Minkä ikäisenä teidän lapset sairastui ensimmäistä kertaa
Kommentit (20)
sai naapurisängyn perheeltä, joka päätti tuoda kolme todella räkäistä ja yskäistä lasta moikkaamaan uutta tulokasta. Oltiin päivystyksessä sitten lapsen kanssa, jolle kaikki flunssat ovat sen jälkeen menneet suoraan kurkunpäähän. Esikoinen taisi olla korvatulehduksessa vajaa vuoden ikäisenä. Nuorimmaisesta en muista. Flunssaa luultavasti alle vuoden vanhana.
Esikoinen 9 kk vatsatautiin
Kuopus 6,5 kk kurkunpääntulehdukseen.
Pientä nuhaa ollut sitä ennen pari kertaa. Toisella oli kuumetta ehkä vuoden ikäisenä ja hänelläkin ollut pientä nuhaa vajaan vuoden ikäisenä. Mutta molemmat ovat olleet kotihoidossa.
toinen ja kolmas lapsi olivat alle 1kk kun saivat flunssan ja korvatulehduksen :(
Norovirus iski ja ikuisesti muistan sen.
Poika oli juuri syönyt ja oli minun sylissäni.
Yhtäkkiä hirveellä paineella yrjösi suoraa mun naamaan :( siis olin yrjössä päästä varpaisiin!
9kk ikäisenä. Nuhaa pahempaa oli vasta kurkunpääntulehdus, se oli 2v 6kk ikäisenä. Kuumetta ei ole vielä ollut koskaan. lapsi on nyt 2v 7kk.
Eli räkis, kuume ja vähän yskää. Samalla teki neljää elää hammasta samaan aikaan :( kyllä kävi sääliksi pientä..
...muutaman viikon iässä silmätulehdus. Jos sitä ei lasketa niin esikoinen sairastui flunssaan n. 10 kk iässä, kun ensimmäinen talvi tuli, ja kuopus jo 3 kk iässä, kun sai esikoiselta tartunnan. Muutenkin kuopuksen sairastelut alkoivat paljon aikaisemmin, kun esikoisen kautta altistui sairauksille ihan eri lailla kuin ainoa lapsi.
esikoisella oli n. kolmikuisena nuha
Kuopus sai vähän alle 2-kuisena jonkun infektion, sairaalareissu, 5 päivää osastolla ja kuumetta pahimmillaan 41 astetta ilman muita oireita kuin kuumeesta johtuva itkuisuus ja väsymys. iv-antibiooteilla talttui, aiheuttajaa ei koskaan löytynyt, vaikka näytteitä otettiin nielusta, verestä, virtsasta ja selkäydinnesteestä.
oksensi illalla 5 kertaa n. 3 h aikana kun olin kaverin polttareissa.
1-vuotiaana johonkin flunssaan. Kuopus 1,5 vuotiaana flunssaan. Keksimmäinen 3 viikkoisena ekaan korvatulehdukseen. Sitä riemua riittikin sitten toista vuotta.
kakkosella korvatulehdus 2kk iässä.
Munuaisaltaan tulehdus.
sitä ennen silmätulehdus 1 vrk:n iässä, jos se lasketaan.
Esikoinen oli 3kk kun tuli verta kakan mukana, jatkui 2kk ja tutkittiin kaiken maailman testit, onneksi loppui itsestään. 6kk ikäisenä korvatulehdus. Tokalla ensimmäinen korvatulehdus 3kk ikäisenä, niitä oli sitten 7kpl puolen vuoden sisään, putket korvissa nyt ja terve on.
10 kk ikäisenä korvatulehdukseen. Lapsi ei valittanut mitenkään tulehdus selvisi kun olimme menossa rokotuskokeiluun mukaan. Kokeilu jäi ja saimme lääkkeet tulehdukseen.
sydänvika, 3 kk iässä alkoi jatkuva flunssakierre, 5 kk iässä allergiat ja infektioastmataipumus... 4-vuotiaana sydän kunnossa, korvakierre selätetty putkituksella. Astma, siitepöly- ja ruoka-allergiat ovat arkipäivää ja vihdoin tilanne on et flunssat iskee vain silloin tällöin pahemmin.