Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi mies vähättelee julkisesti?

Vierailija
16.04.2012 |

Olimme viikonloppuna juhlissa, jossa oli useita kaveripariskuntia ym. ja mies tosi monta kertaa kuittaili muka vitsikkäästi mm. siitä, miten en osaa tehdä yhtä tiettyä ruokaa, kuinka en tajua rakentamisesta mitään ja mainitsi vielä senkin, että katson joka ilta salkkarit ja "ja muuta roskaa".

Jälkeenpäin raivosin, että mikä helkkarin pointti lyttäämisessä oli, muttei mies osannut selittää. Oli kyllä aidosti tosi pahoillaan ja lupasi, ettei toistu. Mistä teidän mielestä tuollainen vähättely johtuu?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huumoria? Meillä oli tuontyyppistä naljailua ja tavallaan sillä osoitetaan sitä läheisyyttä, kun tunnevammaisessa perheessä ei voinut lämpimiä tunteita oikein muutenkaan osoittaa.

Olen itse vieraantunut tuollaisesta vitsailusta ajan myötä ja se särähtää nykyään vähän korvaan, kun sisarukseni sitä harrastavat. Mutta en siitä kuitenkaan loukkaannu. Tajuan, että se on vaan tapa ja taustalla on ihan positiiviset tunteet.

Vierailija
2/6 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä se mies. sillä on toinen parempi nainen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis ei useesti ole tollanen kerta:)

musta tuntuu että teki noin vain koska kaverit nauro jutuille ja halusi olla hauska:) eikä tullut tajunneeksi että se sinua loukkaa.. otat vaan sen anteeksipyynnön mieheltä vastaan ja unohdat asian:)

Vierailija
4/6 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

exälläni oli samanlainen tyyli. Saattoi myös minun olemattomista kiloistani kuittailla vitsin varjolla. Aina kun asiasta huomautin, oli puolustus se että "ihan vitsillä mä vaan". Ei sekään osannut syytä siihen sanoa, mutta ei myöskään minun loukkaantuminen ja pyynnöt sen lopettamiseksi auttaneet. Kyllä siellä taustalla varmaan oikeasti on aina vähättelevä asenne, ei kai ne "vitsitkään" ihan tyhjästä synny. Erottiin sitten myöhemmin ja kaveritkin on jälkeenpäin sanoneet, että ne tilanteet oli tosi kiusallisia. Harva siinä osaa mitään sanoakaan, kun toinen vaan vitsailee. Paras varmaan olisi, että itse nouset puolustamaan itseäsi heti niissä tilanteissa kavereiden nähden.

Vierailija
5/6 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huoh, ehkä se on vaan tapa. Ja kyllä se on tuota aikaisemminkin tehnyt, mutta nyt loukkasi enemmän, kun paikalla oli ihmisiä, joita ei oltu ennen tavattu. Perhepiirissä tuon ymmärtää paremmin. Mies sanoi selitykseksi, että häntä jännitti. Ärsyttää, että ratsasti mun kustannuksella.

Toki olen anteeksi antanut, mutta pelästyin, että eikö hän arvosta mua yhtään.

ap

Vierailija
6/6 |
16.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamaa samanlaista tapausta niin kyllä kyseessä on miehen huono itsetunto. tai sitten ihan vaan tyhmyys Pärjäätkö sinä paremmin sosiaalisissa tilanteissa? Mies yrittää sitten tiputtaa sinua alemmaksi noissa tilanteissa. Oli syy mikä tahansa niin ihan karmeaa käytöstä sekä sinua että äitiään kohtaan. Vaikka joku sille saattaa nauraa porukassa niin jälkeenpäinhän noista ihmisistä kyllä puhutaan ihan eri sävyyn. Tajuaahan miehesi tämän?

Haluatko, että oma tyttäresi oppii hyväksymään tuollaiset puheet itsestään tai että poikasi oppii puhumaan sinusta tai puolisostaan samalla tavoin? Seuraavassa tilanteessa täräytät kaikkien kuullen miehellesi, että keksitkö kevennyksesi ihan omasta itsestäsi ja voitko olla nolaamatta minua? Luulis, että on viimeinen kerta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme