Missä synnytyssairaalassa käytetään kaalinlehtiä helpottamaan rintojen turvotusta?
Imetystukilista sivuilla on maininta, että sairaaloissa käytetään paljon kaalinlehtiä helpottamaan ensipäivien turvotusta. Minulle ei tällaista palvelua koskaan tarjottu.
Kommentit (17)
vaikka on Suomen imetysmyönteisimpiä sairaaloita. Enpä usko, että juurikaan muissakaan sairaaloissa. Eiköhän se ole keino, jota voi kotioloissa käyttää sairaalasta tulon jälkeen.
satakunnan keskussairaalassa ainakin
Hain kerran, mutta väkevät kaalimehut kirvelivät vauvan kaluamia nännejä niin maan prrrkleesti että heitin ne lehdet saman tien pois.
Vammalassa oli jääkaappi täynnä kaalia 2004
Imetystukilista sivuilla on maininta, että sairaaloissa käytetään paljon kaalinlehtiä helpottamaan ensipäivien turvotusta. Minulle ei tällaista palvelua koskaan tarjottu.
oli synnyttäneiden osastolla jääkaappi kaalia pullollaan ja kätilöt sitä neuvoivat käyttämään.
vaikka on Suomen imetysmyönteisimpiä sairaaloita. Enpä usko, että juurikaan muissakaan sairaaloissa. Eiköhän se ole keino, jota voi kotioloissa käyttää sairaalasta tulon jälkeen.
sairaalassa kun ketjua lukee.
oli synnyttäneiden osastolla jääkaappi kaalia pullollaan ja kätilöt sitä neuvoivat käyttämään.
mullekkin mainittiin niistä,mutten mä mitään kaalia nähnyt tai saanut.
LKS:ssä, mutta minullekaan tätä ei tarjottu.
Miksi suostutte käyttämään uskomushoitoja?
ja itse käytän mielummin luonnonmukaista, toimivaa keinoa eli kaalia, kuin lääkeainetta (kun kerran imetän vastasyntynyttä).
sen tarkoitus on vain viilentää, mutta ei palelluttaa.
Ihan sama olisi väittää että kylmäsidehoito olisi uskomushoito.
ei ole lääkeaineesta kyse? Kyllähän jääkaapista otettu nuijittu kaalinlehti väkisinkin viilentää -> laskee turvotusta ja lievittää kipua. Jos siitä kasvisolunesteestä jotain mahdollisesti helpottavaa ainetta vielä erittyy, niin sitä parempi.
kaalinlehdistä tuli kuumiin ja pakottaviin rintoihin. Se oli ihan sama mikä niissä auttoi, uskomus tai plasebo, mutta kun niitä käytti olo helpottui hetkessä. Halpa ja turvallinen apu.
Ainakin Jyväskylässä ja Tampereella.