Pikkulasten äidit on huonoja työntekijöitä
Lapset sairaana tai pitää setviä omia asioita puhelimessa.
Ei tiedä tuleeko ne töihin vai ei.
Epäluotettavia.
Tämän kertoi pomo ja siksi meille ei nuoria naisia oteta
Kommentit (26)
samaa mieltä.
Itse yrittäjänä en koskaan palkannut pienten lasten äitejä. Juuri pari kuukautta olin rekry-apuna äidilleni ja torppasin hänen ideansa palkata yhden naisen, jolla nuorin 5vee.
Olinkin ihmeissäni, kun halutessani palkkatyöläiseksi lasten ollessa 5v ja 2v työllistyminen oli niin helppoa. En olisi koskaan palkannut itse itseäni! Ja rehellisesti sanottuna osasyy siihen, miksi hain oli se että yrittäjänä olisi ollut mahdotonta järjestää hoito lasten sairauksia takia.
Olenkin ollut paljon pois viimeisen puolen vuoden aikana: 3*oksennustauti, korvatulehdus, nuhakuumetta, parvorokko...
Kun viimeksi pahoittelin pomolle, että taas olemaan pois, niin pomo sanoi, ettei haittaa: töissä ollessani teen päivässä kahden ihmisen työt. Ja kun ajattelen asiaa, niin hän on ihan oikeassa; niinhän mä teenkin. :)
Etätyössä kaikki voittavat: työnantaja, työntekijä ja lapsi.
Etätyössä kaikki voittavat: työnantaja, työntekijä ja lapsi.
Tietysti on vähän tuurista kiinni, millaiset lapset saa. Minun lapseni sattuvat olemaan yhtä tunnollisia kuin äitinsä.. Sairastavat joko minun tai miehen loma-aikoina tai viikonloppuina. Meillä meni talviloma kuumeessa ja pääsiäinen vatsataudissa. Olen ollut 5 pikkulapsivuoden aikana yhden kokonaisen päivän lapsen vuoksi pois. Mutta tämä on varmaan kyllä aikamoista tuuria työantajan kannalta. Itse koen, että mulla on käynyt aika huono tuuri juuri noiden "lomasairasteluiden" vuoksi. En tee nykyään mitään suunnitelmia etenkään tammi-helmikuun talviloman aikaan.
Mulla ei ole koskaan krapulapäiviä, kuten noilla parikymppisillä eikä yllättäviä "hammaslääkäreitä" maanantai- tai torstai-aamuisin (jolloin ilmeisesti parantelevat päätään).
En myöskään ajattele, että minun pitäisi tässä tilanteessa lähteä mihinkään "urakokeiluihin". Olen tyytyväinen työhöni ja haluan kehittyä siinä nyt.
mutta jos toimenkuvana on tietokoneen ääressä tehtävä toimistotyö, jossa ei tarvitse palvella asiakkaita kasvotusten, niin sellaista työtä voi hyvinkin tehdä etänä. Harmi vaan, että moni työnantaja vielä nykyäänkin suhtautuu penseästi etätyöhön, itse onneksi olen ollut jo vuosia sellaisissa työpaikoissa, joissa etätyömahdollisuus on ollut itsestäänselvyys.
on nuori nainen.
Toimin työnantajan edustajana rekrytoinnissa eikä tämä firma palkkaa nuoria naisia juuri lainkaan, poikkeuksia toki on, mutta ainakaan tuotantoportaaseen heitä ei oteta. Syy on yllämainittu: työteho ja työmotivaatio on huono. Ja vaikka se alussa oliskin hyvä, lapsiperherumba vie tehot nopeasti.
Pomotasolla naisten ongelma on, että moni, jonka varaan työnantaja laskee paljon ja riskillä palkkaa pätevän nuoren naisen avaintehtäviin (okei, se riski on vaan joskus otettava), jää vakipaikan saatuaan äitiyslomille ja sen jälkeen hoitovapaille. Usein näillä johtotehtävissä toimivilla naisilla myös on hyvää palkkaa saava mies, joten heidän ei ole tarpeen palata työelämään kovin pian.
Muutama "huti" rekryissä yleensä palauttaa työnantajan nopeasti miehiseen rekrypolitiikkaan. Ikävä kyllä. Se ei ole naisten vika, enkä syyllistä siitä työnantajaakaan, jonka pääasiallinen tehtävä ei ole turvata työpaikkoja perheellisille naisille, vaan tuottaa voittoa omistajille.
Se nyt vaan on rakenteellinen ja pysyvät ongelma työmarkkinoilla eikä sille hirveästi voi mitään niin kauan kuin synnyttäviä sukupuolia on vain yksi.