä hieman pullottaa, mutta kyllä vielä farkut menee jalkaan vaikka hieman ahdistaakin jos pitää istua pidempään. Onneksi meillä on töissä löysät lökäpöksyt jotka ei varmasti purista.. päin vastoin putoavat helposti :D
Ninni rv 8+0
Kommentit (23)
lähti hiukan ajoissa...
täällä ihana luminen keli ja mieliala on huippu! viime yön nukuin eka kerran viikkoon kunnolla.kun en miettinyt et olenko raskaana vai mitä!
pojan kaa ollaan kaksin kotona ja mies remontoi uutta kotiamme. muutto edessä viikon päästä.eipä jaksais kyl alkaa pakkailee...
sit onkin jo pojan 1v synttärit joten koti pitää saada kuntoon.
odotan maanantaita et saisin soitettua neuvolaan ja varattua sinne ajan...
mites te muut.oletteko käyneet yksityisellä ultrassa ja millon? mä en tiiä täällä kaarinassa et mikä on systeemi kun ollaan vasta tänne muutettu.
nyt poika terrorisoi joten pitää mennä komentaa...
hyvvee viikonloppua kaikille :)
katjuska rv 5
Moikka! Olinkin tossa ke-la Tampereella anopin luona lasten kanssa ja luin juuri edelliset pinot!
Ihanaa, täällä on muitakin jotka ovat saaneet hyviä ultra uutisia! Itse kävin keskiviikkona ultraamassa ja kyllä siellä pieni möykky oli jolla pikku sydän löi vimmatusti. Päivät heitti vähän, pitkän kiertoni takia, eli uus l.a on 7.7.
Sain vielä uuden ilmaisen ajan perjantaille ultraan, kun takanani on yksi keskenmeno..Aika hyvää palvelua!
Nyt välipalaa laittamaan pikkusille!
maryanne rv 7+1
Pinoudunpa minäkin kun mies ja tyttö nukkuvat molemmat. Tarkoitus olisi tänään leipoa torttuja ja pipareita, miehen painostuksesta..:D Mikäpäs siinä, mullakin tekee mieli!
Samoin kuin Ninni-78,täälläkin farkkujen kanssa istuminen tekee jo tiukkaa. Viikkoja vasta 7+5 mutta aika hurjan pallo maha on, turvotusta tietysti ;) esikoiselta maha pullahti rv 14 eli tosi aikaisin silloinkin, kuulemma on aika eteenpäin kallistuva kehto minulla. JOhtuisiko siitä sitten,en tiedä ;)
Tänään on ensimmäinen päivä, kun ei ole tehnyt kovasti pahaa! Olen kuin uusi ihminen, ja tuntuu tosi hyvältä! Nyt siivoamaan ja leipomaan, iloista viikonloppua heinämammat!
Sandin rv 7+5
...noin ikään. Heinikset kuulostavat oikein pirteiltä tänään, kai tuo ihana pakkassää jotenkin villiinnyttää. Mieliala on kyllä ihan erilainen kuin siinä loputtomassa vesisateessa.
Täällä ei ihmeellisiä muutoksia olotilassa ole tapahtunut. Oireita ei edelleenkään juuri ole, rinnat ehkä aavistuksen arat. Toisaalta muistin nyt, että esikosta mulla oli rinnat älyn kipeät juuri ekan lääkärineuvolan aikaan, ja viikkola täytyi siis olla silloin jotain 10-12 kieppeillä? eikö? pitää penkoa esikon neuvolakortti esiin niin voin tarkistaa.
Joku kyseli (eilen?) että kenelle on kerrottu jo raskaudesta. Minä olen löpissyt muutamalle läheiselle kaverille, joille puhuisin keskenmenostakin. Ja yhdelle työkaverille oli pakko sanoa, kun ensi kesän meininkejä suunnitellaan jo. Pomolle ajattelin kertoa vasta tuossa vuodenvaihteessa, sitten kun on np-ultra käyty.
Vanhemmat taas...jaa-a. Luulisin, että jouluna käry käy, kun en viinilasiin koske. Mutta sitten on varhaisultrakin käyty, joten jos kerrottavaa on, varmaan kerrotaankin.
Vähän kyllä vieläkin huolettaa tämä oireettomuus, mutta...nyt en jaksa murehtia. Kolmen viikon päästä ultra, joten silloin se sitten selviää.
Nyt palaa pitsa uuniin. Mukavaa marraskuun iltaa, heinikset!
kuonokas
rv 5+6
Ekaa kertaa kirjoittelen Heiniksiin, niin, että hei vain kaikille!
Olen 37-vuotias kahden lapsen äiti satakunnasta. Poika on 12v ja tyttö 9v. Kovasti ollaan haaveiltu vielä iltatähdestä ja nyt olis sitten ainakin tärpännyt ja oikein kaksin kappalein.
Joku on täällä kysellyt himmeistä viivoista ja minä muuten testailin sellaisia vaikka kuinka monta, ovulaatio oli varmaankin vain paljon myöhemmin kuin luulin.
Kävin ultrassa ja lääkäri totes että, täällähän on kaksi pussia, mutta sykettä ei ainakaan vielä näkynyt. Sain uuden ajan 1.10 ultrattavaksi.
Omien laskujen mukaan mulla olis ollut rv6+6, mutta olishan siellä syke jo näkynyt, jos olisin niin pitkällä, vai muistaako vanha nyt väärin sykkeen näkymiset?
Mä ole niin onnellinenjakauhuissanijapeloissanijaonnellinen..
Muistelin, että oliko se sitruska jolla oli sama tilanne? Olis kiva kuulla mitä kuuluu,
Voi älytön, kun on NÄLKÄ koko ajan! Syötiin miehen äsken kans puoleksi perhepizza, mut tuntuu, että vielä menis jotain...
Eka ultra on taas päivän lähempänä! Jännittää melkosesti, että asusteleeko siellä ketään...!
Enempiä ei jaksa nyt kirjotella, pitää mennä lepäileen.
vaakku rv 5+5
Ja lauantai-ehtoota. Esikoinen on juuri viety nukkumaan ja kohta olis saunomisen vuoro.
Käytiin Jumbossa kääntymässä ja voi hitsi miten paljon siellä oli porukkaa. Parkkihalli aivan täynnä..joten ei siellä kyllä kauaa viihdytty.
Kuvottava olo jtakuu, ei onneksi ihan koko ajan..mutta suurimman osan päivästä. Tissit on tajuttoman arat ja sellaista. Kauheen pitkä aika odottaa sinne ultraan, joka on 1.12.
Huomenna pitäis kasata pikkuneidin sänky ja laittaa pinnasänky (toivottavasti vain heinäkuuhun asti) kellariin.
Mukavaa viikonlopunjatkoa kaikille!
-Tiziana rv 5+1
Upsis! Minäkin menen ultaan 1.12, en siis lokakuussa...
Heipä hei, taidan minäkin listautua mukaan tänne heinäsirkkojen viikonloppupinoon. Itselläni on vasta viides raskausviikko menossa, joten housut eivät vielä millään tavoin kiristä. Ainoat raskausoireet ovat jatkuva paleleminen, väsymys ja erittäin arat rinnat, jotka joudun kyllä tulevaisuudessa suojaamaan jotenkin lenkillä, etteivät ne vain palellu. Minulla on ultra vasta 12. joulukuuta. Itseasiassa se olisi ollut jo edellisellä viikolla, mutta ultra-aika ei sopinut kalenteriini aikaisemmin. Aika rauhallisin mielin tässä olen, luotan ja toivon niin valtavasti, että pienoikainen olisi kiinnittynyt oikeaan paikkaan. Olemme mieheni kanssa yrittäneet lasta kahdentoista kuukauden ajan ja siihen väliin on mahtunut paljon kyyneleitä, kun aiemmin ei ole tärpännyt. Nyt on kuitenkin sitten pieni esikoisen alku vatsassa ja kuten varmasti monilla ensikertalaisilla, niin minullakin ajatukset kulkevat pitkälti omien tuntemusten ja vatsan ympärillä, mikä on tosin mahdollista vain kotiolosuhteissa. Olen pyytänyt kärsivällisyyttä mieheltäni, että hän jaksaa kuunnella puheitani ja pohdintojani. Hän on aivan innoissaan ja onnessaan raskaudesta, sillä lasta on toivottu ja siitä on haaveiltu kaiken kaikkiaan vakavasti noin kahden vuoden ajan. Olen kertonut raskaudesta vain yhdelle hyvälle ystävälleni, joka tietää, kuinka kovasti ja kipeästi olemme lasta halunneet. Mieheni toivoi, ettemme kertoisi asiasta kenellekään, ennen kuin ihmiset itse huomaisivat asian. Minulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten ilmeisesti vatsan ei pitäisi lähiaikoinakaan pullistua ulospäin, jos ei sitten turvotusta ilmaannu. Oikein kaunista viikonloppua teille kaikille! Ulkoillaan ja reippaillaan ja koitetaan mahdollisteta väsymyksestä huolimattta pysyä virkeinä!
Äiti-lapsi jumppaan olisi mentävä,mutta olotila ei houkuttele ollenkaan.. Vähän on pientä kuvotusta ilmassa,mutta muuten olo on mitä parhain.
Ihanaa kuulla,että muillakin on vatsa turvonnut ja tullut näkyviin. Mulla työkaverit ja asiakkaat huomasivat jo viimeviikolla mun raskauden. Olen pitänyt löysiä vaatteita ja en ole mitenkään mainostanut asiaa.. Viimeksikin maha tuli tosi nopeasti esiin. Mä olen tosi lyhyt ja selkää ei ole nimeksikään,joten kaikki tulee heti eteen mitä tulee.Olen rvannut hulluna punttiksella,kun pelottaa että lihon samalla tavalla kuin viimeksi -22kg.Just niistä pääsin eroon,hirveällä treenaamisella ja ruokavaliota piti vahtia koko ajan. Mieluummin olisin niin että tulis pieni kumpu ja myöhemmin eikä sellainen jättimaha mitä viimeksi. Se oli ´NIIN tukala ja painoi selkää..
Ihanaa olla raskaana ja odottaa vauvaa,mutta tulipas taas nuo vähemmän mukavat muistot mieleen..:( Huijui..Häivyn popsimaan salaattia...
-sushiko-
Meitähän alkaakin olla jo aikamoinen joukko.
Olin eilen illalla " pikkujouluissa" . Ihan mukavasti meni ilta. Syötiin pizzaa ym, saunottiin, juteltiin ja lopulta lähdettiin karaokeen. Ihmeen hyvin sain syötyä, kun en hosunut. Ja tutut selkeästi tuntu ajattelevan, että oon muuten vaan kuskina. Itse asiassa illan emäntä toitottikin miehelleni: " Ens kerralla (9.12) vaimos EI SITTEN OO KUSKINA vaan löhtee meidän kans bilettämään. Se on kumminkin kohta taas raskaana."
No, onneks tuohon on vielä kolmisen viikkoa aikaa, niin ehtii miettiä, joko kertoo vai miten tekee. Sitä paitsi mä muutenkin istun mieluummin iltaa muuten vain enkä ryypiskele kummemmin.
Päivällä kyllä mietin, että mitähän illasta tulee, kun olevinaan niin mahassa kiersi ja vassassa piti hypätä.
Nyt kyllä painuisin mieluummin takaisin nukkumaan. Yöllä en meinannu millään saada unta ja sitten pienemmät lapset yski. Mutta ihan mukavan näköinen ilma on ulkona, että jospa siellä vähän virkistyis.
Kivaa pyhää kaikille!
T@hti rv6 tasan
Eipä tahdo jaksaa väsymykseltä ja työnteolta edes pinoutua. Vaikka kuinka nukkuis, niin aina vaan väsyttää. Eiköhän tämäkin aikanaan helpota.
Meillä elellänkin täällä jännittäviä aikoja siinä mielessä, että meille tulee huomenna talo tontille. Elikäs " rakennamme" tällaisen valmistalon ja pitkän odotuksen jälkeen talo viimein saapuu paikan päälle. Ennen joulua pitäisi päästä jo muuttamaan., joten kiirettä tulee olemaan. Tältä väsymykseltä vaan ei jaksais paljon pakkailua edes ajatella, mut eiköhän tästä piristytä.
Moni onkin jo käynyt ultrassa. Mä en ajatellut käydä muuta kuin siinä kunnan kustantamassa keskiraskaudun ultrassa. Muutaman viikon päästä jo pääsee kuulemaan sydänääniä, joten sitten voi varmistua että siellä oikeesti pieni ihminen massussa kasvaa.
Kuvostusta on edelleen päivittäin, mutt oksentaa ei ole tarvinnet sen yhden ainokaisen kerran jälkeen. Massussa vaihtelevia tuntemuksia. Jonain päivinä ei mitään, joinain taas kivistelee enemmänkin. Elikäs varsin hyvin täällä jaksellaan.
Kohta pitäisi lähteä ulos reippailemaan. Tännekin on vihdoin satanut pikkuisen lunta, joten maisema on hiukan valoisampi kuin menneinä viikkoina. Raikasta talvipäivää toivotellen,
mirulii 8+3
Hirveä flunssa iski:( Olo on kuin jyrän alle jääneellä, mutta onneksi tyttö hemmoitteli äitiään viikonlopun kunniaksi ja nukkui vartin yli kahdeksaan normaalin varttia vaille seitsemän sijasta:)
Lievää kuvotusta on jo muutamana päivänä ollut ja aamullakin ennen aamupalaa oli vähän hutera olo. Sieltä se tulee;) Itkukohtauksetkin ovat taas jo huvittavia. Alan välillä parkumaan ilman mitään syytä...
Muuten tähän päivään ei kuulukaan mitään ihmeellistä. Pitänee tilata pizzat kotiin, kun meillä on tapana pitää aina sunnuntaisin pizzapäivä. Ja illalla tuleekin taas Idolsit ja BB:n pudotus. Kukahan putoaa? Veikkauksia?
Jaja ja pikkarainen rv 5+6
Eli minäkin uusi tässä joukossa. Eli voisinpa esittäytyä. Eli olen 25 vuotias toisen lapsen odottaja. Asumme Jyväskylän maalaiskunnassa. Vielä ei ole oikestaan mitään muuta raskausteen viittaavaa huomattavissa paitsi puuttuvat menkat ja kaksi viivaa testissä :) Toivon tosiaan ettei pahaa oloa tulisikaan täälä kerralla. Esikoinen on 6,5kk tyttö. Mitäs muuta... Ultrista sun muista ei vielä mitään tietoa ajattelin neuvolaan soittaa vasta joulukuun alussa kun saisin silloin samalla esikoiselle varattua lääkärineuvolan. Nyt vain toivon että tämä uusi tulokas haluaa masussa pysyä vaikka vielä imetänkin, mutta kun en haluaisi vielä imetystä kokonaan lopettaa etenkin kun ymmärtääkseni kunnon näyttöä keskenmenon syyksi ei ole...
Ihanaa olla taas raskaana! (vaikka muistankin hyvin valitukseni tukalasta olosta viime keväänä...) Ja mikä parasta ei töihin menoa vielä pitkään aikaan!!! Saa hyvällä omalla tunnolla olla kotona lapsen -sten kanssa. Kohta pitäisi vauvauintiin ruveta lähtemään... Hyvää loppu viikonloppua teille muille mahan kasvattajille!
t.nefe (rv. 4+4)
Lukaisin just tuossa viikonlopun pinon ja ilokseni huomasin, että muilla on aivan samanlaisia oireita kuin minullakin. Esikoistani kun odottelen, on kaikki niin uutta ja outoa... ja pelottavaakin. Työkaverillani oli tuulimunaraskaus vko:lla 6, eli viime viikolla... ja tietenkin mulle iski heti paniikki... vaikka eihän se tarttuvaa ole :)
Kuvottava olo on nyt jo vähän väistynyt, kylkiä ja alavatsaa kyllä vihloo iltaisin, muuten oireita on ollut aika vähän. Yllätyksekseni olen ollut pirteämpi nyt mitä ennemmin! Ja minä kun luulin, että nyt ei tunnit vuorokaudessa riitä kun pitää nukkua niin valtavasti...
Ultraan on vielä tuskastuttavan pitkäaika, mutta toisaalta täällä kyllä ultrataan joka neuvolakäynnillä, joten ehkä jaksan odottaa siihen saakka!
Mukavaa viikonloppua!
T:Ansku 6+1
Pahoinvoinnin olen välttänyt nyt monena päivänä nukkumalla pidempään. Ylihuomenna sitten saakin tietää onko pahoinvointi vielä olemassa kun joudun menemään aamuvuoroon töihin.
Hauskaa että olemme saaneet yhden tuplamammankin joukkoon. Toivotaan ett' Möhöfantilla kaikki menisi hyvin ja päästäisiin jännäämään myös tuplaraskautta loppuun saakka.
Noh.. eipä tälläkertaa muuta löpistävää... kun vasta sängyssä makoilen. KOhta täytyy mennä tekemään kunnon aamupala ja lähteä töihin :)
Ninni rv 8+1
kahvia ja suklaata nautin esikon vedellessä päikkäreitä. tähän asti ei ole oikein makea maistunut, mutta äsken rupesi tekemään mieli. kaivoin kaapin pohjalta monen viikon takaisen suklaalevyn joka ei oo maistunut. ihme juttu, normaali olossa meikäläinen pystyy vetäämään vaikka levyllisen suklaata.
mites muilla kahvin juonti? mulla jäi aamukahvi pari viikko sitten pois kuvioista, mutta päivällä voin juoda. äsken meinasi ruveta päähän koskemaan niin kiireesti keitin kahvia.
alkuraskauden ultraan en oo menossa. vaikka täällä kun lukee muitten ultrakuulumisia niin tekisi mieli. meillä kunta järjestää np-ultran ja se on ennen joulua mulla.pitää vain toivoa et oikeassa paikassa ollaan ja sydän sykkii. viime raskaudessa sydänääniä kuunneltiin toka neuvola kerralla rv10 eli tuskin vielä keskiviikkona rupeavat neuvolassa kuuntemaan kun viikkoja vasta 8.
sassa 7+5
Hei!
Olipa taas mukava lukea kirjoituksianne ja kuulumisianne. Taustalla olen pääasiassa ollut, mutta nyt minultakin muutama rivi...
Meidän perheeseemme odotellaan siis neljättä pienokaista veljestrion jatkoksi. Isänpäivälahjaksi ilmestyi testiin plussa, mikä oli kovin riemullinen uutinen. Ihan muutamalle olen vauvastamme maininnut...kunhan tuolla neuvolassa reilun viikon päästä ensin sydämen syke kuuluu, tuntuu asia itsellekin konkreettisemmalta...
Minulla kun ei ole pahoinvointia laisinkaan, mikään ei tunnu etovalta, väsymyskään ei vaivaa. Pissalla ravaan ehkä entistä useammin. Välillä mietin, onko joku tosiaankin kyydissä, kun mitään pahointointia/väsymystä ei ole. Kaksi testiä on näyttänyt selvää plussaa ja kuukautisia ei kuulu, joten kai se on vaan uskottava... Aiemmista kolmesta olen kyllä voinut pahoin, joten nyt kummissani olen. Toki tässä vielä ehtii kokea alkuraskauden jutut, kun viikkoja on vasta 6 + jotain...
Sunnuntaita!
Hirviätä kiirettä on pitänyt oikeastaan koko viikon ja olen kyllä ehtinyt pläjiä lueskella, mutta kirjoittelu on jäänyt vähemmälle. Ei mitään erikoista vointi puolella. Kerran päivässä vähintään kutsuu pönttö ja väsymys on ajoittain val-ta-va. *huokaa*
Voi kun teillä on monella jo noi ultrat käytynä tai np-aikakin jo tiedossa. Mä odottelen sitä ensimmäistä neuvolaa (joka on viikon päästä :-) ), josta sitten terveydenhoitaja laittaa lähetteen Kättärille, josta sitten kutsuvat ultraan. Toivon mukaan ennen joulua!
Mahan turvotusta/pömpötystä/kasvua ilmassa myös täällä. Onneks mulla on edellisen jäljiltä isompia housuja, joten mahtuu hyvin niihin. Mua myös hirvittää vähän toi painon nousu. Niitä kiloja on sitten niin inhottava lähtee tiputtelemaan. Mutta minkäs teet kun makea maistuu...ja suolainen....
Oikein kirpakkata pakkaspäivää!!
Minni rv8+0
täällä pullottaa jo maha. varmaan johtuu siitä et en kerennyt treenata mahaa esikoisen jäljiltä kuntoon ja nyt se tietysti rupee helpommin kasvamaan. ei varmaan voi kauaa ulkopuolisilta piillotella. just eilen katsoin kuvaa jossa olin alusvaatteisillaan rv14 ja nyt on samanlainen pallo :(
kirpakka pakkaspäivä täälläkin. esikoisen kaa käytiin aamusta pihalla, hän opetteli ulkona kävelyä. hankalaahan se on vaikka 2kk on jo sisällä kävelty.
tänään ei oo ollu niin paha olo ku eilen. nukuin viime yön paremmin kun esikko herätti VAIN kaksi kertaa.
nyt herättiin päikkäreiltä, pitää lopettaa
sassa 7+4