Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musikaalisesti huippulahjakas vailla musiikkiharrastusta

Vierailija
17.04.2012 |

Olen musikaalinen ja soittanut pianoa 10 vuotta. Lopetin ollessani 14-vuotias, nyt olen 33 eli aikaa on kulunut paljon. Minulla on absoluuttinen sävelkorva ja kuuntelen paljon musiikkia. En kuitenkaan harrasta sitä lainkaan, mutta haluaisin. Olisi ihanaa vaikka laulaa tai soittaa bändissä... typeriä unelmia, tiedän, mutta miten pääsisin alkuun?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen soittanut yksityisessä musiikkikoulussa pääkaupunkiseudulla nyt yli kolmikymppisenä. En ole edes ainoa, enkä suinkaan vanhin :) Vaihtoehtoja on laidasta laitaan eri soittimista, lauluasta ja bändistä! Toki lapsia ja nuoria suurin osa opiskelijoista, mutta räätälöivät meille aikuisille hienosti motivoivia vaihtoehtoja.

Vierailija
2/10 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksaa lukukaudessa vähän päälle 500€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee nauha you tubeen, kyllä sut joku sieltä löytää. aika monella on muuten absoluuttinen sävelkorva.

Vierailija
4/10 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absoluuttinen sävelkorva ei ole yleinen. Oma opettajani sanoi minulle aikoinaan minun olevan harvinaisen lahjakas. En ole siis itse sitä keksinyt. t. ap

Vierailija
5/10 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Absoluuttinen sävelkorva on harvinainen ominaisuus, mutta sillä ei ap valitettavasti ole mitään tekemistä musikaalisen lahjakkuuden kanssa.

Jos olisit poikkeuksellisen lahjakas, olisit jo 10 vuodessa tehnyt sellaisen vaikutuksen, ettei sinun olisi annettu lopettaa. Näin oikeasti toimitaan HUIPPULAHJAKKAIDEN kanssa. Sitten on paljon teitä jotka kuvittelevat olevansa jotain, mutta... no... ei.

T. musiikin ammattilainen (ei huippulahjakas niin kuin ap)

Vierailija
6/10 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun pitää ensin päättää haluatko laulaa vai soittaa. Ja jos soittaa, sinun pitää päättää mitä soitinta. Ja sitten sinun pitää opetella soittamaan sitä. Ennen ei ole asiaa bändiin.

Sitten kun olet helvetin hyvä (eli noin 10-20 vuoden kovan harjoittelun jälkeen), ota yhteyttä bändeihin, tai ala kasata omaa, jos tunnet riittävästi muusikoita jotka arvostavat "huippulahjakkuuttasi".

Niin ja bändin kanssa 6 vuotta keikkailleena annan sinulle yhden vinkin: Unohda tuo illuusio huippulahjakkuudesta, siihen olet jo liian vanha pieru.

Vierailija
7/10 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ihan varmasti olet lahjakas. Hyödynnä ihmeessä iloksesi.

Vierailija
8/10 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kurinalaiseen harjoitteluun voi kyllä päästä pitkälle. Elvytä pianonsoittotaitosi uudelleen ja ota lisäksi yksityistunteja laulussa. Pari vuotta harjoittelua ja yritä sitten etsiä muita innokkaita perustamaan treenibändi. Sitten taas muutama vuosi harjoittelua, niin kehtaa mennä ihmisten ilmoille esiintymään. Olet onnekas, kun olet jo ehtinyt soittaa kymmenen vuotta.

Vierailija
9/10 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin jokunen kuoro varmaan löytyy, vaikka asuisit missä peräkylässä. Ja monesti ne ovat hyvin edullisia tai jopa ilmaisia. Katso esim. kansalaisopistojen ja seurakuntien tarjonta. Kuorojen lisäksi tarjolla voi olla myös bänditoimintaa.

Kanttori

Vierailija
10/10 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy vaikka paikallisen soitinliikkeen omistajalta opastusta. Soittele pianolla cover-biisejä tai omia sävellyksiä nauhalle/tiedostoon, sitten nauhoitat laulut siihen päälle. Eli tee ensin demonauha jolla näytät taitojasi ja tyylisuuntaasi. Onko sinulla omat kotisivut? Laita demobiisit sinne ladattavaksi. Osta vaikka USB-tikku tai MP3-soitin ja pidä niitä biisejä aina mukana. Se musiikkiliikkeen omistajakin saattaa tietää paikallisia bändikuvioita. Jätä ilmoituksia pitkin kaupunkia kauppojen ilmoitustaululle "Pianisti hakee bändiä".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi