Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään pettänyt Mirena-kierukka?

Vierailija
17.04.2012 |

Nyt viidettä ja viimeistä vuotta mennään tällä kierukalla, pitäisi varata aika sen vaihdattamiseksi. Muutaman kerran on ollut "raskausoireita", mutta testit olleet negatiivisia joka kerta. Liekö vain niin suuri pelko että tulisi kolmas lapsi.. Onko kellään kokemusta sekä hormonikierukasta, että kuparista, kumpi parempi?

Hormonikierukkaan olen alkuvaikeuksien jälkeen ollut erittäin tyytyväinen, menkatkin hävinneet niin pieneksi että selviää pikkuhousunsuojilla parin kk:n välein - vrt. ennen sai vaihtaa tunnin välein ja vuoto 7 pv vähintään.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sattu Mirenan laitto aivan sairaasti. Ei ollut vielä alkanut kuukautisia synnytyksen jäljiltä, imetys piti ne poissa, vaikka oli jo n. vuosi synnytyksen jälkeen, mul on aina imetys pitäny kuukautiset kauan pois. Mirenan laitossa teki mieli koko ajan sanoa lääkärille, etten kestä enää yhtään. Toki mulle laitettiin ehkäisyneuvolassa, normi tk lääkäri laitto, et varmaan ns. "oikea" Gynekologi voi osata homman paremmin, vähemmän satuttamatta..

Vierailija
42/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei sattunut yhtään! En edes huomannut, kun gynekologi sen laittoi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
30.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2012 klo 21:53"]kun juuri eilen gyne kertoi minulle, että Mirenan kanssa ei ole tiedossa yhtäkään raskautumista siten, että Kierukka olisi ollut normaalisti paikallaan ja vaihdettu ajallaan.

Kuulema yhtä tehokas kuin sterilointi.
[/quote]

Joka ei sekään, siis sterilisaatio, ole satapros.varma, mikään ei ole

Vierailija
44/64 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku mainitsi ne liian lyhyet langat.. Alkoi pelottaa se vaihtamisoperaatio! Tunnetteko te ne kierukan langat sormilla jos etsitte? Nimittäin minä en tunne enkä löydä - vaikka silloin kun kierukka oli asetettu, ensimmäiset nelisen kuukautta oli seksin kannalta miehelle kidutusta, ne kun raapivat elimen pään naarmuille ennenkuin pehmenivät/katosivat niin ettei enää tunnu ollenkaan.. sori jos tuli too much information, mutta rupes mietityttämään!

Vierailija
45/64 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun juuri eilen gyne kertoi minulle, että Mirenan kanssa ei ole tiedossa yhtäkään raskautumista siten, että Kierukka olisi ollut normaalisti paikallaan ja vaihdettu ajallaan.

Kuulema yhtä tehokas kuin sterilointi.

Vierailija
46/64 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin tämän keskustelun netin syövereistä. Itsellä ikää 42, kolme lasta entuudestaan, Mirena ollut uusittuna pari vuotta ja nyt tunti sitten tehty positiivinen raskaustesti. Ei paljoa naurata. Mirena ollut jo vuosia käytössä ja eka kerta kun pettää ja kunnolla.. Maanantaille varattu lääkäriaika ja siellä toivottavasti selviää mitä tässä pitäisi tehdä.

Vierailija
47/64 |
28.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla mitä te muut "onnekkaat" kierukan kanssa raskautuneet olette päätyneet tekemään? Keskeytys, kierukan poisto -> keskeytyikö itsestään vai jatkuiko raskaus, vai vaan alistuminen kohtaloon ja lapsen synnyttäminen?

Vierailija
48/64 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2015 klo 15:06"]Olisi kiva kuulla mitä te muut "onnekkaat" kierukan kanssa raskautuneet olette päätyneet tekemään? Keskeytys, kierukan poisto -> keskeytyikö itsestään vai jatkuiko raskaus, vai vaan alistuminen kohtaloon ja lapsen synnyttäminen?
[/quote]

Moi mulla kuparikerrukka luisui kohdunkaulaan. Poistettiin ja terveisiä ve lapsi synty

Vierailija
49/64 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Onneks mun miehelle on tehty vasektomia!

Vierailija
50/64 |
22.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kuukautiset muuttuneet alun jälkeen Mirenan kanssa? Minulla ollut se nyt kohta 2,5 vuotta ja olen ollut todella tyytyväinen. Kamalat, erittäin runsaat, melko epäsäännölliset ja 5-7 päivää kestävät kuukautiset vaihtui max kolmeen päivään ja olen pärjännyt pienellä siteellä, loppuvaiheessa pikkuhousun suojillakin.

Nyt tämän vuoden puolella kuukautiset ovat niukentuneet huomattavasti. Ne tulee kyllä ajallaan, mutta kestää hädin tuskin päivän, ja verta tulee niin vähän, että juuri ja juuri vessassa käymisen yhteydessä pyyhkiessä huomaa, että on menkat. Onko siis normaalia, että menkat muuttuu noin kaksi vuotta kierukan asentamisesta? Minulle tehtiin nimittänyt loop-hoito kohdunkaulan solumuutosten vuoksi tammikuussa, ja yritän nyt miettiä, että liittyykö tämä muutos siihen vai kierukkaan. Koko muutosalue saatiin patologin mukaan pois, mutta väkisinkin vainoharha iskee, kun niitä muutoksia kerran sieltä löytyi...

Vierailija
51/64 |
26.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, 

Minulle on laitettu mirenan kierukka 3 vuotta sitten tähystysleikkauksen yhteydessä endometrioosin hoitoon. Ennen kierukkaa koitin kaikki mahdolliset pillerit eikä niistä mikään sopinut alkuunkaan.

Niin, ja olen 25 vuotias enkä ole synnyttänyt.

Ennen kierukkaa vuoto kesti ainakin sen 7 päivää ja järkyttävät kivut alkoivat viikkoa ennen kuukautisia ja helpottivat viikko jälkeen. Eli kuukaudessa ei ollut montaa päivää kun pystyin nauttimaan melkein kivuttomasta elämästä.

Alku kierukan kanssa meni hyvin, kuukautiset loppuivat muutamassa kuukaudessa ja kivut helpottuivat ( myös tähystysleikkauksen ansiosta)

Nyt puolen vuoden ajan on ollut silloin tällöin epämääräistä tummaa vuotoa, kivut ovat palailleet (endo uusii) ja rinnat ovat usein kipeät ja todella turvonneet, pahoinvointia, väsymystä. Myös mielialanvaihtelut on täällä taas..

Tunnen myös henkilöitä jotka ovat tulleet raskaaksi kierukasta huolimatta, ja siitä syystä itsekin olen asiaa murehtinut aina kun esim. vuotoa on.

Aika monella on ollut samanlaisia sivuvaikutuksia, ovat ilmeisesti yleisempiä kuin kerrottu.

Vierailija
52/64 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi Mirenan kanssa. Kierukka oli paikoillaan ja hyvin asennettuna. Oli ollut 2vuotta ennen raskautta. Kierukka poistettiin heti kun raskaus havaittiin. Kierukan poisto aiheutti rankan veren vuodon neljäksi kuukaudeksi. Raskaus meinasi mennä kesken monesti, mutta lopulta syntyi täysiaikaisena terve, ihana lapsi! Lääkäri totesi raskauden havaittuaan, että mikään ei ole sataprosenttista, kyllähän rouva sen tietää. Ei edes sterilisaatio jos joku niin luulee!

Vierailija
53/64 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukan poisto ja lapsen saaminen.

Vierailija
54/64 |
07.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mulla kyllä Mirena, joku Off, menee helposti kahtia kun ne on kahden klimpeissä!

Vierailija
55/64 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaaksi tulo on mahdollista kuulemma yhdelle 3000:sta. minä olen sitten se ja vaikka ultrassa vielä katsoivat, että toinen kierukka on kohdussa, niin jossain välissä se katosi (älkääkä kysykö miten) mutta raskaus huomattiin viikoilla 30, joten abortin mahdollisuutta ei edes ollut. Minulla on kaksi lasta ennestään ja en todellakaan huomannut edes liikkeitä aikaisemmin! nyt tuhisee vieressä terve poika... 

Vierailija
56/64 |
21.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli parikin kuparikierukkaa, sitten otin Mirenan ja vuodot vaan pitkittyi. Niiden lisäksi haluttomuus, alapään hajut ja tunteiden katoaminen. Ja lopulta raskaus, josta keskenmeno. Aivan paska keksintö!

t: jo tähän ketjuun aikoinaan vastannut.

Vierailija
57/64 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä ollut mirena nyt vuoden verran, ja olen tyytyväinen. Se laitettiin 3-4kk synnytyksen jälkeen. Menkat tuli ajallaan, mutta niukempina ja kivuttomina, sekä pari päivää pidempinä. Puoli vuotta laiton jälkeen menkat tasaantui, ja nyt ovat olleet hyvin niukat. Tässä olis pitäny nyt menkat alkaa kaksi päivää sitten, mutta mitään ei ole tullut, vähän on ruskeahkoa vuotoa pikkuhousun suojiin tullut. Jos ne jääkin nyt kokonaan pois... Tai sitten on vahinko käynyt...

Joku puhui että lääkärit ei tiedä ainuttakaan tapausta että olisi mirenaa käyttäessä tullut raskaaksi... Eihän ne herran jestas sitä kerro, eihän mirenaa kukaan käyttäisi silloin! Ja ehkäisyvarmuudeksi mirenan valmistaja antaa muistaakseni 98,99% tai jotain... Pillereilläkin se on 99,99%. Sterilisaatio tai vasetokmia (miten nyt kirjoitettiinkaan) ei myöskään ole 100%

Vierailija
58/64 |
22.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdella ystävälläni on pettänyt kierukka. Minulle lähimmällä Mirena. Kummallakin raskaus oli päässyt etenemään niin pitkälle, että raskauden huomaaminen + odotusaika hoitoon pääsyyn tarkoitti kaavintaa. Itsellä heräsi näistä niin kovat epäilyt etten ole koskaan uskaltanut kokeilla kierukkaa. 

Moni noista kuvailluista oireista pätee ihan PMS-oireisiinkin. Itse olen minipillereillä ja rinnat ovat arat, turvonneet ja pinkeät melkein kaksi viikkoa joka kuukausi, kun ovulaatio on päässyt tapahtumaan. Alavatsakivut tuttuja myös. 

Vierailija
59/64 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena-juttuja lueskelen kun menkat loppui kokonaan muutama kk asennuksesta (syksy 2015) ja nyt seksin jälkeen aina pelottaa että toimiiko ehkäisy... Muuten ollut hyvä, mutta vainoharhat iskee kun mitään vuotoa ei ole ja aiemmat raskaudet olivat melko oireettomat. Voiko kierukka olla pois paikaltaan vaikka langat tuntuu? Voiko raskaus alkaa vaikkei ole mitään vuotoa? Eli ei suurta limakalvokerrosta kohdussa minne alkio kiinnittyisi.

Rintoja välillä aristaa, lievää etomista/huimausta ei ole edes aamuisin/nälkäisenä, niinkuin oli lapsiani odottaessa, alaselkä on lähes aina kipeä muutenkin, tunnustelen kaikkia vatsan möyrimisiä sikiön liikkeikesi, vaikka voivat tietysti olla vain ilmaa jne...

Minulla on 2 lasta ja enempää en ainakaan tässä elämäntilanteessa todella halua.

Vierailija
60/64 |
13.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja voiko hormonikierukka vaikuttaa raskaustestin luotettavuuteen? Epäilen raskautta mutta testit olleet negatiiviset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän