Kumpi on sun mielestä huonompi: ikuinen opiskelija joka vaihtaa alaa useasti vai ikuinen työtön?
Ikuinen opiskelija tekee keikkaduunia opiskelujen ohella ja kesäisin on töissä.
Kommentit (22)
En ihan ymmärrä mikä tuossa opiskelijassa olisi huonoa?
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sellainen ja minua tuomitaan usein yhteiskunnan rahojen tuhlaamisesta.
-Ap
Minä opiskelen niin pitkää että saan riittävää palkkaa. Nyt 3 ammattitutkinto menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen itse sellainen ja minua tuomitaan usein yhteiskunnan rahojen tuhlaamisesta.
-Ap
Älä välitä tyhmistä tuomitsijoista. Minäkin lähden toiselle kierrokselle (ja ihan eri alalle) yliopistoon. Mielestäni paljon parempi vaihtoehto kuin työttömyys nykyisellä alalla.
Riippuu aikooki opiskelija joskus oikeasti valmistua ja työllistyä alalta vai opiskeleeko opiskelun ilosta. Sallittua sekin, mutta vie muutenkin kivenalla olevan koulupaikan
Pidän kumpaakin pelokkaana ihmisenä. Vastuun ottaminen omasta elämästä ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Kumpaakaan en palkkaisi.
Miksi et?
Vierailija kirjoitti:
Pidän kumpaakin pelokkaana ihmisenä. Vastuun ottaminen omasta elämästä ei onnistu.
Yllättävää että on paljon ammattikouluja joissa ei puhuta mitään palkoista. Alan palkat saat selville vasta ekana työpäivänä.
Opiskelen itse kolmatta ammattia. Toisen opiskelin kun ensimmäinen ei enää työllistänyt ja nyt kolmatta koska olen työkyvytön kahteen ensimmäiseen.
Ikityötön on ehkä pahempi, mutta ainoastaan jos ei edes yritä työllistyä. Suurin osa kuitenkin käsittääkseni yrittää.
Miksi pitäisi valita että joku olisi "huono". Opiskelijalle voi olla tuskaista olla vuosia opiskelija. Jotkut voivat käydä usean koulun läpi.
Kumpikin keräilee tukia, työtön varmaan enemmän. Ainoa oikea on siis vakituinen työntekijä, mielellään paljon veroa maksava.
Minä olen molempia. Olen ollut 20 vuotta työttömänä ja koko sen ajan opiskellut. Tuskinpa tulen sijoittumaan työelämään, mutta opiskelu täyttää päivät ja antaa sisällön elämään.
Oon ikuinen tyoton ja tyontekija eli saan palkkaa ja soviteltua paivarahaa yhtaaikaa. Tama suo minulle vapaa aikaa ja silti saan nettona saman verran kuin olisin kokoaikatyossa.
No, kohta menee ylimääräiset tutkinnot maksullisiksi. Tosin itse en tätä tekisi muille kuin sellaisille, joilla on jo aiempaa tutkintoa vastaava vakituinen työpaikka, mutta meidän poliitikot kuvittelee, että suurin osa opiskelee uutta ammattia huvikseen eikä siksi, että töitä ei löytynyt.
Tyottomana jaa hyvin aikaa lomailuun
Vierailija kirjoitti:
Kumpaakaan en palkkaisi.
Ylläpidät siis tahallasi työttömyyttä ja ajat yhteiskuntaa alas?
Itse olen tuo ikuinen opiskelija. Mitään kelan tukia en saa, olen kaupassa töissä 20-30h/viikko. Mikä tässä on huonoa?