Onko sun lähipiirissä väkivaltaisia miehiä? potentiaalisia perhesurmaajia?
Kommentit (46)
ja mielestäni suurin vaara on kunnollisella, kiltillä miehellä joka yrittää olla kiltti ja kunnollinen ja niellä kaiken. Sitten kun tulee vastoinkäyminen, ei uskalla näyttää sitä vaan nielaisee senkin. ja kun vastoinkäyminen on tarpeeksi iso, todellisuus alkaa hämärtyä ja häpeä kasvaa liian suureksi. ja silloin ihmisellä pimenee. Ja naapurit ihmettelee ettei olis ikinä uskonut.
Mä en oikein usko tähän "kuka tahansa voi pimahtaa". Tai siis toki voi, mutta ei se tapahdu noin vain huomaamatta kuin salama kirkkaalta taivaalta. Kyllä niitä merkkejä henkisistä ongelmista on ennemmin. Ei niitä sukulaiset ja tutut tai varsinkaan jotkut naapurit välttämättä huomaa, mutta perhe ihan varmasti. Tiedän useampia mielenterveysongelmaisia joilla on kulissit ihan kunnossa, mutta sisällä talossa elämä ihan sekaisin.
että jotain vikaa pitää olla siellä kiltteyden takana; mutta useinhan juuri se kulissi on ulospäin ja sisälläpäin ei välttämättä kukaan tunnista; suomessakin pidetään monia tunnevammaisia käytöstapoja normaalina. Ja jos on itse elänyt kurjan lapsuuden, ei sitä puolison pahoinvointia tajua välttämättä ollenkaan. Mä olen kokenut että usein myös sitä, että ihminen on tasapainoinen ja sinut itsensä kanssa pidetään suomessa häiriönä- kun se uhkaa kaikenlaisiin riippuvuuksiin sairastuneiden maailmankuvaa. Näkyy tälläkin palstalla.
On väitetty, ettI ise asiassa, kun tarkastellaan parisuhteita, joissa VAIN toinen osapuoli on väkivaltainen, niin naiset ovat usein näitä väkivaltaisia.
Voi, kun joskus saisi lukea asiaa kysyttynä toisin päin.
Naisten väkivalta on täysin vaiettu ilmiö, jota ei oikein ole saanut tutkiakaan.
Lähisuhteissa naisen tekemät törkeät pahoinpitelyt ovat kuitenkin samoissa luvuissa, kuin miesten.
Aiheesta on kirjoitettu vaikka kuinka ja joka ainoan kerran kun miesten väkivaltaisuudesta yritetään keskustella niin miesaktivistit tukahduttavat keskustelut kääntämällä keskustelun tuohon naisten väkivaltaisuuteen, kuten nytkin. Joka ainoan kerran, joka ainoalla keskustelupalstalla! Voisi sanoa että nykyisin asia onkin niin että miesten väkivaltaisuudesta ei enää voi, saa, eikä kykene keskustelemaan sillä miesaktivistien vihamielinen vastustus estää jopa asialliset keskustelut!
Tämä on kyllä totta. Jos joku haluaa puhua naisten vakavasta väkivaltaisuudesta, niin avaa sitten vaikka uuden keskustelun sille. Ihan näistä voi puhua vaikka erikseenkin, niin ei tukahdu kumpikaan keskustelu siihen iän ikuiseen kumpi on pahempi-vänkäykseen.
Itsellä ei mitään kokemusta naisten väkivaltaisuudesta. Tiedän että yksi sukulaisnainen on ravistellut vauvaa 70-luvun alussa. Sen uudempia kokemuksia ei ole tästä aihealueesta. Ainakin omassa suvussa on huomattavasti enemmän edustettuna tuo miesten harjoittama väkivalta.
ja mielestäni suurin vaara on kunnollisella, kiltillä miehellä joka yrittää olla kiltti ja kunnollinen ja niellä kaiken. Sitten kun tulee vastoinkäyminen, ei uskalla näyttää sitä vaan nielaisee senkin. ja kun vastoinkäyminen on tarpeeksi iso, todellisuus alkaa hämärtyä ja häpeä kasvaa liian suureksi. ja silloin ihmisellä pimenee. Ja naapurit ihmettelee ettei olis ikinä uskonut.
Ihmisellä on lukuisia erilaisia suojamekanismeja "pimahtamista" vastaan. Empatia on niistä eräs tärkeimmistä.
Näistä viime vuoden murhaajamiehistä ei ole kukaan ollut ns. kiltti ja kunnollinen vaan he ovat kärsineet vakavista mielenterveys- ja itsehillintäongelmista sekä paranoidisuudesta.
Nämä johtopäätökset olen vetänyt ihan lähipiiristä- vahingot ovat olleet vähäisiä, mutta voin aavistaa kuinka se pää voisi joskus naksahtaa. Olen myös nähnyt kuinka elämäntilanne voi ajatutua umpikujaan, josta ei meinaa päästä pois, ja suojamekanismit käyvät todella vähiin. Mulla on paljon kokmeusta ihmisistä jotka ovat kilttejä ja kunnollisia, mutta joku häiriö siellä kaiken alla on- ja he ovat olleet lähellä pimahtamista. Myötätuntoa kyllä löytyy, eri asia sitten on kuin oikeaa se on. Mutta näin maallikon (ja maisterin!!!) analysoimana ihan uskottavaa. En uskoa että kukaan näistä tuntemistani haluaisi tahallaan satuttaa toista, mutta ne pimenemisen hetket ovat asia jossa kontrolli loppuu. Ehkä joku ammattilainen sitten löytäisi vakavia vaurioita näistä mun tuntemistanikin. Mun on vaikea nähdä koska olen niin lähellä
Lähisuhteissa naisen tekemät törkeät pahoinpitelyt ovat kuitenkin samoissa luvuissa, kuin miesten.
Hengittämisestä lähtevä ääni ärsyttää miestä. Näin nainen onkin itse aiheuttanut perhesurman.
Kaikki lapset pitäisi tehdä homosuhteisiin niin ei olisi enää tätä ongelmaa naisten häiritsevästä hengityksestä.
On väitetty, ettI ise asiassa, kun tarkastellaan parisuhteita, joissa VAIN toinen osapuoli on väkivaltainen, niin naiset ovat usein näitä väkivaltaisia.
Yhteiskunnallisena ongelmana monet väkivaltaiset naiset pitävät sitä, että heidän ongelmiin ei suhtauduta vakavasti. Tilastojakin luetaan vain silloin, kun ne kertovat miesten väkivallasta.
Jos tilastot viittaavat naisten väkivaltaan, yritetään kaivaa lukujen takaa jotain oikeampaa todellisuutta, johon voidaan spekuloida naista alistavia rakenteita.
oma isäni (on jo yli 60v mutta ei vähennä uhkaa).
Voi tulla haulikon kanssa oven taa riehumaan, on uhannut vahingoittaa monta kertaa minua. Asun 600km päässä turvassa. On pahoinpidellyt minua koko 19v minkä asuin kotona, alkoi jo vauvana. Ja aikuisiällä monta kertaa käynyt kimppuun.
Isäni on luonnevikainen, jotan narsistista paljon pahempaa, onko oikea nimi psykopaatti vai mikä. Hyökkää ihan tuntemattomienkin kimppuun suunnilleen, syyksi riittää että joku oli eri mieltä jostain, teki jotain hänen mielestään väärin, tai uskalsi sanoa eriävän mielipiteen.
Lapsuuteni oli yhtä helvettiä, omille lapsilleni en sitä samaa halua joten en todellakaan edes esittele "isoisää" lapsilleni. Ja mulle on sitten turha tulla sanomaan "lapsella on oikeus isovanhempiin". Joo, normaaleihin on, mutta ei sellaiseen joka tulee tapaamiseen ja tökkää puukolla keuhkoon.
Meillä hajosi vain tavaraa, ei ihmisiä (paitsi henkisesti). Kukaan ystävistä ei meinannut uskoa, jokainen sanoi, että ei olisi uskonut, kun teillä näytti kaikki olevan kunnossa. Nin, NÄYTTI olevan, vaan ei ollut, tai miehellä ei ollut, mutta milläs saat miehen hakemaan apua. Kuulemma ei ne sossutädit mitään tiedä ja mitä apua puhumisesta muka on.
Sittemmin meidän asiat ovat järjestyneet.
silläkin uhalla että miesaktivisti alkaa linkittää maanisesti vastineeksi omia tilastojaan. Tämä ketju on miesten väkivaltaisuudesta, perustakaa naisten väkivaltaisuudesta oma ketjunne. Viimeaikaisten tapahtumien vuoksi miesten väkivaltaisuudesta on ERITTÄIN AJANKOHTAISTA JA PERUSTELTUA KESKUSTELLA.
silläkin uhalla että miesaktivisti alkaa linkittää maanisesti vastineeksi omia tilastojaan. Tämä ketju on miesten väkivaltaisuudesta, perustakaa naisten väkivaltaisuudesta oma ketjunne. Viimeaikaisten tapahtumien vuoksi miesten väkivaltaisuudesta on ERITTÄIN AJANKOHTAISTA JA PERUSTELTUA KESKUSTELLA.
On ihan turha perustaa naisten väkivaltaisuudesta ketjua, koska väkivallan kasvot ovat yhä miehen kasvot. Ja niin kauan, kun naiseuden vallan merkityksen eripuolista ei keskustella riittävän avoimesti, tulee keskustelu olemaan tämän ketjun kaltaista hedelmätöntä sukupuolten välistä juupas-eipäs sotaa.
Eli pysytään vaan yhdyssanojen ja muiden pilkku virheiden korjailuissa.
Loppujen lopuksi ne eivät ole ne usein höyryjä ulos päästävät miehet, jotka pahimmat ylilyönnit, kuten perhesurmat, suorittavat. Ne on juuri ne lupsakat nallekarhut jotka eivät ole ikinä edes pahaa sanaa sanoneet jotka saattavat jonain kauniina päivänä päästää kaiken pahan olon ja kaunan kerralla ulos, ja silloin on olemassa suuri riski siitä että ruumiita tulee, joko mies itse tai puoli sukua samalla.
Asiasta on ihan tutkittua tietoa. Perhepiirissä tapahtuvaa väkivaltaista murhaa edeltää lähes poikkeuksetta aiempi väkivalta.
Loppujen lopuksi ne eivät ole ne usein höyryjä ulos päästävät miehet, jotka pahimmat ylilyönnit, kuten perhesurmat, suorittavat. Ne on juuri ne lupsakat nallekarhut jotka eivät ole ikinä edes pahaa sanaa sanoneet jotka saattavat jonain kauniina päivänä päästää kaiken pahan olon ja kaunan kerralla ulos, ja silloin on olemassa suuri riski siitä että ruumiita tulee, joko mies itse tai puoli sukua samalla.
nimenomaan narsistit ja psykot ovat ulospäin lupsakoita nalleja! Oma isänikin, aivan sadistinen ihmishirviö, oli muille roolinsa mukaisesti hauska seuramies, lupsakka jutunkertoja, aina nauramassa. Minulle moni sanoikin että oletpa onnekas kun noin kiltti, mukava ja rakastava isä sinulle. Olisivatpa totisesti tienneet mitä kulissien takana tapahtui, oli sen verran järkyttävää sadistista väkivaltaa....
Eli kyllä on aina väkivaltatausta jollain tavalla olemassa mutta kun se osataan PIILOTTAA niin taitavasti, niin ulospäin uskotaankin että tämä on kiltti nallemainen kunnon perheenisä.
Meillä ei ole väkivaltaisuutta ollut lainkaan suhteemme aikana, aikuisten välillä. Joskus mies on lapsia kohtaan kovakourainen eli voi riuhtaista kädestä tms. lujaa ja vaikka lapsi alkaa itkeä, mies kieltää, että se johtuisi siitä, mitä hän teki.
Ero on ollut pari kertaa puheena ja pari kertaa mies on sanonut, että taidanpa painaa kaasua vähän lujempaa, niin hoituu asiat. Eli uhannut tappaa itsensä.
Mies ei paljon puhele eikä ole kiinnostunut oikeastaan kuin itseään koskevista asioista: oma työ, omat kaverit, oma vapaa, oma loma, omat harrastukset. Minä en ole esimerkiksi kahteen vuoteen päässyt yksin mihinkään omaan juttuun, ruokakauppaan toki, mutta ystävien kanssa illanviettoihin tai säännölliseen harrastukseen. Aina kun ehdin sopia jotain, viime tipassa mies hommaa jonkin pakollisen menon, vaikka ylityötä, jos ei muuta keksi.
Kun mies ei puhu, niin on tosiaan vaikea tietää, mitä hän ajattelee. Ja sitten tulee itse vedettyä jos minkälaisia johtopäätöksiä ja kun yhteiskunnassa tapahtuu paljon pahaa, alkaa miettiä, onko oma perhekin sellainen, jossa tulee jotain tapahtumaan...
Oletko saanut apua edes tapahtumien jälkeen?
Tunnen useita pareja, joissa nainen on aktiivisesti väkivaltainen, ehkä jopa surmaamiseen kykeneviä. En pelkää, sillä jokaisella kyseisistä naisista on mies, joka kykenee vesittämään kiehuvan puolisonsa aikeet.
naisten tekemiä perhesurmia?
Eli ei nekään aivan harvinaisia ole.