Onko kenelläkään pettänyt Mirena-kierukka?
Nyt viidettä ja viimeistä vuotta mennään tällä kierukalla, pitäisi varata aika sen vaihdattamiseksi. Muutaman kerran on ollut "raskausoireita", mutta testit olleet negatiivisia joka kerta. Liekö vain niin suuri pelko että tulisi kolmas lapsi.. Onko kellään kokemusta sekä hormonikierukasta, että kuparista, kumpi parempi?
Hormonikierukkaan olen alkuvaikeuksien jälkeen ollut erittäin tyytyväinen, menkatkin hävinneet niin pieneksi että selviää pikkuhousunsuojilla parin kk:n välein - vrt. ennen sai vaihtaa tunnin välein ja vuoto 7 pv vähintään.
Kommentit (64)
Hei,
minulla on Mirena kierukka, joka on ollut noin vuoden käytössä. Olen varmaan ehtinyt tehdä seitsemän raskaustestiä vuodessa, koska panikoin samoista syistä kun moni muu. Testit ovat aina olleet negatiivisiä. Vaaleita viivoja en ole edes osannut tutkia raskaustesteissä..aina ollut yks tumma negatiivinen. Gynekologi laittoi kierukan kyllä tosi nätisti ja langat näkyy edeleen. Menkat ovatmitättömät, mutta silti välillä outoja kipuja alavatsassa kun menkat pitäisi olla (mutta huomattavasti pienemmät kivut kuin menkkojen kanssa).
Mulla kans rintojen aristelua ja tuntuvat tosi painavilta kun menkat pitäisi alkaa. Välillä oksettaa ja örkki olo ja huippaa. Seksihaluista en ole pitänyt kirjaa... ei tuo Mirena mitenkään negatiivisesti seksiin ole vaikuttanut. Mieskin on sanonut, että ihan sama hänelle onko minulla kierukka vai käytettäiskö kondomia, hyväksyy mut kumminkin sellaisenaan. Onhan se huolettomampaa harrastella juttuja kun on ehkäisy.
Toki se vauveli olis kiva joskus, mut mieskin sanoi, että ei vielä 5 vuoteen. ei mullakaan mi
ei kai tässä mikään kiire ole..ehhehe
Olkaa ihmiset selibaatissa niin ei tuu yllätysraskauksia. Seksin harrastaminen on muutenkin ihan yliarvostettua.
Miten tämän kanssa kävi, mulla täysin sama tapahtumien kulku ja vähän jännittää..
Hei onko normaalia että menkat loppu heti alkuun ? Mulla laitettiin hormoonikierukka vähän yli 2kk sitten. Laitoin jälkeen tuli menkat 7pv ja sen jälkeen ei yhtään mitään.
Ja joitain ihme oireita ollut viimeaikoina. Vatsan turvotus ajattelim johtuvan muista vatsa ongelmista. Hajuaisti on kans herkempi mutta en ollu kiinnittäny huomiota. Selkää vihloo aina välillä mikä on sukurasite. Ja oudoin on että nännit on todella arat, yleensä ei yhtään herkät.
Onko normalia? Vähän yli 60 päivää kierulan laitosta