Hampaiden hoito nukutuksessa, kokemuksia?
Kommentit (21)
ei mulla ole mitään hajua mitä siinä tehdään, siksi kysyn. Kuiska kauen joutuu olemaan sairaalassa? Sman tien heräämöstä kotiin vain yön yli?
ap.
Tämä on päivän paras!
Järjen jättiläinenkö se siellä????
Jotkut ei sitten muuta keksi kun aukoa päätään turhasta.
luuletko että legoja hoidetaan sairaalassa? hah hah! kokemuksia????
ei taida paljon elämästä olla kun noin lahjattomia kyselet pelle.
otappa toinen kalja jos vaikka helpottaa. Humausa! Päivän toiseksi paras.
iltapäivätoimintaa???? Nyt pääset jo itkemättä uloskin rullatuolillasi kun ei kinokset ole edessä. Ai juu kun hiekkakasat on. Siitä siis nuo purkaukset.
Onko vähän paha olo sisällä?
http://www.iltasanomat.fi/toosatv/toosatv---frontside-olliesta-katkeran…
Mä en valitettavasti osaa vastata ap:n kysymykseen kun ei ole kokemusta.
tk-hammaslääkäri voi antaa rauhoittavia mutta ei voi nukuttaa eli sairaalaan pitää silloin mennä...
mulla on hoidettu. Mulla on niin voimakas yökkäysrefleksi, ettei tavallisesta paikkauksesta tule mitään. Pari tuntia olen aina humauksen jälkeen siellä ja sitten saattajan mukana kotiin.
tk-hammaslääkäri voi antaa rauhoittavia mutta ei voi nukuttaa eli sairaalaan pitää silloin mennä...
Kyllä se anestesialääkäri voidaan hankkia hammaslääkäriasemalle nukuttamaan. Ja kevyt anestesia käsittääkseni. Että ihan saman päivän aikana pääsee kyllä kotiin jos ei mitään sen kummempaa toimenpidettä tehdä.
Kylläpä täällä on taas älyvapaita vastaajia liikkeellä.
Kyllä se anestesialääkäri voidaan hankkia hammaslääkäriasemalle nukuttamaan. Ja kevyt anestesia käsittääkseni. Että ihan saman päivän aikana pääsee kyllä kotiin jos ei mitään sen kummempaa toimenpidettä tehdä.
Kylläpä täällä on taas älyvapaita vastaajia liikkeellä.
sen kun näkis =)
Eli, Itseltä vedettiin kaikki 4 viisaudenhammasta + neljä muuta (en jaksa kertoa syitä tähän) kerralla nukutuksessa pois. Kävin yksityisellä ja sinne tulee anestesialääkäri pari kertaa vuodessa tekemään nukutuksia. Eli se lääkäri nukutti mut siihen hammaslääkärin tuoliin ja hammaslääkäri sitten otti hampaat pois. Nukuin n. 2h ja sit ne herätti mut nukutuksesta. Sain resepin antibiootteihin mukaan. Mies haki mut pois, koska yksin ei tietenkään saa lähteä. Kotona menin takaisin nukkumaan ja mies tarkisti tunnin välein että olin tolkuissani =D Tokkurassa olin koko sen päivän. Sitten vaan aika ajoin särkylääkettä naamariin. Olin aika oravan näköinen pari viikkoa kun posket oli turvoksissa =D
kuulkaa miten isosta paikkakunnasta on kysymys...pienillä paikkakunnilla ei soitella anestesialääkäreitä monien kymmenien kilometrien päähän nukuttelemaan, että höpsistä...
Ei kai sitä inariin anestesialääkäriä soitella. Mutta ei munkaan omalla paikkakunnalla anestesialääkäriä ole vaan ihan naapurikaupungista tuli. Ja se kuulemma käy pari kertaa vuodessa, ne on varannu ne päivät jo hyvissä ajoin ja sinne sit varataan ajat kaikille jotka nukutusta tarvii.
Näin Pirkanmaalla. Kai se riippuu minkälaiset sopimukset on tehty. Mutta eipä se mitään halpaa lystiä ollu, kun 2h unessa maksoi kelan korvauksen jälkeen itselle yli 700€...
t: 17
. Mies haki mut pois, koska yksin ei tietenkään saa lähteä.
Eli nukutus vain niille joilla on mies ja muilta vedetään ilman nukutusta?
ja kunnallisella puolella. Eli sairaalassako?
ap.
Tämä on päivän paras!
Järjen jättiläinenkö se siellä????