Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään pettänyt Mirena-kierukka?

Vierailija
17.04.2012 |

Nyt viidettä ja viimeistä vuotta mennään tällä kierukalla, pitäisi varata aika sen vaihdattamiseksi. Muutaman kerran on ollut "raskausoireita", mutta testit olleet negatiivisia joka kerta. Liekö vain niin suuri pelko että tulisi kolmas lapsi.. Onko kellään kokemusta sekä hormonikierukasta, että kuparista, kumpi parempi?

Hormonikierukkaan olen alkuvaikeuksien jälkeen ollut erittäin tyytyväinen, menkatkin hävinneet niin pieneksi että selviää pikkuhousunsuojilla parin kk:n välein - vrt. ennen sai vaihtaa tunnin välein ja vuoto 7 pv vähintään.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin meni kesken hyvin nopeasti mutta selkeä plussa oli testissä.

Raskausoireita oli myös vaikka muille jakaa, varsinkin ekan kierukan aikana. Nyt ei ole enää tämän toisen kierukan aikana ollut muuta kuin se raskaus. En tiedä sitten onko muutenkin jotenkin vähemmän hormonia tässä kappaleessa kun menkat ovat tulleet koko ajan ihan normaalisti vaikka ekan kierukan aikana loppuivat kokonaan.

Viisi vuotta minullekin nyt tulossa täyteen, otan kolmannen kyllä heti vaihdossa.

Vierailija
22/64 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa ollut selvät raskausoireet. test kuitenkin negatiivinen, vuoto on todella niukkaa.

Tiedän kaksi tuttua jotka olleet raskaana Mirenasta huolimatta, mutta raskaudet menneet kesken

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimittäin juurikin tällä hetkellä rinnat on painavat ja arat, ihan kuin silloin kun olin raskaana, pari kertaa on aiemminkin näin ollut, ja testit tosiaan silti negatiivisia. Olen Taidan pysyä Mirenassa edelleen, muuten on ollut oikein hyvä ehkäisykeino. Pillerit ei sovi, aiheuttavat haluttomuutta ja masennusta, ja jos kupari lisää vuotoa niin ei sekään..

Vierailija
24/64 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihdon jälkeen tihkuvuoto vaikutti jatkuvalta, kolmessa kuukaudessa se kuitenkin katosi;

suurehkot rintani tuntuvat aristavilta, en tiedä onko se Mirenasta vai lisääntyneestä liikunnasta johtuvaa (urheiluliivini ovat kuitenkin todella hyvin tukevat).

Kuparikierukasta luovuin aikanaan hyvin nopeasti runsaiden vuotojen takia.

Vierailija
25/64 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainitaan rintojen kipu. Itselläni se on selvästi liittyväinen kuukautiskiertoon, ne ovat todella hellät juuri ennen kuukautisia. Vaikka kuukautiset on tosi niukat, heti helpottaa rinnoissa kun pikku vuoto alkaa.

Vierailija
26/64 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hirveältä! Miten te suostutte tuollaiseen?

T: Kuparikierukallinen, jolla menkat yltyivät kierukan myötä normaaleista runsaiksi, mutta kuukautissuojat on keksitty. Ei tarvitse arpoa mitään "raskausoireita"

Vierailija
27/64 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan hirveältä! Miten te suostutte tuollaiseen?

T: Kuparikierukallinen, jolla menkat yltyivät kierukan myötä normaaleista runsaiksi, mutta kuukautissuojat on keksitty. Ei tarvitse arpoa mitään "raskausoireita"

Joten jotkut "pikkuoireet", kuten rintojen arkuus ei tunnu missään. Ja tosiaan rintojen arkuus on ihan yleinen mirenan sivuoire, ei mikään raskausoire.

Vierailija
28/64 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin raskaaksi Mirenasta huolimatta. Raskausoireina rintojen kipuilu ja omituinen ruskeahko vuoto, painon tunne alavatsassa. Tein testin ja se oli hailea plussa. Viikon kuluttua edelleen sama. Gyne löysi kaksi alkiota kohdusta, toinen omituisesti mirenan "lävistämä". Sydämen sykettä ei kummassakaan. Koittivat poistaa kkierukkaa, eivät onnistuneet lyhyiden lankojen vuoksi. Odoteltiin sydämen sykettä vielä reilu viikko ja kun sitä ei löytynyt, menin kätilöopistolle kaavintaan. Samalla poistettiin tuo kierukka. Mirena ehti olla n.4 vuotta ja tykkäsin kovasti minimaalisen vuodon ja helppouden vuoksi. Eikä tarvinnut muistaa päivittäisiä pillereitä. Mutta tuo raskaus säikäytti enkä halunnut sitä uudestaan vaan palasin pillereihin.

Vierailija
29/64 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mikään tarkoitus vittuilla hormonikierukan käyttäjille. Toki ymmärrän, että sitä voidaan käyttää myös sairauden hoitoon. Elekää hermostuko...:)

Minullekin yritettiin tyrkyttää kaikkia mahdollisia hormoneja, vaikkeivät ne minulle sovi. Gyne ehdotti kaikkia mahdollisia hormoniehkäisyn muotoja ja vielä luvattuaan minulle kuparikierukan ja mitattuaan kohtuni mainitsi, että "kyllä tänne hormonikierukkakin mahtuisi", jouduin oikein korottamaan ääntäni välttyäkseni hormoneilta.

Eli toiselle sopii toinen ja toiselle toinen. Turha näistä on tapella. Vastasin ketjuun, koska minulle tuli mieleen lääkärin hormonityrkytys. Kaikki eivät keinotekoisia hormoneja tarvitse, vaikka lääkärit näin usein esittävätkin.

(miksiköhän edes vaivauduin vastaamaan noin alatyyliseen kommenttiin...)

Vierailija
30/64 |
18.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi sitten. Tein abortin.

Vierailija
31/64 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena 3v, kolmen lapsen äiti, ikää 42v ja raskaustesti postiivinen, samoin verikoe postiivinen, ihan kamala tilanne lapset 22v,17v ja 10v, nyt vaan odottelen kuinka pitkällä raskaus, utrassa selviää ens viikolla APUA

Vierailija
32/64 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormoniehkäisy ei toimi yli 75-kiloisella.

Vierailija
33/64 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli mirena 5kk ja tulin raskaaksi. Lapsi nyt vuoden. Sain sterilisaation.

Vierailija
34/64 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Mirena 3 vuotta ja raskauduin. Sain keskenmenon myöhemmin.

Vierailija
35/64 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli raskausoireita mirenan aikana ja sikiö kuoli n. rv7, ultrassa näkyi ja jouduin kaavintaan. Lääkäri sanoi, että mirena ikäänkuin abortoi alkaneen raskauden heti alkuunsa. Tästä johtuvaa vuotoa voi luulla kuukautisvuodoksi.

Vierailija
36/64 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka pettää vielä useammin kuin Mirena. Mirenan käyttäjillä on kuitenkin raskauksia, tästä oli lehdessäkin juttua. Toki käyttäjämäärään nähden harvinaista, mutta ei todellakaan sataprosenttisen luotettava. Itse tiedän vain kaksi kuparikierukan käyttäjää, jotka tulivat raskaaksi.

Vierailija
37/64 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.04.2012 klo 00:14"]

Ei ollut mikään tarkoitus vittuilla hormonikierukan käyttäjille. Toki ymmärrän, että sitä voidaan käyttää myös sairauden hoitoon. Elekää hermostuko...:)

Minullekin yritettiin tyrkyttää kaikkia mahdollisia hormoneja, vaikkeivät ne minulle sovi. Gyne ehdotti kaikkia mahdollisia hormoniehkäisyn muotoja ja vielä luvattuaan minulle kuparikierukan ja mitattuaan kohtuni mainitsi, että "kyllä tänne hormonikierukkakin mahtuisi", jouduin oikein korottamaan ääntäni välttyäkseni hormoneilta.

Eli toiselle sopii toinen ja toiselle toinen. Turha näistä on tapella. Vastasin ketjuun, koska minulle tuli mieleen lääkärin hormonityrkytys. Kaikki eivät keinotekoisia hormoneja tarvitse, vaikka lääkärit näin usein esittävätkin.

(miksiköhän edes vaivauduin vastaamaan noin alatyyliseen kommenttiin...)

[/quote]

Oma viestisi oli kyllä aika törkä, joten ymmärrän hermostumisen alatyylisen kirjoittajan osalta.

Vierailija
38/64 |
02.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysy lyhyistä langoista. Siskolla oli lyhyt ja gyne joutu ultrata että kierukka tallessa ku terkkari ei siis lankoja löytäny. Kierukka kohdussa mutt "koteloitunu" takaseinämään. Siispä laitto PCP puudutuksen ja instrumentin kohtuun ja repäs irt! Ei ollu muita vaihtoehtoja :(

Vierailija
39/64 |
03.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herran pieksut mitä juttuja! Mulla on pettänyt nyt pillerit 2 kertaa ja lääkärin kanssa mietittiin josko kierukka olis sopivampi vaihtoehto. Olen turhan hedelmällinen ja jäin tuota asiaa tosissani miettimään, mutta näiden viestien perusteella en ikimaailmassa kyllä mitään Mirenaa ainakaan ottaisi! Kierukka abortoi raskauden? Raskauksia ja keskenmenoja, rinnat kipeenä ja raskausoireita, niukka vuoto mutta menkkakivut silti ja hirveimpänä kaikista tämä kahden alkion tarina, jossa toinen alkioista oli kierukan LÄVISTÄMÄ.

Oon ihan kauhuissani, huhhuh ://

Vierailija
40/64 |
22.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaaaaaahhhhh

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä