Tekisittekö keikkahommia 40% verotuksella?
Kommentit (17)
ei ole vakituista työpaikkaa - siis päätuloa - kannattaa hommata freelancer-verokortti.
Niin siis sivutuloissa on toi korkeempi prosentti.
tarkotatko sitä pääverokortissa olevaa lisäprosenttia?
Se lisäprosentti ei ole tarkoitettu toista työtä varten, vaan sitä varten jos kauden tulot ylittää tulorajan.
Jos hankit kakkostyön, pyydät verotoimistosta rinnakkaisverokortin, johon tulee ihan se sama prosentti kuin päätyöhönkin. Vasta sitten kun näiden kahden tulot ylittää sen kausirajan, menee ylimenevä osa lisäprosentilla.
Keikkatyön vuoksi kannattaa valita vuosituloraja.
että sitä keikkahommaakin varten voi tilata verokortin alemmalla pronsentilla, lasket vain vuotuiset tulot. Nim. keikkahommia tehnyt vakiduunin ohessa.
Ei näköjään tiennyt. Jännä miten tällaset perusjututkin on työssäkäyvillä ihmisillä ihan hakusessa.
ja siinä on ainakin tähän asti ollut 40% vero. Mikä sitten on nimeltään sivutuloverotus?
Viime vuonnakin tein sillä keikkoja ja silti nyt jouduin vähän maksamaan lisää.
Katso seiskan vastaus ja toimi niin.
Verokortin kanssa teen just kuten ennenkin.
Ei kai kukaan vastaa kun ei kukaan muu ole noin hölmö että toimis noin. Mulla oli viime vuonna yli 50 000 vuositulot eikä veroprosentti lähelläkään tuota.
Eli ei, en tosiaan tekisi tuolla prosentilla yhtään mitään.
kuin nää muutkaan ehdotetut. Mulla on ihan syyni toimia noin.
Minäkin maksoin kiltisti 41% prosenttia pari vuotta, koska sivutoloverokortissa luki ihan selvällä suomenkielellä-esitä tämä sivutoimen työnantajalle. Mätkyjä tuli, joten ei kai tuolla niin väliä.
Nostatko päätulojen prosenttia ja teet keikkoja pienemmällä prosentilla, tai maksat sivutloista ison prosentin, mutta päätulojen veroprosentti nousee.
Mulle sopii toi jälkimmäinen, koska nää sivutulot ei ole säännöllisiä.
Jos sulla on noin korkee veroprosentti niin sulla on oltava melkoset tulot, joten en näe järkeä siinä et tekis vielä lisähommia.