Siis miksi mun pitäisi liittyä facebookiin?
Kaverit on siellä ja koko ajan patistavat liittymään.
Olen aina kysynyt miksi mun pitää liittyä ja mitä järkeä moisessa touhussa on. Kunnollista vastausta en ole saanut. On kuulemma vaan niin kiva lukea mitä muut tekevät sekä samalla voi lähettä kaikille kavereille kerralla kustut juhliin. Siis, mitä? Eikö esim sähköpostilla voi tehdä samaa. Yhteyttä voi pitää myös s-postilla, tekstareilla tai jopa soittaa.
Selostakaa nyt miksi mun pitäisi sinne liittyä? Mitä sinne pitäisi kirjoitella? Ei mun elämässä joka päivä tapahdu asioita jota viitsisi kaikille kertoilla. Mitä järkee koko touhussa on?
Kommentit (18)
Lahjoitetaan kaikki sinne laitettu tieto itsestä jenkkiläiselle kaupalliselle firmalle, joka omistaa jokaisen valokuvan ja tiedon mikä sinne on kirjoitettu tai laitettu. On vain ajan kysymys kun niille keksitään hyvä markkinarako ja identiteettivarkauskaan ei ole rikos. Kun koko ajan varoitetaan tunnuslukujen suojaamisesta, salasanojen merkityksestä niin sitten huldahuolettomat levittää ilmaiseksi elämänsä markkinavoimille. Ei mahdu mun kaaliin. Ei-kaupallinen-nettailija
Mä haluaisin tietää että mitä väliä sillä on? Mähän en laita sinne mitään ihmeellisen salaista, siis pankkitunnuksiani, muita salasanojani, kavereideni syvimpiä tuntoja tahi mitään muutakaan mistä voisi olla mitään vahinkoa. Jos nyt joku amerikkalainen yhtiö tietää että mä tykkään Hello Kittystä, Amazing Racesta, Stephen Kingin kirjoista ja että mulla on 87 FB-kaveria ja olen 32-vuotias niin so what?
vähän aikaa olin facebookissa mutta poistin sen. hirveen homman alla saada tunnukset hävitettyä lopullisesti! täyttä paskaa koko paikka vaikka kaverit ja kaikki siellä ovatkin.. olisihan siellä ollut helpompaa pitää yhteyttä mutta on sitä ennenkin oltu ilman. ärsyttää ihan tuon fb.n työntaminen joka paikkaan!
ei kannata liittyä, mistään ei jää paitsi!
tasta clubista. mutta tuohivirsut olisivat ihanat, koska kankani ovat rikki ja korkokengilla en osaa kavella.
kallistumassa sille kannalle, etten liitykään. Syyt:
1) Ajatus siitä, että pitäisi liittyä järjestelmään, jossa kaikki ovat siksi että kaikki muutkin ovat, tökkii.
2) Mulla on aika tylsä taviselämä (johon olen kylläkin tyytyväinen). Olisi ajanhukkaa tehdä päivityksiä, joita juuri kukaan ei lue.
3) En missään tapauksessa haluaisi ottaa FB-kavereiksi keitä tahansa kerran tapaamiani tyyppejä tai vanhoja koulukavereita, joita tuskin muistan. Voisi herättää turhaa eripuraa, jos en hyväksyisi kaveriksi sinänsä OK ihmisiä, joilla on vain eri näkemys FB-kaveriudesta kuin minulla.
4) FB voi olla täysin ohimenevä muoti-ilmiö, ja jotain paljon nokkelampaa keksitään pian tilalle.
en mäkään tuolla hirveesti oo tekemistä keksinyt, mutta kai se on kiva pysyä jotenkin sukulaisten tekemisistä kärryillä, kun ei ne muhun pidä huvikseen yhteyttä millään s-postilla, enkä mäkään viitsi vaivata jos ei ole asiaa. Eikä mun elämässä tapahdu mitään joka niitä kiinnostaisi ihan vasiten.
Joten tuolla mä näen vähän niinku vahingossa, ja ehkä niidenkin silmään sattuu joskus joku mun päivitys, jota kommentoivat.
Eikä mulla oo varaa soittaa. Ehkä sunkaan ystävät eivät haluaisi soitella sulle, ja tehdä yhteydenpitoa niin vaikeaksi, että ihan erikseen pitäisi sulle samat jutut kertoa, kun voisit lukea ne tuolta?
En mäkään ole liittynyt. Tai kun kaverit painostivat, liityin kokeeksi ja jaksoin viikon olla. Aina siihen mun sivulle tuli kavereiden jokainen pierahduskin. Siis EVVK! Sitten suljin koko typerän sivun (vaikka eihän sitä kai kokonaan edes saa poistettua, mutta hähhähhää, onpahan ainakin väärällä nimellä), enkä todellakaan jaksa enää vatvoa mitään Facebook-juttuja. Mä pidän enemmän ihan normaalista keskustelemisesta, ja kaukaisemmat ystävät hoituvat hyvin puhelimella ja sähköpostilla. Typerää ahdistelua koko Facebook.
En ymmärrä miksi eivät voi uskoa jo että en aio liittyä. Jos mulle on asiaa voi oikein hyvin olla yhteydessä jollakin muulla keinoa.
ja ärsyttää kun ylen ohjelmatkin puskee sinne, että se on ainoa foorumi saada lisätietoa ohjelmassa olleista jutuista tai kysyä jne. Kaupallisuuten sorruttu sielläkin.
ja ärsyttää kun ylen ohjelmatkin puskee sinne, että se on ainoa foorumi saada lisätietoa ohjelmassa olleista jutuista tai kysyä jne. Kaupallisuuten sorruttu sielläkin.
uutiset leviävät facebookin kautta paljon luotettavammin ja helpommin
uutiset leviävät facebookin kautta paljon luotettavammin ja helpommin
Luotettavuudesta en olisi niin varma :-D
En minäkään keksi yhtään hyvää syytä liittyä Facebookiin. Olin siellä kanssa noin viikon ja alkoi ahdistaa se "tieto"vyöry: missä kukakin millä hetkellä on jne. Ei kiinnostanut ollenkaan.
Eli ainakaan minä en voi sinua tässä auttaa, ap.
Toinen hyvä syy olla liittymättä on tietosuojaongelmat. Haluatko todellakin luovuttaa henkilökohtaisia tietojasi ja kontaktejasi amerikassa toimivalle kaupalliselle yhtiölle, joka voi surutta myydä keräämäänsä tietoa. En luota fb:n tietosuojaan pätkän vertaa.
eipä vain satu huvittamaan..;)
Hyvin pystyn elämään tälleenkin ! Eikä tartte perustella kenellekään syytä
Ja mukavampihan se on täällä av:lla tuntemattomien kanssa tyhjänpäiväisiä lätistä kuin lukea puolituttujen arkisia kuulumisia fb:ssa?
Joo ei oo pakko kenenkään liittyä Facebookiin. Ei oo pakko myöskään hommata kännykkää kun "kyllä minä mieluummin nokikkain tapaan ystäviä, ei tarvitse aina olla tavoitettavissa"
Eikä tartte lankapuhelintakaan varmaan..
Sähköpostikin on turhaa kun onhan etanapostikin keksitty!
Autotkin on yksiä pirun keksintöjä, mennään hevosella tai tuohivirsuilla niinkuin ennenkin!
Bruaaah!
Nää alotukset on NIIIIIN typeriä, näitä on täällä välillä ollut. Ap on jo päättänyt että vaikka kuka sanoisi mitä, hän tietää paremmin että fb on perseestä (vaikka ei siis ole siellä ollut eikä siis faktatietoa ole). Siis täysin turha yrittää sanoa mitään.
Lahjoitetaan kaikki sinne laitettu tieto itsestä jenkkiläiselle kaupalliselle firmalle, joka omistaa jokaisen valokuvan ja tiedon mikä sinne on kirjoitettu tai laitettu. On vain ajan kysymys kun niille keksitään hyvä markkinarako ja identiteettivarkauskaan ei ole rikos. Kun koko ajan varoitetaan tunnuslukujen suojaamisesta, salasanojen merkityksestä niin sitten huldahuolettomat levittää ilmaiseksi elämänsä markkinavoimille. Ei mahdu mun kaaliin.
Ei-kaupallinen-nettailija