Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua, pojallani kuopparinnan vastakohta ?

Vierailija
17.04.2012 |

Huomasin viikonloppuna että 14 v pojallani on toinen rintalasta ikäänkuin kasvanut koholle. Ei kovin näkyvästi, mutta kuitenkin.

netistä löytyi tooosi vähän tietoa tästä ns. harjurinnasta. ONKO kenelläkään teistä jotain kokemuksia asiasta

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jolla on myös tuollainen "vaiva". Eli rintalasta on koholla toisella puolella. Kävimme tk-lääkärillä syksyllä huolestuttuani asiasta. Hän lähetti thx-kuvaan, siinä ei näkynyt mitään erikoista kuulemma. Asia jäi siihen, että sille ei tehdä mitään. Kuulemma palautuu itsestään josksu. En kyllä usko siihen...

Vierailija
2/19 |
17.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko poikasi laiha ja pitkä, missä vaiheessa vaiva tuli ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/19 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita Googleen pectus carinatum ja vertaile

Vierailija
5/19 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harjurintaa ei leikata, siitä ei ole muuta kuin kosmeettinen haitta. Vaikea kuopparinta sen sijaan saattaa vaatia leikkauksen. 

Vierailija
6/19 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se vain on etteivät keuhkot ole ahtaalla ja mikä se nyt kenenkin moelestä on 'kosmeettinen haitta'.

Vierailija
7/19 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitäkin haittaa on

Vierailija
8/19 |
16.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.06.2015 klo 19:39"]

Kyllä siitäkin haittaa on

[/quote]Minkälaista?

Vierailija
9/19 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan tämän vanhan ketjun ylös.

Huomasin pojallani 12 v saman asian. Poika itsekin sanoo että mahalla ollessa sattuu kun kohouma painaa siihen.

Kenelläkään samaa?

Vien kyllä pojan lääkäriin, alkoi kyllä huolestuttaa tämä.

Vierailija
10/19 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävipä tuuri kun näin tämän. Itsellä siis vasemman rinnan alla, n. 10cm rinnan alapuolella luut törröttävät paljon ulompana kuin oikealla puolella. Sellaistako tässä tarkotetaan?

Vierailija
11/19 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pojalla, kohta 19v on harjurinta. Todettiin joku viisi vuotta sitten. Käytin kanssa kuvissa, eikä paljastunut mitään kasvainta tms. Lääkäri vain totesi, että joko läski tai lihas korjaa asian, eli jos rakentaa kunnon rintalihakset tai kerää läsää ympärille..

Vierailija
12/19 |
18.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

se voi epämuodostua

Vierailija
13/19 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju mutta kyllä harjurintaa leikataan. Itselläni reilu harjurinta. Seurailtu lastenkirurgilla pari vuotta. Nyt päädyin leikkaukseen. Haittaa mahallaan oloa ja kosmeettinen haitta. Pari vuotta salilla treenaillut ja nyt itseasiassa korostunut eli ei lihasten kasvulla saa peittoon. Ens vuoden alussa leikataan. Ja olen 17 v

Vierailija
14/19 |
31.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on reilu harjurinta? Onko koko ajan kasvanut?

Pojallani näyttää sellainen nyt tulevan kanssa. On 12 v.

Vierailija
15/19 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans toi oon 16v. Miten pääsit semmosen lääkärin vastaanotolle joka leikkaa?

Vierailija
16/19 |
01.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kans toi oon 16v. Miten pääsit semmosen lääkärin vastaanotolle joka leikkaa?

Tuo leikkaus ensinnäkin maksaa ja toiseksi sen jälkeen on vaikea toipuminen. Kannattaa harkita todella tarkkaan, että olisiko helpompaa hyväksyä rinta vai leikauttaa se. Kaikkea hyvää sinulle joka tapauksessa.

Vierailija
17/19 |
14.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kummasti jos on kuvattu ja poika vielä kasvuiässä ettei mitään tehdä lääkärin toimesta.

Pikkasen järkeä näihin hysteria oireisiin nyt.

Jos kävisi ihan itse lääkärissä selvittelemässä ne oireensa ennenkuin alkaa poikaa tekemään vainoharhaiseksi...

Se on vain niin erittäin harvoin että kasvuikäistä aletaan leikkelemään varsinkaan sen takia kun ei ole mitään leikattavaa.

Vierailija
18/19 |
27.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös 14v poikalla tämä 😪

Olipa hyvä että löysin nämä kirjoitukset ,käydään silti näyttämässä lekurille varmuuden vuoksi💕

Vierailija
19/19 |
13.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellani myös tämä. Käytiin erikoislääkärillä sairaalassa selvittämässä. Näitä leikataan julkisen terveydenhuollon piirissä yliopistosairaaloissa. Katsotaan että kosmeettinen haitta on riittävä kriteeri tässä tapauksessa julkiselle puolelle. Kuulemma mielellään leikkaavat max 18v, jotta olisi helpommin muokattavissa. Ihan vaan tiedoksi muille. Meillä lapseni jäi nyt miettimään, mutta todennäköisesti ei leikkausta halua.