Eiii siis mä otan aivan järkkypaineita tästä äitiydestä, kertokaa ny että
Millainen on käytännössä riittävän hyvä äiti. Kun mä olen ihan burn out ja yritän jaksaa ja olla niin helvetin hyvä äiti. Jouduin jo kerran sairaalaan, uupumuksesta. Nyt on tukiverkkokin ja lääkitys mutta nyt mä otan paineita näyttää mun tukiverkollekin, että mä pystyn ja osaan. Ja silti koen, että oon varmaan nyt epäonnistunut.
Kommentit (7)
Siivoamista voi jättää aina vähemmälle ja ruuanlaitossakin voi luistaa. Ja lapset voi katsoa DVD:tä vaikka tunnin jonka päivä.
Ei se ulkokuori kerroa paljoa mitään. Meilläkin on kaikki hyvin ulkoisesti, mutta sekundäärinen lapsettomuus repii sielua joka päivä. Ja anoppia vihaa sieluni kyllyydestä, ei vaan näy päälle päin kun en puhu siitä.
ja perfektionismista, vaan sen alkulähteet ovat äidin kyvyssä rakastaa itseään, siitä sitten nousee kyky rakastaa lapsiakin.
Kuulostaa että sinun kannattaisi mennä terapiaan ja käydä läpi mikset hyväksy itseäsi heikkona ja osin epätäydellisenä, vaan et kelpaa itselles.
Äitiydessä tärkeintä ei ole äitiys siis se nainen vaan ne lapset. Tämän kun oivaltaa äitiys tulee itsestään. Äitiys ei ole silleen opeteltavissa roolina kuten vaikka ammattirooli, vaan se tulee SUHTEESTA lapsiinsa.
oletko sä ihan sokea? Menepä kaupungille kattelemaan kun alakoululaiset on kännissä ja vetää tupakkaa. Siellä on pikkupikku pissikset pikku pikku sidukkansa kanssa. Ja noita tapauksia on paljon, ja niillä kaikilla on vanhemmat.
ja perfektionismista, vaan sen alkulähteet ovat äidin kyvyssä rakastaa itseään, siitä sitten nousee kyky rakastaa lapsiakin.
Kuulostaa että sinun kannattaisi mennä terapiaan ja käydä läpi mikset hyväksy itseäsi heikkona ja osin epätäydellisenä, vaan et kelpaa itselles.
Äitiydessä tärkeintä ei ole äitiys siis se nainen vaan ne lapset. Tämän kun oivaltaa äitiys tulee itsestään. Äitiys ei ole silleen opeteltavissa roolina kuten vaikka ammattirooli, vaan se tulee SUHTEESTA lapsiinsa.
Siis mä käyn koko ajan terapiassa ja kaikki käydään perheterapiassa
Vaikka mulla on henkisesti vaikeeta ja paniikkihäiriö, oon aika arka, viihdyn yksin. Siis voiko äidillä olla vaikeuksia itsensä kanssa ja elämänsä, siis vaikka hoidan kyl lapset, en dokaa, meillä on hyvät arkirutiinit... Alakouluikäiset lapset. Tunnen niin suurta huonoutta ja heikkoutta, vertaan itseäni muihin. Missä muka on ne ongelmavanhemmat? Ei näy täällä, kaikilla tuntuu menevän niin hyvin ja ajelevat mersuilla omakotitaloihin. ap