Omakotitalo asujat! Onko kukaan asfaltoinut tai teettänyt ko työn,
Kommentit (34)
vuotta sitten teetimme ajoluiskan, parkkiruudun vierasautolle ja autokatoksen. Kesti ehkä parisen tuntia ja maksoi jotain 400 euroa. Pinta-alaa en osaa sanoa, ehkä jotain 250-300m2?
takapihan laatoista, ja se maksoi tonneja. Etupiha sitten asfaltoitiin, juurikin kustannussyistä. Ja on se tosi siisti ja helppohoitoinen, vrt. takapihan kivensaumat kasvavat sammalta. Tosi hyvin paikoillaan on kivetkin kyllä pysyneet, joskushan ne heiluvat jo ensimmäisen talven jälkeen.
kesänä asfaltti. Pohjat teimme itse. Kaivinkone kävi kaivamassa kaivolle/putkelle paikan ja täyttämässä. Ja samalla tasoitti pihaa sekä teki kaadot oikeisiin suuntiin. Itse lankulla hierrettiin tasaiseksi ja täryytettiin.
Asfalttifirma tuli tekemään asfaltin kun olivat kaupungissa. Hintaa neliölle tuli noin 13 euroa. Ja neliöitä taisi olla noin 300.
Edullisempaa asfaltti on kuin monet kivilaatat.
lähistöllä sattuu olemaan asfalttikoneet töissä, niin kannattaa käydä siellä kysäsemässä, että mitäs kustantaisi, jos kävisivät joku ilta ajamassa teidänkin pihan.
Kuittiahan siitä harvoin saa, mutta säästää siinä pitkän pennin...
asfaltti taisi olla himpun yli 10e/neliö
tuota luokkaa varmasti. Ei maksa paljoa ellei nyt jotain lentokenttää halua pinnoittaa.
T 3, 5
asfaltti taisi olla himpun yli 10e/neliö
tuota luokkaa varmasti. Ei maksa paljoa ellei nyt jotain lentokenttää halua pinnoittaa.
T 3, 5
löysin laskun rakennusaikaisesta mapista. 330m2 maksanut lokakuussa 2006 460 euroa. Ei suhteilla tai mitään tutunkauppaa ostettu.
[quote author="Vierailija" time="16.04.2012 klo 15:14"]
18e neliö jkl
[/quote]
kuka teki jkl:ssä tuohon hintaan.
Kivilaatta on kallista, viime keväänä itse tein n.150 neliötä kivetystä, pohjat oli valmiina joten niistä ei kustannuksia tullut. Kivet ja tasoitushiekat olin n.4000 euroa. Kivienkin neliöhinta vaihtelee tosi paljon...niin tää tehtiin täällä maalla, JKL:ssä
Joten asfaltti tulee paljon halvemmaksi, kun puhutaan pelkästä pinnoittamisesta!
[quote author="Vierailija" time="04.07.2013 klo 17:29"]
Lemminkäinen tulee tekemään parin viikon päästä. Hinta 25e / m2. Sisältää pohjien teon, vaikka meidän pihalle kyllä aika helppo tehdä. Ovat lähistöllä hommissa. Pintaa tulee alle 100 m2.
[/quote]
Vielä halvemman parkkipaikan saat kun tilaat 10 kuutiota eli kuorma-auto kuorman hienoa sepeliä. Soran myyjä tietää kyllä mitä sepeliä tarkoitetaan sillä sillä on tehty useampikin pientalon pihan parkkipaikka. Se sisältää isompaa sekä pienempää raetta ja tiivistyy ensimmäisellä sateella kovaksi pinnaksi. Saa olla aika jyrkkä mäki ja kova sade että vesi kuljettelisi sitä. Mitä olen nähnyt noita asfaltoituja pihoja niin ne ovat usein olleet kuin perunapeltoja kun ei sitten kuitenkan ole raaskittu tehdä niin suuria maanvaihtoja kuin roudattoman pohjan teko vaatii.
Romanian romanit ovat tarjonneet noita urakoita hyvinkin edullisesti. Kannattaa maksaa käteisellä etukäteen.
Täällä ois myös tarvetta edulliselle asvaltoinnille. Turun seutu, n 400 m2.
Vielä halvemman parkkipaikan saat kun tilaat 10 kuutiota eli kuorma-auto kuorman hienoa sepeliä. Soran myyjä tietää kyllä mitä sepeliä tarkoitetaan sillä sillä on tehty useampikin pientalon pihan parkkipaikka. Se sisältää isompaa sekä pienempää raetta ja tiivistyy ensimmäisellä sateella kovaksi pinnaksi. Saa olla aika jyrkkä mäki ja kova sade että vesi kuljettelisi sitä. Mitä olen nähnyt noita asfaltoituja pihoja niin ne ovat usein olleet kuin perunapeltoja kun ei sitten kuitenkan ole raaskittu tehdä niin suuria maanvaihtoja kuin roudattoman pohjan teko vaatii.
[/quote]
Sepelistä ei niitä parkkipaikkoja tehdä vaan murskeesta. 10cm kerros siis riittää parkkipakkaan perus maasta riippumatta? Sade ei tiivistä sitä murskeesta tehtyä parkkipaikkaa vaan täry ja kyllä se rankkasade vaan vie sen tienpohja nopeasti. Juu routivia mustia pihoja näkyy aina välillä. Taitaa olla juuri näiden pihoja ketkä pyytää viereisen tietyömaanporukkaa käymään iltahommissa kun ei ole varaa maksaa siitä kuitista ( pohjatkin on tehty itse tuolla 100m2 ja 10m3 soraa periaatteella..). Halvan ja hyvän pihaa saa yleensä eri paikoista.
tämä taisi olla ja missäpäin?
Meille laitettiin asfaltti 2003 ja hintaa oli muistaakseni jotain 12 euroa neliö.
Nyt kun kyselin 140 neliön alalle asfalttia, niin tarjoukset on olleet 4000 ja 4500 euroa. Tuohon hintaan sisältyy viimeinen tasoitus ja jyräys.
Pohjat on tehty itse viime syksynä. Pintamaata poistettu ja mursketta ajettu n.300mm:n kerros täryttäen.
Hinnat on suhteellisen poskettomia ja yllättivät hieman, koska en tunne ketään muuta, kuka olisi maksanut asfaltista n.30 euroa neliölle.
Odottelin tarjousten olevan 2500 euron luokkaa.
Kai se on vaan odoteltava, koska tietyöt alkaa täälläpäin ja laitettava kyselyä sitten kyseiselle yrtykselle.
Tuo 1,4 euroa neliölle kuulostaa lähinnä vitsille.
Pitää vaan löytää virolaisporukka joka on töissä lähistöllä. Tekevät muutaman tunnin iltakeikan. Mämmi varastetaan ja työkoneet lainataan asfalttifirmalta ilmaiseksi.
kun sitä ruvetaan levittämään.
Vai kosaanillako meinasit?
Koneasemalta sitä tuskin saat.
Mitä jos jyrässä ei ole vettä?
Lemminkäinen tulee tekemään parin viikon päästä. Hinta 25e / m2. Sisältää pohjien teon, vaikka meidän pihalle kyllä aika helppo tehdä. Ovat lähistöllä hommissa. Pintaa tulee alle 100 m2.
en muista tarkkaa hintaa mutta tekemättä jäi. Jos sais naapureita kimppaan tai ois joku tiepaikkaus menossa lähettyvillä, sais halvemmalla