Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pojan kaverit kylässä ja lompakosta katosi rahaa :-(

Vierailija
15.04.2012 |

Tänään pyöri pihalla ja kotona taas tuttu kaveriporukka, 11v poikani ystäviä. Itse kuokin ja raaputin puutarhassa etupäässä, joten hämmästys oli suuri kun piti lähteä kaupasta hakemaan maitoa yms ja lompakosta oli käteisrahat hävinneet. Ei mikään iso summa, 40 euroa, mutta satavarmasti ne eilen automaatista nostin enkä niitä käyttänyt. Omat lapset ei ikinä ole kukkarosta rahaa vieneet (ainakaan aikaisemmin) ja pojan kaverit on sen verran varakkaista perheistä että tuskin ainakaan tositarpeeseen rahaa multa varastaisivat. Lisäksi tunnen nuo pojat ja heidän vanhempansa jo vuosien takaa, joten millään en meinais uskoa tätä. Kun kysyin pojilta että koskiko kukaan mun lompakkooni, niin kaikki vastas hämmästyneinä että ei tietenkään.

Miten lähtisit itse purkamaan tätä tilannetta?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pojat sano ettei oo ottanu, jätä juttu siihen ei voi mittää. Kaikista tyhmintä on epäillä avoimesti jos et pysty todistamaan mitenkään. Olet kysynyt ja sillä selvä, itse jättäisin siihen.

Vierailija
2/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kävittekö äidin lompakolla ja tämä oikeesti keskustelumoodissa. Sitten vasta lähtisin ilmoittelemaan kavereiden vanhemmille. Mutta jos kerran tunnet nuo vanhemmat hyvin, niin sehän helpottaa asiaa varmaan kummasti. selvittää asia tosiaan kannattaa, ihan jo näpistäjän itsensäkin kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ä ainakin tein lapsena. Verotin lompakkoa salaa, jos tarvein rahaa karkkiin ym.

Vierailija
4/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rahaa lompakossa on ollut ja että se on kadonnut nimenomaan poikien toimesta. Mahdoton yhtälö varmistettavaksi, jos et ole itse ollut lompakkosi vieressä.

Voit toki syyttää poikia, mutta sen jälkeen lapsellasi ei ole kavereita.

Vierailija
5/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheltä että onko sattumalta tarvinnut rahaa mun lompakosta. Mä nimittäin itse teen useinkin niin että jos ei ole käteistä niin käyn miehen lompakolla, useimmiten muistan sanoa, joskus en. Ja mies siis tämän hyväksyy.

Vierailija
6/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kukkaro huolimattomasti vähän näkösälle ja sieltä pursuamaan sopivasti 20-euroinen. Pojille sopivasti lettuja tms houkutinta, poistut hetkeksi ja palaat laskemaan rahasi. Sanot, että sulla oli täsmälleen 24,5 euroa, josta on hävinnyt 20-24,5 euroa. Voit merkitä setelin.

Todistusaineistoa:

Tiedät paljonko hävisi

Lisäksi merkitty seteliraha, joka on nopeampi napata kuin kolikkoineen.

Varas iskee nopeasti, joten älä päästä häntä karkuun, vaan käräytä verekseltään.

Been there done that!

Vierailija
7/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita kukkaro huolimattomasti vähän näkösälle ja sieltä pursuamaan sopivasti 20-euroinen. Pojille sopivasti lettuja tms houkutinta, poistut hetkeksi ja palaat laskemaan rahasi. Sanot, että sulla oli täsmälleen 24,5 euroa, josta on hävinnyt 20-24,5 euroa. Voit merkitä setelin.

Todistusaineistoa:

Tiedät paljonko hävisi

Lisäksi merkitty seteliraha, joka on nopeampi napata kuin kolikkoineen.

Varas iskee nopeasti, joten älä päästä häntä karkuun, vaan käräytä verekseltään.

Been there done that!

täällä.

Varasteleva siivooja jäi kiinni!

Työsuhteen välitön purku ja syyte niskaan... :)

Vierailija
8/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"todistustaakka" ja "sitten pojallasi ei enää ole kavereita"..??? Siis herran nimessä, onneks me asutaan seudulla ja ollaan tekemisissä sellaisten perheiden kanssa, jossa kaikki vanhemmat vielä haluaa kasvattaa lapsiaan. Kyseessä on 11v lapset. Jos meidän lapset törttöilee jossain, saati näpistää jotain, niin onneks voin luottaa siihen että muut vanhemmat informoi mua asiasta.

Totta kai asia pitää selvittää, ja just niin että ensin kartoitetaan asiat rauhassa omien lasten (ja ehkä miehenkin) kanssa. Sitten ottaisin yhteyttä kylässä olleiden poikien vanhempiin ja kertoisin, mitä on tapahtunut. Meillä ainakin jos joku ottaisi tällaisestä yhteyttä niin melko vakava keskustelu olisi tiedossa meidän pojille.

Siis oikeestiko täällä ollaan sitä mieltä että viis veisataan nuorten poikien kasvatuksesta!!

Vierailija
9/9 |
15.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että näin on käynyt ja kukaan noista kavereista ei ole teille tervetullut ennen kuin asia selvitetään ja ne 40 euroa palautetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan