Lapsen kummitädin suusta kuultua
lapseni on vasta 7kk ja tänään hänen kummitätinsä väläytti "no onneksi kohta on enää 17 vuotta jäljellä velvollisuutta, eiköhän se pian mene".
Kiva kuulla että kummius on hänelle 18 vuoden pakollinen "tuomio", kun vielä kummiksi pyytäessäni annoin selkeän mahdollisuuden myös kieltäytyä niin halutessaan. Ja ei tosiaan sanonut tätä vitsillä. Miksei kummiudesta voi kieltäytyä jos ei halua kummiksi?
Kommentit (6)
että sulla on velvollisuus huoltaa lasta täysi-ikäisyyteen asti.
Älä nyt ota kaikkea itseesi, tuskin hän pahalla tarkoitti. Tai jos tarkoitti, olisi ehkä sunkin kannattanut miettiä kummia tarkemmin
kun tämä kommentti tuli sen jälkeen kun oli todennut ettei meinaa kutsua omia kummejaan häihinsä "kun ne velvollisuudet on loppunut jo vuosia sitten" ja sitten totesi tämän että onneksi hänenkään velvollisuutta ei ole kuin 17 vuotta jäljellä. ja kyllä alkoi harmittamaan että kuinka huonosti voi kummin valitakkaan.
Tulin kuukausi sitten pikkuneidin kummiksi. Mielestäni se on ihana kunnianosoitus pyytää ystävää kummiksi. Kun pyysivät meitä ensimmäinen kommenttini oli: KIITOS!
Luulin että meidän kaveripiirissä (40+) vauvat on jo tehty ja siksikin oli niin ihanaa saada kummivauva syliin.
Omilla lapsilla on yksi kummitäti joka ei pidä yhteyttä, elämä vienyt (henkisesti) muualle.
Mä itse sain eilen kuulla kuinka kummilapseni kummi oli unohtanut että mä olen lapsen kummi. Joka vuosi olen muistanut ja ollaan nähty, melkein viikottain soitellaan.
Kertoi että unohti, "mä muistin että se ja se on kummeja, mutta sua en muistanut kuin vasta tänään, tervetuloa nyt kuitenkin syntymäpäiville"
Kiitos, olipa ihana kutsu, mieltä lämmitti!
Toisaalta kun mietin niin eipä tätä kummia ole muistettu yhdelläkään valokuvalla edes. En ees rippikuvaa nuoresta saanut, luvattiin kyllä, mutta eipä ole näkynyt!
Tässä vaiheessa en osaa sanoa muuta kuin että, enpä taida niille synttäreille mennä. Tuskin huomaa kun en paikalla ole!
kummin velvollisuushan loppuu siihen kun lapsukainen pääsee ripille!
Veikkaan, että kummitädin väläys oli tarkoitettu humoristiseksi heitoksi, mutta ei, pitihän tiukkapipomamman ottaa se henkilökohtaisena loukkauksena. :D
olisin sanonut, että annoin mahdollisuuden myös kieltäytyä kummiudesta, jos se on pakkopullaa. Ja yleensä kyllä kummit lopettavat 'pakollisen' muistamisen riparin jälkeen.