Jos ravitsemusterppa suosittaa pussikeittokuuria eikä ole rahaa, maksaako sossu?
Jos pussikeittolaihdutus on osa hoitosuunnitelmaa ja päätavoite on paikka lihavuusleikkausjonossa?
Lihavuusleikkauksella ehkäistäisiin monien sairauksien puhkeamista ja niiden hoitokulut,jotka kaatuvat sossun maksettaviksi joka tapauksessa.
Kommentit (25)
Toimeentulotukiasiakkaasi pääsee/joutuu helposti Helsingissä esim. siten, että molemmilla vanhemmilla on hyvin pienipalkkainen työ ja perheessä on yksi lapsi. Usein jo näillä tuloilla syntyy oikeus toimeentulotukeen. Johtuen osittain asumisen kalleudesta. Outoa silti ajatella, että tällainen perhe ei voisi "pärjätä lapsen kanssa".
Puhumattakaan, jos vanhemmat ovat vaikka opiskelijoita.
http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/pro…
http://www.yliopistonapteekki.fi/fi/apteekkipalvelut/tuotteet/pages/pro…
Ihme narinaa, kun ei saanut sossusta näihin rahaa. Miksi olisi pitänyt? Jos ei ole varaa vitamiineihin niin mitä tekee kun sattuu yllättävä meno lapsen kanssa? Esim korvatulehdus. Pitääkö hakea sossusta rahat lääkkeeseen?
Ihme narinaa, kun ei saanut sossusta näihin rahaa. Miksi olisi pitänyt? Jos ei ole varaa vitamiineihin niin mitä tekee kun sattuu yllättävä meno lapsen kanssa? Esim korvatulehdus. Pitääkö hakea sossusta rahat lääkkeeseen?
Lääkkeet kuuluvat lain mukaan sossun maksettavaksi. Ainakin meidän kaupungissa toimeentulotukipäätöksen mukana saa valmiin maksusitoumuksen apteekkiin, jolloin akuutit lääkeostokset voi ostaa ilman, että täytyy erikseen "hakea" niihin rahaa. Voi ne toki ostaa itsekin ja lähettää kuitin sossuun, mutta onhan se hankalampaa ja tuottaa sielläkin päässä enemmän töitä.
Eli vastaus kysymykseen: Kyllä.
Eli ne rahat "haetaan" sossusta siinäkin tapauksessa, vaikka itsellä olisi ylimääräistä irtorahaa, jolla ne voisi ostaa. Kuuluvat samaan pakettiin muun toimeentulotuen kanssa.
Tästä viestistä ei käynyt ilmi (ainakaan minulle) että ovat toimeentuloasiakkaita.
t. se ihmettelijä
Minä en saanut sossusta rahaa edes raskauden vaatimiin rautatabletteihin, kalsiumiin yms. vaikka noitakin oli neuvolassa kehotettu ottamaan. Varsinkin rauta oli suorastaan välttämätön.Pahoinvoinnin takia en oikein pystynyt syömään ja hemoglobiini oli alle 100.
tarkoitatko nyt sitä, että olin toimeentulotukiasiakas?